  • 1. Data: 2004-09-24 18:42:53
    Temat: Mieszkanie jak najtaniej.??
    Od: "Kriss" <ktyb_wytnijto_@_to_tez_.neostrada.pl>

    Witam

    Babcia mojej zony chce nam podarowac mieszkanie. 60 m2 , nie mamy wlasnego .
    I teraz pytanie.
    Jak zrobic to najtaniej.?
    Jakie koszty beda sie z tym wiazaly.?
    Czy musimy placic jakies podatki??

    Z gory dziekuje
    K.T.

  • 2. Data: 2004-09-24 18:51:05
    Temat: Re: Mieszkanie jak najtaniej.??
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Babcia mojej zony chce nam podarowac mieszkanie. 60 m2 , nie mamy
> [...]

    O ile się orientuję podatek od wzbogacenia... Ale pewnie zaraz ktos to
    sprecyzuje...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 3. Data: 2004-09-25 09:13:49
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2004 20:51:05 +0200, SebOLO <p...@b...spamu.pl>
    napisał:

    > O ile się orientuję podatek od wzbogacenia... Ale pewnie zaraz ktos to
    > sprecyzuje...

    nie orientujesz się...

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące:

  • 4. Data: 2004-09-25 14:45:41
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > nie orientujesz się...

    Jak jestes taki obeznany to moze oswiec nas wszystkich...

  • 5. Data: 2004-09-25 19:34:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, SebOLO wrote:

> [...]
    > + > nie orientujesz się...
    > +
    > + Jak jestes taki obeznany to moze oswiec nas wszystkich...

    To może ja w obronie Rodriga...

    1. NTG. To się kwalifikuje na .podatki !
    2. Nie ma podatku od wzbogacenia. Był daaaawno temu !!
    3. Podatek od wzbogacenia został funkcjonalnie zastąpiony PCC,
    w międzyczasie niewykluczone iż coś-tam podlegało pod
    opłaty skarbowe (a ustawodawca sobie przenosił wte i wewte)
    4. PCC od darowizny też się nie płaci :>
    5. Od darowizn w zasadzie płaci się podatek... od spadków i darowizn :)
    6. Ale...w tym przypadku jest możliwość nie zapłacenia tego
    podatku. Mianowicie obdarowani muszą zobowiazać się że będą
    w nim mieszkać przez lat 5 (nie pamiętam od którego momentu
    liczonych, ale jak będzie 7 to 5 na pewno obejmie :]). Polecam
    przeczytanie art. 16.1 owej ustawy, do zdobycia np. na
    www.podatki.pl
    7. Jak ktoś myśli że podatek to jedyny koszt to się myli, ale
    na to polecam "radę Bogusia": ponieważ bez notariusza ani
    rusz, to trzeba pójść i spytać...

    Może być ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-26 13:19:34
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Może być ?? ;)

    Jak dla mnie rewelka! ;)

  • 7. Data: 2004-09-29 08:57:31
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    SebOLO pisze:

    > Jak dla mnie rewelka! ;)

    No ale placi sie notariuszowi.
    darowizna mieszkania pod rygoremneiwaznosci wymaga formynotarialnej..

    Idz do Pana/Pani Notariusz(a) i dowiesz sieileto bedzie kosztowalo.

    Boguslaw