  • 11. Data: 2016-05-10 21:47:03
    Temat: Re: Masowe policyjne "bezprawie"? : Sądy utrzymują 5-18% policyjnych odebrań prawa jazdy
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sun, 8 May 2016 09:05:05 +0900, w <nglvrh$sf$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
    Chmielewski <t...@n...example.com> napisał(-a):

    > Co z aglomeracją Tokio, która ma 10x więcej ludzi niż cała Małopolska,
    > podobną powierzchnię, a ma mniej wypadków?

    Ale wiesz, że po miastach (zwłaszcza takich jak Tokio) jeździ się wolniej (a w
    zasadzie stoi)?

  • 12. Data: 2016-05-14 13:10:10
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "rg" <n...@o...pl> pisze:

    > Ale wiesz, że po miastach (zwłaszcza takich jak Tokio) jeździ się wolniej (a w
    > zasadzie stoi)?

    A to powinno skutkować mniejszą liczą wypadków "w ogóle" (czyli także
    "stłuczek") czy mniejszą liczą _groźnych_ wypadków (głównie zgony)?

    --
    A. Filip
    Myśl dziewczyny jest krótsza od jej włosów, a cierpliwość węższa od jej

  • 13. Data: 2016-05-14 13:50:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/14/2016 08:10 PM, A. Filip wrote:

    > Ale wiesz, że po miastach (zwłaszcza takich jak Tokio) jeździ się wolniej (a w
    > zasadzie stoi)?

    Co masz na myśli? Ruch w Tokio jest dość płynny, nie ma tu takich korków
    jak np. w Krakowie (chociaż oczywiście ciężko jest porównywać
    aglomerację 30+ mln z 3+ mln).

    Z tego co zauważyłem, to jeździ się w Tokio nie jeździ się szybciej, niż
    pozwalają przepisy. To w ogóle dość osoliwy naród: na autostradzie z
    ograniczeniem 120 km/h potrafią się wszyscy co do jednego zmówić i
    jechać 100 km/h. No i nie ma "późnego zielonego/czerwonego", rajdów 150+
    km/h głownymi ulicami miasta, agresywnej jazdy i innych tego typu
    rozrwek, które przecież dają tyle uciechy.

    > A to powinno skutkować mniejszą liczą wypadków "w ogóle" (czyli także
    > "stłuczek") czy mniejszą liczą _groźnych_ wypadków (głównie zgony)?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 14. Data: 2016-05-15 21:52:31
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-05-07 16:41, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Są na to jakieś twarde dane? Tzn. że wysepki faktycznie stwarzają
    > zagrożenie, ilość wypadków, rannych, zabitych itp.?

    A nie stwarzają skoro trzeba wyprzedzać druga strona wysepki? Bo gdzieś
    trzeba w końcu wyprzedzać, co nie?

    --
    mk4