  • 21. Data: 2008-01-30 14:58:14
    Temat: Re: Mandat za niekorzystanie z drogi dla rowerów.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości
    news:fnpsvj$be4$1@news.dialog.net.pl...

    > Chyba widziałem w sieci zdjęcia. To jest śmieszne na pierwszy rzut oka,
    > ale tak naprawdę to czy "winni zostali ukarani"? To przecież jest
    > ewidentne zagrożenie zdrowia i życia użytkowników tej drogi.

    Właśnie miasto przegrało pierwszy proces w tej sprawie:

    Swoją drogą ciekawe, czy są jakieś normy, które powinny być spełnione aby
    coś można było nazwać ścieżką rowerową.

    http://miasta.gazeta.pl:80/gorzow/1,35211,4871186.ht
    ml?nltxx=1077903&nltdt=2008-01-26-02-06

    Choć akurat ścieżki na ul. Kasprzaka nie budowało miasto, to jednak leży ona
    na miejskim terenie i to magistrat będzie musiał zapłacić odszkodowanie.
    Prawniczka magistratu próbowała tłumaczyć, że gdyby rowerzysta się nie
    oglądał do tyłu, zobaczyłby słup i z pewnością go ominął.

    Na szczęście sąd nie uznał tej niezwykłej argumentacji. Szkoda tylko, że
    odszkodowanie będzie niewielkie: 2 tys. zł. Amerykańscy prawnicy potrafią z
    takich spraw wyciągać całkiem niezłe sumy. Zimny prysznic w postaci
    wielotysięcznych odszkodowań miastu by się przydał. Może w końcu znalazł by
    się winny takich absurdów w mieście. Ścieżka na ul. Kasprzaka to przecież
    nie jedyna tego rodzaju osobliwość w Gorzowie.

    Rok temu pisaliśmy o słupach ustawianych przez drogowców na środku ścieżki
    rowerowej przy budowanej wtedy ul. Grobla. Slalom rowerowy między słupami od
    dawna jest już na ul. Słowiańskiej. Na ul. Pomorskiej ścieżkę wybudowano po
    to, aby było gdzie postawić znaki drogowe, a na Podmiejskiej słup z
    sygnalizacją świetlną.

    Te przykłady chyba dosadnie pokazują jaki jest stosunek w mieście do
    rowerzystów. Ścieżki się buduje bo: taki jest trend w Unii Europejskiej,
    można się pochwalić liczbami w raportach, przerobić więcej kostki betonowej
    i pieniędzy na inwestycje. Ścieżki buduje się też dlatego, że na początku
    lat 90. tak uchwaliła Rada Miasta. Chciałbym dożyć chwili, kiedy zostanie
    zbudowana ścieżka rowerowa po to, żeby rowerzyści mogli bezpiecznie i
    wygodnie jeździć.

  • 22. Data: 2008-01-30 15:49:12
    Od: mocniak <m...@w...tlen.pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

    > Użytkownik "mocniak" <m...@w...tlen.pl> napisał w
    > wiadomości news:fnpjs1$qio$2@inews.gazeta.pl...

    > Więc sporządź dokumentację fotograficzną tego co nam powiedziałeś i
    > dołącz w sądzie jako dowód. Szanse na wygraną są 100%. Jeśli na ścieżce
    > są jakieś słupy, czy inne przeszkody, a najczęściej są, to także je
    > sfotografuj, argumentując, że korzystanie z tej ścieżki stwarza
    > zagrożenie dla zdrowia i życia.

    Początek drogi dla rowerów przy jednym ze skrzyżowań wygląda tak:

    http://www.rowerowy.bialystok.pl/img/news/pil3.jpg

    Za mostkiem między ścieżką i ulicą biegnie rząd drzew i już nie ma szans
    żeby ją zauważyć 6 pasów dalej.

    --
    Motzniak - betonowy pajac rowerowy
    http://www.rowerowy.bialystok.pl/

  • 23. Data: 2008-01-30 15:58:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "mocniak" <m...@w...tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:fnq5ua$h8k$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > http://www.rowerowy.bialystok.pl/img/news/pil3.jpg
    >
    > Za mostkiem między ścieżką i ulicą biegnie rząd drzew i już nie ma szans

    No więc zrób zdjęcia, z takiej perspektywy, aby wypadały dla Ciebie
    korzystnie. Nie ważne co jest na zdjęciach - ważne jak to się przedstawi.
    Np. używając szerokiego konta możesz znacznie rozciągnąć perspektywę, po
    czym zaznaczyć, flamastrem, że to coś ledwowidoczne z twojego pasa ruchu to
    jest znak oznaczający początek ścieżki.
    Drugie zdjęcie zrób ze szpalerem słupów na ścieżce rowerowej, ze znakiem
    w pierwszym planie, najlepiej ściągnięte z długiej ogniskowej, aby skrócić
    perspektywę i ukazać, że słupy wprost aż nakładają się na siebie.
    Musisz przekonać sąd, że: 1. ścieżka jest oznakowana w taki sposób, że
    nie można jej dostrzec, ani też na nią wjechać zgodnie z przepisami o ruchu
    drogowym, 2. poruszanie się po tej ścieżce jest niebezpieczne i stwarza
    zagrożenie. A jak już wygrasz to wal po uzasadnienie i mały donosik do
    prokuratury, że miasto wybudowało ścieżkę, która stwarza zagrożenie dla
    zdrowia i życia.

  • 24. Data: 2008-01-30 16:28:44
    Od: mocniak <m...@w...tlen.pl>

    Jeżeli kogoś interesuje tu są zdjęcia wyroku nakazowego:

    http://www.rowerowy.bialystok.pl/temp/wyrok/strona1.
    jpg
    http://www.rowerowy.bialystok.pl/temp/wyrok/strona2.
    jpg

    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2008-01-30 16:49:32
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    mocniak wrote:

    > Początek drogi dla rowerów przy jednym ze skrzyżowań wygląda tak:
    >
    > http://www.rowerowy.bialystok.pl/img/news/pil3.jpg

    Na jaką chorobę cierpią ludzie projektujący ścieżki rowerowe ze słupami
    na środku? To już chociaż barierki między tymi słupami powinni postawić.

    --

    Pozdrowienia

  • 26. Data: 2008-01-30 17:20:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Na jaką chorobę cierpią ludzie projektujący ścieżki rowerowe ze słupami na
    > środku? To już chociaż barierki między tymi słupami powinni postawić.

    No wiesz, jak ktoś całe wieki na rowerze nie jechał, to wydaje mu się,
    że co to dla takiego rowerzysty słup wyminąć.
    Prawda jest taka, że praktycznie cała szerokość ścieżki jest niedostępna
    dla rowerów, gdyż sumując po dwóch stronach słupa szerokość/rozpiętość
    kierownicy (ok. 2x0,9 m), dodając do tego powiedzmy po 30 cm na bezpieczne
    ominięcie (2x 0,3m) + szerokość słupa (ok. 0,4 m), to wychodzi, że pomimo iż
    taki słupek strasznie nie wygląda, to prawda jest taka, że uniemożliwia
    korzystanie ze ścieżki na szerokości prawie 3 metrów, a ścieżki rowerowe
    zazwyczaj szersze nie są.

  • 27. Data: 2008-01-30 17:28:37
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > prawda jest taka, że uniemożliwia korzystanie ze ścieżki na szerokości
    > prawie 3 metrów, a ścieżki rowerowe zazwyczaj szersze nie są.

    To jest prawda. O barierce pisałem, bo wtedy nie ma możliwości czołowego
    zderzenia ze słupem (w przypadku nagłego odwrócenia uwagi). Droga byłaby
    węższa, ale za to nieco bezpieczniejsza.

    --

    Pozdrowienia

  • 28. Data: 2008-01-30 19:05:29
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    mocniak pisze:
    > Początek drogi dla rowerów przy jednym ze skrzyżowań wygląda tak:
    >
    > http://www.rowerowy.bialystok.pl/img/news/pil3.jpg

    Tak sie zastanawiam czy na Twoja niekorzysc nie przemawia to, kim jestes :)

    Akurat jestes nieco rozpoznawalnym rowerzysta w bstoku i jestem na 100%
    pewien ze wiedziales ze jest tam sciezka, na 100% jestem pewien ze znasz
    kazda sciezke w miescie i wiesz gdzie sa planowane nastepne :)

    Ciekaw jestem czy jak sie okaze ze sedzia bedzie wiedziec to samo co ja,
    nie wplynie to na wyrok :)

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 29. Data: 2008-01-30 19:19:07
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Wed, 30 Jan 2008 14:46:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > NIE DAŁO SIE zauważyć oznakowana wskazującego na
    > to, że równolegle do niej biegnie droga tylko dla rowerów.

    Nawet jakby sie dalo, to od kiedy obowiazuja znaki bedace po drugiej
    stronie drogi?

    --
    marcin

  • 30. Data: 2008-01-30 20:01:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości
> [...]

    > kazda sciezke w miescie i wiesz gdzie sa planowane nastepne :)
    >
    > Ciekaw jestem czy jak sie okaze ze sedzia bedzie wiedziec to samo co ja,

    Przepraszam, a co to zmienia? Okazuje się, że rowerzysta to nadczłowiek
    w odróżnieniu od kierujących innymi pojazdami.
    Samochód nie może jechać na drodze z nieoznaczonymi słupami na środku, a
    rowerzysta może.
    Kierowca innych pojazdów nie ma obowiązku znać na pamięć znaków w całym
    mieście, a rowerzysta ma mieć wbudowaną w rower "szklaną kulę", która mu
    podpowiada, gdzie są ścieżki rowerowe i jak się na nie teleportować nie
    łamiąc przepisów o ruchu drogowym.
    Ja proponuję aby o sprawie powiadomić media i stawić się na rozprawie w
    licznej grupie cyklistów, dodatkowo powołując na świadków wszystkich
    chętnych, najlepiej kilkudziesięciu...set, którzy udowodnią, że postawienie
    znaków nie rozwiązuje sprawy, bo najpierw należało by wybudować ścieżkę
    bezpieczną i zdatną do użytku, a nie coś co akurat udało się wykroić
    projektantowi pomiędzy pasem słupów a trawnikiem.