  • 1. Data: 2008-01-30 09:28:45
    Temat: Niezabezpieczona siec WiFi - czy podlaczajac sie do niej popelnia sie przestepstwo/wykroczenie?
    Od: "Marcy Shan" <a...@t...pl>

    Witajnosc,
    zastanawialam sie z kolega, czy jest przestepstwem/wykroczeniem podlaczenie
    sie do niezabezpieczonej haslem sieci 'udostepnianej' przez WiFi.

    Taka sytuacja - laptop sam wyszukuje najmocniejszy sygnal sieci i
    automatycznie sie łaczy. Moge nie wiedziec z jaka siecia (np.mam
    udostepniana siec z pokoju obok, sama zainstalowalam router i przesylam
    sobie sygnal) i moje domniemanie sklania sie ku temu, ze jednak lacze sie ze
    swoja siecia...
    Czy wazny tu jest zamiar, czy niewiedza ma jakis istotny wplyw na ewentualna
    wine (tzn mysle ze na pewno ma, ale chce sie upewnic)?

    A dajmy na to - wiem, ze lacze sie z internetem za pomoca sieci
    niezabezpieczonej haslem... - czy popelniam przestepstwo/wykroczenie
    uzywajac internetu dzieki temu sygnalowi, ktory chyba nie jest przeznaczony
    dla mnie... Przy czym uzywam internetu - nie popelniajac innych przestepstw
    typu sciaganie pirackich mp3, filmow itp. chodzi o normalne uzytkowanie -
    sprawdzenie sobie poczty, uzywanie gg.
    Czy ktos kto nie zabezpiecza takiej sieci haslem dostepowym - niejako wyraza
    zgode na dzielenie sie nia?

    Nie chodzi mi o darmowe hot-spoty w centrach handlowych i innych podobnych
    miejscach, ktore sa oznaczone, a ten kto rozsyla taki sygnal, powinien byc
    wpisany w odpowiednich rejestrach.

    Czy gdzies w polskim ustawodawstwie jest uregulowana ta kwestia?

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2008-01-30 09:36:34
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Marcy Shan" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > zastanawialam sie z kolega,

    Zamiast sie zastanawiac poczytaj sobie watek sprzed 3 dni

    HaNkA

  • 3. Data: 2008-01-30 14:14:48
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > zastanawialam sie z kolega, czy jest przestepstwem/wykroczeniem
    > podlaczenie sie do niezabezpieczonej haslem sieci 'udostepnianej' przez
    > WiFi.

    Nie, nie jest przestępstwem. I nie pytaj o nic więcej bo zacznie się chora
    dyskusja "mr Internet vs reszta świata" ;-)))

  • 4. Data: 2008-01-30 14:35:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcy Shan pisze:
    > Witajnosc,
    > zastanawialam sie z kolega, czy jest przestepstwem/wykroczeniem podlaczenie
    > sie do niezabezpieczonej haslem sieci 'udostepnianej' przez WiFi.

    Niedawno był wątek.

    [ciach]

    > Czy gdzies w polskim ustawodawstwie jest uregulowana ta kwestia?

    W Konstytucji: możesz robić wszystko, co nie jest gdzieś zakazane ustawą.

  • 5. Data: 2008-01-30 14:41:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.01.2008 Robert J. <r...@w...pl> napisał/a:
    > Nie, nie jest przestępstwem. I nie pytaj o nic więcej bo zacznie się chora
    > dyskusja "mr Internet vs reszta świata" ;-)))

    Wystarczy przeczytać tę całą dyskusję w której jedynym prawnym argumentem
    był link do strony Vagli. Reszta to widzimisie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-01-30 15:06:38
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Wystarczy przeczytać tę całą dyskusję w której jedynym prawnym argumentem
    > był link do strony Vagli.

    A jedynym stanowiącym prawo był Mr Internet ;-))).

  • 7. Data: 2008-01-30 15:10:37
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Robert J. napisał:

    > A jedynym stanowiącym prawo był Mr Internet ;-))).

    wypraszam sobie *był* !!!!

    ;)

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 8. Data: 2008-01-30 16:03:19
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > wypraszam sobie *był* !!!!

    Oj, sorry. JEST ;-))))