  • 31. Data: 2008-01-30 20:18:31
    Temat: Re: Mandat za niekorzystanie z drogi dla rowerów.
    Od: mocniak <m...@w...tlen.pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    > Przepraszam, a co to zmienia? Okazuje się, że rowerzysta to
    > nadczłowiek w odróżnieniu od kierujących innymi pojazdami.
    > Samochód nie może jechać na drodze z nieoznaczonymi słupami na środku, a
    > rowerzysta może.

    Mam tylko nadzieję, że efektem sprawy nie będzie ustawienie znaków B-9
    na drodze, bo trzeba będzie szukać drogi okrężnej.

    BTW. Co powinno się znajdować w odwołaniu? Nie mogę znaleźć w necie
    informacji na ten temat. Z góry dzięki za pomoc :-)

    Pozdrawiam.

    --
    Motzniak - betonowy pajac rowerowy
    http://www.rowerowy.bialystok.pl/

  • 32. Data: 2008-01-30 21:18:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mocniak pisze:

    > BTW. Co powinno się znajdować w odwołaniu? Nie mogę znaleźć w necie
    > informacji na ten temat. Z góry dzięki za pomoc :-)

    Od czego chcesz się odwoływać, bo po takim czasie mandat nie wchodzi w grę.

    M.

  • 33. Data: 2008-01-30 21:23:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Od czego chcesz się odwoływać, bo po takim czasie mandat nie wchodzi w
    > grę.

    Przecież jasno wynika, że mandatu on jak i jego kolega nie przyjeli.

  • 34. Data: 2008-01-30 21:43:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 30 styczeń 2008 15:38
    (autor WitCha
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fnq246$etm$1@news.dialog.net.pl>):

    > No jak mam Ci napisać, że trzeba być skończonym debilem żeby nie
    > korzystać z tej drogi?

    No wiesz, w Zabrzu na Wolności Strasse też jest niby porządna, ale co z
    tego, jak te piesze ułomy się po niej szwędają. Mają cały deptak dla
    siebie, ale nie, te pół metra dla rowerów to najwygodniejsze dla nich
    miejsce do wleczenia odwłoka. I jak się jeszcze denerwują jak człowiek
    dzwoni i im w dupę wjeżdża...
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 35. Data: 2008-01-30 21:48:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Przecież jasno wynika, że mandatu on jak i jego kolega nie przyjeli.

    1. od nieprzyjęcia mandatu nie ma się jak odwołać
    2. "W lipcu zeszłego roku [...] ale teraz chcą nam wwalić 200pln mandatu
    + 50pln kosztów postępowania + 30pln na rzecz skarbu państwa."

    Pytam więc, o co chodzi.

    M.

  • 36. Data: 2008-01-30 21:50:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    >
    > BTW. Co powinno się znajdować w odwołaniu? Nie mogę znaleźć w necie
    > informacji na ten temat. Z góry dzięki za pomoc :-)

    Przede wszystkim sygnatura akt, z jaką częścią wyroku się nie zgadzasz,
    uzasadnienie, przedstawienie dowodów na obronę twojej tezy, powołanie
    świadków i co mają ich zeznania wykazać i czego się domagasz (innego wymiaru
    kary, uniewinnienia itp.)

    W twoim wypadku bronił bym, w tej kolejności kilu tez:

    Że ścieżka rowerowa jest źle oznaczona i zaprojektowana, co powoduje, że
    będąc uczestnikiem ruchu (poruszającym się z kierunku x w kierunku y) nie
    jesteś w stanie ani zauważyć oznaczenia jej początku, ani też nie ma sposobu
    aby zgodnie z zasadani PoRD opuścić jezdnię i bezpiecznie wjechać na ścieżkę
    rowerową. Tezę tą zakcentował bym w ten sposób, że rower to środek
    transportu jak każdy inny i służy do przemieszczania się w kierunku
    docelowym, a nie w takim, w jakim akurat projektant ścieżki sobie uroił. W
    tym celu dołączył bym dodatkowo zdjęcie tej ślepo zakończonej ścieżki w
    Białymstoku, co ma udowodnić, fakt, iż to że w okolicy jezdni znajduje się
    ścieżka rowerowa nie zawsze jest jednoznaczne z tym, że prowadzi ona do celu
    podróży, ba czasami poprowadzona jest ona bez celu.
    W związku z powyższym jeśli początek i koniec ścieżki nie znajduje się w
    miejscach umożliwiających bezpieczny zjazd z jezdni na ścieżkę rowerową
    oraz na końcu tej ścieżki bezpieczne włączenie się do ruchu celem
    kontynuowania jazdy w zadanym kierunku, to ciężko twierdzić, że dana droga
    posiada ścieżkę dla rowerów, gdyż ścieżka ta rozpoczyna/kończy się w taki
    sposób, że nie pozwala na dalszą kontynuację jazdy w tym kierunku w którym
    prowadzi droga. Nawiązując do tej argumentacji należy przyjąć, że w związku
    z art. 33 ust. 1a PoRD, w analizowanym przypadku nie wystąpiło wykroczenie z
    art. 97 kw, gdyż rowerzysta w związku z niewłaściwym oznakowaniem i
    projektem ścieżki rowerowej, po pierwsze nie miał wiedzy o istnieniu tej
    ścieżki, znajdującej się po dugiej stronie osi sześciopasmowej jezdni, a po
    drugie konstrukcja ścieżki uniemożliwiała zgodne z przepisami PoRD
    przemieszczenie się w kierunku wjazdu na daną ścieżkę rowerową.
    Podsumowując, nie można wymagać od rowerzysty aby skorzystał ze ścieżki
    rowerowej, o której wskutek złego oznakowania nie posiada on wiedzy ani
    możliwości skorzystania z tej ścieżki w sposób nie naruszający przepisów
    PoRD.

    art. 33 PoRD
    1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla
    rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący korzystając z drogi
    dla rowerów i pieszych jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i
    ustępować miejsca pieszym.
    1a. W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych
    kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z pobocza, z
    zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest to możliwe - z jezdni.

  • 37. Data: 2008-01-30 21:53:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > 2. "W lipcu zeszłego roku [...] ale teraz chcą nam wwalić 200pln mandatu +
    > 50pln kosztów postępowania + 30pln na rzecz skarbu państwa."

    To (patrz na linki poniżej) chyba wszystko wyjaśnia?

    http://www.rowerowy.bialystok.pl/temp/wyrok/strona1.
    jpg
    http://www.rowerowy.bialystok.pl/temp/wyrok/strona2.
    jpg

  • 38. Data: 2008-01-30 23:06:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > To (patrz na linki poniżej) chyba wszystko wyjaśnia?

> [...]

    To chyba nie doczytałem ;)

    M.

  • 39. Data: 2008-01-31 01:36:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 30 styczeń 2008 17:49
    (autor WitCha
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fnq9qp$jt1$1@news.dialog.net.pl>):

    > Na jaką chorobę cierpią ludzie projektujący ścieżki rowerowe ze słupami
    > na środku?

    Ale w czym problem? Słupy rozdzielają ścieżkę na 2 pasy.

    > To już chociaż barierki między tymi słupami powinni postawić.

    Ale po co? Dla jaj i podniesienia kosztów i utrudnienia korzystania?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 40. Data: 2008-01-31 02:00:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nawet jakby sie dalo, to od kiedy obowiazuja znaki bedace po drugiej
    > stronie drogi?

    Jeśli się dało zauwazyć, ze tam jest droga dla rowerów, to powinien z niej
    korzystać.