  • 1. Data: 2008-01-30 00:20:27
    Temat: Do jakiego sądu wnieść spraw
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    No właśnie w jakim sądzie należy założyć sprawę? W miejscu zamieszkania,
    zameldowania której ze stron? A może w miejscu, w którym zaszło
    przestępstwo?
    Tak jak już wcześniej pisałem sprawa dotyczy kolegi któremu pożyczyłem 1000
    zł., a on nie zamierza ich oddawać, a że nie chce mu popuścić to zostaje mi
    albo otłuc jego mordę, albo skierować sprawę do sądu. Z racji tego że z
    pierwszej opcji postanowiłem zrezygnować, pozostałem przy sprawie sądowej.

  • 2. Data: 2008-01-30 06:53:18
    Temat: Re: Do jakiego sądu wnieść spraw
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > No właśnie w jakim sądzie należy założyć sprawę?

    W miejscu zamieszkania,
    > zameldowania której ze stron? A może w miejscu, w którym zaszło
    > przestępstwo?

    jeśli chcesz roboić sprawę cywilną o zwrot kasy to pozew do sądu miejsca
    zamieszkania pozwanego (art. 27 kpc) - zamieszkania, tj. tam gdzie on
    faktycznie mieszka (miejsce stałego pobytu), tylko że najpierw proponowałbym
    wyslać mu wezwanie do zapłaty.
    Ale jeśli wspominasz coś o przestępstwie i chcesz wystąpić na drogę karna
    (czego raczej nie polecam) to zawiadomienie złóż na policję - w zasadzie
    gdzie Ci się podoba.

    pzdr
    mk