  • 1. Data: 2003-10-23 19:45:37
    Temat: Mandacik za wykroczenie ...
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    Witam!

    Dostałem dzisiaj wieczorem od panów Policjantów mandat kredytowy za
    przkraczanie jezdni w niedozwolonym miejscu. Pech. Mandat przyjąłem, ale że
    nie jestem akurat przy kasie zastanawiam się czy go płacić.

    Na odwrocie kwitka jest napisane, że w momencie gdy nie uiszczę go w
    terminie 7 dni od daty wystawienia Policja powiadamia Wydział Miejski Sądu
    Rejonowego (tzw. Sąd Grodzki).

    Zastanawia mnie jak szybko Policja poinformuje Sąd i co będzie gdy go nie
    zapłacę. Jak się dalej sprawy toczą. Jaka jest potem egzekucja?

    Noszę się też z pomysłem, żeby z konta internetowego przelwać na rachunek z
    kwitka po kilka złotych. Przegooglałem sobie grupę, ale gdzie 2 Polaków tam
    3 opinie. Każdy co innego pisze i inne ma doświadcznia. Nie wiem co teraz
    robić, szczególnie, że głupio trafiłem...

    Pozdrawiam,

    K.

  • 2. Data: 2003-10-23 20:01:50
    Temat: Re: Mandacik za wykroczenie ...
    Od: "Sławek" <w...@r...com>

    witam

    Mandat zostanie przekazany po pewnym czasie( od 3 miesięcy do 1 roku ) w
    zależności od prężnosci działania miejscowego Urzędu Wojewódzkiego do
    właściwego terytorialnie organu egzekucyjnego ( Urząd Skarbowy).
    I tu w zależności, albo wyślą Tobie wezwanie do zapłaty albo wyślą poborcę w
    celu dokonania egzekucji z twojego majątku lub zajmą wynagrodzenie, rentę,
    emeryturę czy cokolwiek tam pobierasz. Szanse uniknięcia zapłacenia jak
    widać są nikłe a za każdą czynność egzekucyjną naliczane są określone
    ustawowo koszty egzekucyjne. Wubór sposobu załatwienia tej sprawy należy do
    Ciebie ;)

    Sławek

  • 3. Data: 2003-10-23 21:50:47
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    Szanse uniknięcia zapłacenia jak

    > widać są nikłe a za każdą czynność egzekucyjną naliczane są określone
    > ustawowo koszty egzekucyjne. Wubór sposobu załatwienia tej sprawy należy do
    > Ciebie ;)

    No to mnie trochę pocieszyłeś. ;-) A duże te koszty są?

    K.

  • 4. Data: 2003-10-24 06:22:30
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@s...pl_> napisał w wiadomości
    > No to mnie trochę pocieszyłeś. ;-) A duże te koszty są?

    bez przesady, jesli w policji nic sie nie zmienilo to szanse przekazania
    mandatu dalej sa niewielie, a koszty egzekucyjne smiesznie male

    jesli nie masz kasy, nie plac, jesli ci przyjdzie z us to wtedy zaplacisz,
    koszta to jakies zlotowki, jak do tej pory przyszedl mi jeden mandat i to ze
    strazy miejskiej, koszty od 100 zlotych to bylo 6 z groszami, a z mandatow z
    policji na okolo 1000 nie przyszedl zaden i na dzien dzisiejszy wszystkie
    sie juz przedawnily ;)

  • 5. Data: 2003-10-26 17:08:43
    Od: "Pawel" <b...@p...onet.pl>

    > policji na okolo 1000 nie przyszedl zaden i na dzien dzisiejszy wszystkie
    > sie juz przedawnily ;)

    a swistak siedzi i zawija je w te sreberka:-))))
    pzdr.P/.

  • 6. Data: 2003-10-26 19:35:42
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Pawel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a swistak siedzi i zawija je w te sreberka:-))))

    czasem lepiej nic nie napisac, wiesz?

  • 7. Data: 2003-10-27 00:30:42
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@s...pl_> napisał w wiadomości
    > Szanse uniknięcia zapłacenia jak

    > No to mnie trochę pocieszyłeś. ;-) A duże te koszty są?
    >
    > K.

    A jak ja kiedyś nie zapłaciłem podobnego mandatu, to po prostu jak miałem
    mieć zwrot nadpłaconego podatku, to pan listonosz przyniósł mi kwotę
    mniejszą o niezapłacony podatek. I tak byłem w pewnym sensie do przodu bo:
    1) pieniądze za mandat trafiły po ok. roku od zdarzenia, tak więc trzymając
    je np. na koncie urósł mi jakiś % 2) nie musiał nigdzie latać na pocztę aby
    zrobić przelew, wyręczył mnie US, 3) zaoszczędziłem na koszcie przelewu

    Ot, takie śmieszne przepisy mamy.
    pzdr.

  • 8. Data: 2003-10-27 00:37:34
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A jak ja kiedyś nie zapłaciłem podobnego mandatu, to po prostu jak miałem
    > mieć zwrot nadpłaconego podatku, to pan listonosz przyniósł mi kwotę

    chodziło oczywiście o nie niezapłacony podatek a mandat