  • 1. Data: 2003-10-23 17:45:12
    Temat: Re: Sp. z o.o. - wartość udziału przy uzupełnieniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Juanek wrote:
    [...]
    >+ kodeks narzuca, że jeden udział musi być wart 500 zł. Czy to dotyczy też spółek
    >+ już istniejących?

    AFAIK tak.

    >+ Mam w tej chwili 100 udziałów po 180 zł. co daje 18 tys. zatem musiałbym
    >+ uzupełnić o 7 tys. Czy można zrobić tak, żeby dołożyć 40 udziałów po 180 zł.? A
    >+ może można zostawić 100 udziałów po 180 zł. i dołożyć 14 po 500 zł.? Jeśli

    IMHO nie.

    >+ jednak należy zmienić wartość udziałów, to oznaczałoby wizytę u notariusza
    >+ i dodatkowy, duży koszt. Co można zrobić innego?

    A to zależy co masz w umowie spółki :)
    Znam takich którzy nauczeni bolesnym doświadczeniem wpisali sobie
    do umowy że zgromadzenie wspólników może podwyższać kapitał :>

    >+ Co jeśli spółka z braku środków nie uzupełni kapitału do końca roku, dostanie
    >+ nakaz likwidacji?

    Z tego co na grupie było - sąd MOŻE się dobrać sp-ce do skóry.
    Wydedukowałem że nie musi. No "ale"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-23 20:03:36
    Temat: Sp. z o.o. - wartość udziału przy uzupełnieniu
    Od: "Juanek" <j...@o...pl>

    Witam szanowne grono p.s.p.

    Mam prośbę, czy ktoś zorientowany mógłby powiedzieć jak wygląda sprawa
    podwyższenia kapitału w Sp. z o.o. Wiem, że do końca tego roku należy kapitał
    uzupełnić do 25 tys. zł. Jednak jak to ugryźć co do wartości udziałów? Nowy

    Pozdrawiam serdecznie, Juanek

  • 3. Data: 2003-10-23 20:31:16
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > jednak należy zmienić wartość udziałów, to oznaczałoby wizytę u notariusza
    > dodatkowy, duży koszt. Co można zrobić innego?

    Nic nie mozna zrobic. Do konca tego roku spolki musza dostosowac
    postanowienia statutu do obowiazujacych przepisow. Obejmuje to rowniez
    obowiazek dostosowania wartosci udzialu w sp. zo.o. tak aby jego minimalna
    wartosc wynosila 500 zl (nie mozesz wiec zostawic kilku udzialow o wartosci
    180 zl a reszte po 500. Zreszta to nie dopuszczalne z tego wzgledu ze jesli
    wspolnik moze objac wiecej niz jeden udzial, to wartosc udzialow musi byc
    jednakowa.) Wizyta u notariusza i zmiana umowy spolki jest konieczna.
    Zreszta pewnie i tak chcac podwyzszyc kapital musialbys zmienic umowe.
    Praktyka wskazuje ze spolki zawiazywane w czasie obowiazywania kh nie mialy
    zwykle zapisu o podwyzszeniu kapitalu bez zmiany umowy spolki lub zapis ten
    nie zawieral wystarczajacych postanowien.

    > Co jeśli spółka z braku środków nie uzupełni kapitału do końca roku,
    dostanie
    > nakaz likwidacji?

    Sad na wniosek zaintersowanego lub z urzedu wezwie spolke do usuniecia
    naruszenia w terminie nie dluzszym niz 6 m-cy. Po bezskutecznym uplywie
    terminu sad moze orzec o rozwiazaniu spolki.

    Dan.

  • 4. Data: 2003-10-25 14:57:37
    Od: "Marek Świtała" <w...@N...lexpress.pl>

> [...]
    Nowy
    > kodeks narzuca, że jeden udział musi być wart 500 zł. Czy to dotyczy też

    Polecam na ten temat
    http://www.lexpress.pl/modules.php?name=News&file=ar
    ticle&sid=448&mode=&orde
    r=0&thold=0