  • 1. Data: 2003-10-23 18:02:58
    Temat: Jaka kwota
    Od: "Cairon" <c...@n...com>

    Jaka jest minimalna kwota, którą ktoś musi wyłudzić aby można było wszcząć
    postępowanie? Załóżmy, że kupię coś na aukcji internetowej i kontrahent nie
    przyśle towaru za który zapłaciłem. Proszę o podanie odpowiedniego
    paragrafu. Dziękuję.

    Cairon

  • 2. Data: 2003-10-23 18:25:01
    Temat: Re: Jaka kwota
    Od: "Marek Świtała" <w...@N...lexpress.pl>

> [...]
    nie
    > przyśle towaru za który zapłaciłem. Proszę o podanie odpowiedniego

    Takie działanie jest klasyfikowane jako oszustwo (art. 286 k.k.) i nie ma tu
    progu kwotowego - odmiennie niż w przypadku kradziezy, gdzie zabór mienia do
    250 zł kwalifikowany jest jako wykroczenie.

    Jeżeli bedzie chodziło rzeczywiście drobną kwotę możesz spotkać się z odmową
    wszczęcia z uwagi na niską szkodliwość społeczną. Nalezy takze zwrócić
    uwagę, że policja w pierwszej kolejności rozważy czy sprawa nie ma czasem
    charakteru cywilnoprawnego - ot niewykonanie zobowiązania.

    Marek Świtała
    -
    www.lexpress.pl - o prawie nie (tylko) dla prawników