  • 1. Data: 2005-01-30 19:25:31
    Temat: Małżenstwo, dzieci i sprawy meldunkowe
    Od: t...@p...onet.pl

    Sytuacja jest następująca:

    Dom "A" jest współwłasnością trzech osób (po 1/3 częsci).
    Jedna z tych osób ożeniła się, czyli zawarła zwiazek małżeński
    z kobietą. Aby zameldować żonę w urzedzie miasta i gminy wymagana
    była obecność oraz podpisy w obecnosci urzednika tych trzech
    osób będących współwłaścicielami domu "A". Żonę zameldowano
    na pobyt stały.
    Mineło 2,5 roku. W tym czasie urodziła się dwójka dzieci, które
    sa zameldowane w domu "A" i maja pobyt stały.
    Po tym okresie żona postanowiła wyprowadzić się z dwójką dzieci
    do swego domu rodzinnego "B". Zaznaczam, ze nadal trwa związek
    małżenski i żona nie chce rozwodu.
    Dom "B" tez stanowi współwłasność kilku osób. Te osoby to:
    teściowa z teściem (1/4 części) i rodzice teściowej (3/4 częsci).
    Tak wygląda to na dokumencie. Oprocz tesciowej jest jeszcze dwóch
    braci z rodzinami. Zona tez ma dwóch braci, z ktorych jeden tez
    sie ozenil. Oprócz tescia wszyscy przebywaja za granica w Kanadzie.
    Od chwili wyprowadzenia sie minęły dwa tygodnie.
    Żona twierdzi, ze jest zameldowana z dziecmi w domu "B".
    W zwiazku z tym mam kilka pytań:
    1. Czy żona bez wymeldowania z miejsca pobytu stalego (dom "A")
    moze zameldowac sie w domu "B"?
    2. Czy wszyscy wspolwlasciciele dmou "B" musza wyrazic zgodę
    i złożyć podpisy na wniosku meldunkowym?
    3. Czy moga to zrobić bedac za granica?
    4. Czy zona moze zameldowac dzieci maloletnie bez mojej zgody
    i bez wymeldowania z miejsca pobytu stałego (dom "A")?
    5. Jeżeli tak, to na jakiej podstawie?
    6. Czy moze zameldowac siebie tylko na pobyt stały, czy
    tymczasowy w domu "B"?
    7. Czy moze zameldowac dzieci tylko na pobyt stały, czy
    tymczasowy w domu "B"?
    8. Czy moze sama sie wymeldowac z miejsca stalego pobytu (dom "A")?
    9. Czy wszyscy współwłaściciele domu "A" musza wyrazic zgodę
    i złożyć podpisy podczas wymeldowywania żony z domu "A"?
    10. Czy współwłaściciele domu "B" mogą zapisać dom "B" tylko
    i wyłącznie na żonę? (tak aby to ona była jedyną właścicielką.
    Przypominam, ze jestesmy nadal małżenstwem. Czy moze będzie
    wspólny dorobek małżonków, czy też odrębny majątek żony, czy
    też naszych dzieci).

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-01-30 20:27:27
    Temat: Re: Małżenstwo, dzieci i sprawy meldunkowe
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik wrote:

    > 1. Czy żona bez wymeldowania z miejsca pobytu stalego (dom "A")
    > moze zameldowac sie w domu "B"?

    Zameldowanie sie pod nowym adresem mozliwe jest po uprzednim wymeldowaniu
    sie z adresu poprzedniego.

    > 2. Czy wszyscy wspolwlasciciele dmou "B" musza wyrazic zgodę
    > i złożyć podpisy na wniosku meldunkowym?

    Wystarczy tytul prawny do przebywania w lokalu, aby sie tam zameldowac.

    > 3. Czy moga to zrobić bedac za granica?

    Moga.

    > 4. Czy zona moze zameldowac dzieci maloletnie bez mojej zgody
    > i bez wymeldowania z miejsca pobytu stałego (dom "A")?

    Bez wymeldowania nie moze.

    > 5. Jeżeli tak, to na jakiej podstawie?

    Obowiazek meldunkowy.

    > 6. Czy moze zameldowac siebie tylko na pobyt stały, czy
    > tymczasowy w domu "B"?

    Bez wymeldowania tylko na czasowy. Po wymeldowaniu rowniez na staly (nie
    mozna miec dwoch stalych meldunkow).

    > 7. Czy moze zameldowac dzieci tylko na pobyt stały, czy
    > tymczasowy w domu "B"?

    Jak wyzej.

    > 8. Czy moze sama sie wymeldowac z miejsca stalego pobytu (dom "A")?

    Oczywiscie.

    > 9. Czy wszyscy współwłaściciele domu "A" musza wyrazic zgodę
    > i złożyć podpisy podczas wymeldowywania żony z domu "A"?

    Zaden nie musi wyrazic zgody na wymeldowanie sie zony.

    Moga.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-01-31 12:38:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Czy żona bez wymeldowania z miejsca pobytu stalego (dom "A")
    > moze zameldowac sie w domu "B"?

    Na stałe nie. Ale tymczasowo jak najbardziej.

    > 2. Czy wszyscy wspolwlasciciele dmou "B" musza wyrazic zgodę
    > i złożyć podpisy na wniosku meldunkowym?

    Dawniej tak było. Teraz nie potrzeba. Wystarczy jej jakikolwiek tytuł prawny
    do zamieszkania. Do tymczasowego zameldowania nic nie potrzebuje.

    > 3. Czy moga to zrobić bedac za granica?

    Rozumiem, że zawrzć umowę stanowiacą tytuł prawny. Mogą złozyc oświadczenie
    przed tamtejszym odpowiednikiem notariusza, ale to skomplikowane. Mogli
    również przesłać podpisacą umowe użyczenia i teraz żona ma już tytuł parwny.

    > 4. Czy zona moze zameldowac dzieci maloletnie bez mojej zgody
    > i bez wymeldowania z miejsca pobytu stałego (dom "A")?

    Tymczasowo tak. Na stałe musi wymeldować.

    > 5. Jeżeli tak, to na jakiej podstawie?

    Zgłoszenia w BEL - taki druczek. Z tego co pamiętam wystarczy podpis jednego
    z rodziców.

    > 6. Czy moze zameldowac siebie tylko na pobyt stały, czy
    > tymczasowy w domu "B"?

    Na to odpowiedziałem wyżej.

    > 7. Czy moze zameldowac dzieci tylko na pobyt stały, czy
    > tymczasowy w domu "B"?

    jw.

    > 8. Czy moze sama sie wymeldowac z miejsca stalego pobytu (dom "A")?

    Jaknajbardziej. Jest osobą dorosłą.

    > 9. Czy wszyscy współwłaściciele domu "A" musza wyrazic zgodę
    > i złożyć podpisy podczas wymeldowywania żony z domu "A"?

    Żaden z nich nie ma nic do gadania. To jej decyzja.

    > 10. Czy współwłaściciele domu "B" mogą zapisać dom "B" tylko
    > i wyłącznie na żonę? (tak aby to ona była jedyną właścicielką.

    Tak, mogą czyniąc darowiznę na nią. Jesliw darowiźnie to zastrzegą, to dom
    będzie stanowił odrębny majątek żony.