    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małżenstwo, dzieci i sprawy meldunkowe
    Date: Mon, 31 Jan 2005 13:38:51 +0100

    news:7228.00000252.41fd34ab@newsgate.onet.pl...

    > 1. Czy żona bez wymeldowania z miejsca pobytu stalego (dom "A")
    > moze zameldowac sie w domu "B"?

    Na stałe nie. Ale tymczasowo jak najbardziej.

    > 2. Czy wszyscy wspolwlasciciele dmou "B" musza wyrazic zgodę
    > i złożyć podpisy na wniosku meldunkowym?

    Dawniej tak było. Teraz nie potrzeba. Wystarczy jej jakikolwiek tytuł prawny
    do zamieszkania. Do tymczasowego zameldowania nic nie potrzebuje.

    > 3. Czy moga to zrobić bedac za granica?

    Rozumiem, że zawrzć umowę stanowiacą tytuł prawny. Mogą złozyc oświadczenie
    przed tamtejszym odpowiednikiem notariusza, ale to skomplikowane. Mogli
    również przesłać podpisacą umowe użyczenia i teraz żona ma już tytuł parwny.

    > 4. Czy zona moze zameldowac dzieci maloletnie bez mojej zgody
    > i bez wymeldowania z miejsca pobytu stałego (dom "A")?

    Tymczasowo tak. Na stałe musi wymeldować.

    > 5. Jeżeli tak, to na jakiej podstawie?

    Zgłoszenia w BEL - taki druczek. Z tego co pamiętam wystarczy podpis jednego
    z rodziców.

    > 6. Czy moze zameldowac siebie tylko na pobyt stały, czy
    > tymczasowy w domu "B"?

    Na to odpowiedziałem wyżej.

    > 7. Czy moze zameldowac dzieci tylko na pobyt stały, czy
    > tymczasowy w domu "B"?

    jw.

    > 8. Czy moze sama sie wymeldowac z miejsca stalego pobytu (dom "A")?

    Jaknajbardziej. Jest osobą dorosłą.

    > 9. Czy wszyscy współwłaściciele domu "A" musza wyrazic zgodę
    > i złożyć podpisy podczas wymeldowywania żony z domu "A"?

    Żaden z nich nie ma nic do gadania. To jej decyzja.

    > 10. Czy współwłaściciele domu "B" mogą zapisać dom "B" tylko
    > i wyłącznie na żonę? (tak aby to ona była jedyną właścicielką.

    Tak, mogą czyniąc darowiznę na nią. Jesliw darowiźnie to zastrzegą, to dom
    będzie stanowił odrębny majątek żony.