  • 11. Data: 2017-09-26 18:30:37
    Temat: Re: Mała wspólnota mieszkaniowa - uchwała i umowa
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 18:11, Shrek pisze:

    > IMHO - Kowalskiego obowiązuje umowa a zarząd uchwała. Czyli Kowalskie
    > płaci 300PLN a Zarząd tłumaczy się przed właścicielami dlaczego nie 500.
    >
    > Trzeba poszukać rozwiązania a te moga być różne:
    >
    > 1 - aneks do umowy,
    > 2 - rozwiązanie umowy,
    > 3 - olanie sprawy i może nikt nie zauważy.

    Jaki aneks do umowy? Umowa jest późniejsza i jest na 300 (uchwała była
    wcześniej na 500).
    Czy uchwała musi być na jakimś specjalnym druku? Musi być ciągła
    numeracja uchwał? czy może wystarczy jakiś jednoznaczny identyfikator
    uchwały?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 12. Data: 2017-09-26 18:36:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.09.2017 o 09:11, Wojtek pisze:

    >IMHO - Kowalskiego obowiązuje umowa a zarząd uchwała. Czyli Kowalskie
    >płaci 300PLN a Zarząd tłumaczy się przed właścicielami dlaczego nie
    >500.

    Ale w oryginale bylo, ze umowe podpisuja wszyscy wspolwlasciciele,
    wiec co ma Zarzad do rzeczy ?

    >Trzeba poszukać rozwiązania a te moga być różne:
    >1 - aneks do umowy,
    >2 - rozwiązanie umowy,
    >3 - olanie sprawy i może nikt nie zauważy.

    Z tym, ze przeczytac umowe, co tam Kowalskiemu sie gwarantuje.
    Moze np "czynsz nie ulegnie zmianie przez 5 lat", ewentualnie brak
    zapisu ... wiec brak mozliwosci jednostronnej podwyzki ?

    J.

  • 13. Data: 2017-09-26 18:41:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2017 o 18:30, Wojtek pisze:

    > Jaki aneks do umowy? Umowa jest późniejsza i jest na 300 (uchwała była
    > wcześniej na 500).

    Normalny - aneksujecie umowę na 500, żeby się zgadzała z uchwałą.

    > Czy uchwała musi być na jakimś specjalnym druku?

    Nie musi.

    > Musi być ciągła
    > numeracja uchwał? czy może wystarczy jakiś jednoznaczny identyfikator
    > uchwały?

    IMHO wystarczy.

    Shrek

  • 14. Data: 2017-09-26 18:42:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2017 o 18:36, J.F. pisze:

    > Ale w oryginale bylo, ze umowe podpisuja wszyscy wspolwlasciciele, wiec
    > co ma Zarzad do rzeczy ?

    Umowę zawsze (albo prawie zawsze) we wspólnocie podpisujesz z
    reprezentacją czyli zarządem.

    > Z tym, ze przeczytac umowe, co tam Kowalskiemu sie gwarantuje.
    > Moze np "czynsz nie ulegnie zmianie przez 5 lat", ewentualnie brak
    > zapisu ... wiec brak mozliwosci jednostronnej podwyzki ?

    Zakładam, że albo się dogadają, albo rozwiążą umowę.

    Shrek

  • 15. Data: 2017-09-26 18:58:04
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie rozumiesz, co to jest "mała wspólnota mieszkaniowa".

    -----

  • 16. Data: 2017-09-26 19:01:20
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 18:36, J.F. pisze:

    > Ale w oryginale bylo, ze umowe podpisuja wszyscy wspolwlasciciele, wiec
    > co ma Zarzad do rzeczy ?

    Zarząd (zarządca) będzie obciążał Kowalskiego. I chodzi tu: jaką kwotą
    będzie go obciążał?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 17. Data: 2017-09-26 19:24:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2017 o 18:58, ń pisze:
    > Nie rozumiesz, co to jest "mała wspólnota mieszkaniowa".
    >

    > -----

    A to w małej wspólnocie nie może być zarządu? Skoro pisał, że jest i
    prawo jak najbardziej taki zarząd dopuszcza, to skąd pomysł, że tam
    zarządu nie ma?

    Shrek

  • 18. Data: 2017-09-26 20:33:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Zarząd (zarządca) będzie obciążał Kowalskiego. I chodzi tu: jaką
    >kwotą będzie go obciążał?

    IMO - zgodna z umowa, szczegolnie, ze data umowy pozniejsza.
    Wyjdzie na to, ze wspolnicy olali swoja wlasna uchwałe.

    Oczywiscie moze probowac obciazac wedlug uchwaly, ale wtedy Kowalski
    ma dobry argument dla sadu :-)

    Gdyby zas kolejnosc byla odwrotna, najpierw umowa, potem uchwala, to
    IMO wtedy zarzad w imieniu wspolnoty powinien Kowalskiemu zaproponowac
    nowe warunki, a Kowalski moze sie zgodzic, albo wypowiedziec, albo nie
    przyjac i uprzec, ze on tu ma umowe na 10 lat i żąda jej dotrzymania

    J.

  • 19. Data: 2017-09-26 20:37:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Umowę zawsze (albo prawie zawsze) we wspólnocie podpisujesz z
    >reprezentacją czyli zarządem.

    Nie ja wymyslilem ze "wszyscy wlasciciele podpisuja umowe", ale tego
    sie trzymajmy.

    Szczegolnie, ze "mała" wspolnota, to moze i tak bylo.

    >>> 2 - rozwiązanie umowy,

    >Zakładam, że albo się dogadają, albo rozwiążą umowę.

    Rozwiazanie nie zawsze takie proste. Kowalski tez ma swoje prawa.

    J.

  • 20. Data: 2017-09-26 20:47:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2017 o 20:37, J.F. pisze:

    > Nie ja wymyslilem ze "wszyscy wlasciciele podpisuja umowe", ale tego sie
    > trzymajmy.

    Ok - nie doczytałem...

    > Rozwiazanie nie zawsze takie proste. Kowalski tez ma swoje prawa.

    Zazwyczaj do okresu wypowiedzenia.

    Shrek