  • 1. Data: 2017-09-21 20:38:53
    Temat: miejsce na jednoślad o ograniczonym dostępie
    Od: w...@g...com

    Kupiłem od developera miejsce parkingowe na samochód oraz miejsce na jednoślad. Oba
    miejsca we wspólnym garażu wielostanowiskowym: jedno przed drugim. Miejsce na
    jednoślad jest przed miejscem na samochód w taki sposób, żeby z niego skorzystać
    trzeba wyjechać samochodem - nie ma innej możliwości. Czy są jakieś regulacje w
    prawie budowlanym dotyczące takich miejsc postojowych z ograniczonym dostępem jak to
    na jednoślad? Czy można robić takie miejsca?
    W końcu jeśli to miejsce kupiłby ktoś inny to nie mógłby swobodnie rozporządzać tym
    miejscem. A ja też w ograniczony sposób mogę nim rozporządzać, bo np. nie bardzo mogę
    go podnająć, bo jednoślad nie wyjedzie...

  • 2. Data: 2017-09-21 20:58:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    A kupowałeś w ciemno?
    Przed zakupem warto było temat przemyślec.

  • 3. Data: 2017-09-21 21:16:48
    Temat: Re: miejsce na jednoślad o ograniczonym dostępie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 20:38, w...@g...com pisze:
> [...]
    > A ja też w ograniczony sposób mogę nim rozporządzać, bo np. nie
    > bardzo mogę go podnająć, bo jednoślad nie wyjedzie...

    Moim zdaniem w opisanym przez Ciebie przypadku przypadku umowa w części
    dotyczącej miejsca postojowego dla motocykla jest nieważna, bowiem
    niemożliwa do realizacji. Powinni Ci wynająć jedno miejsce z prawem
    parkowania dwóch pojazdów. Tyle, ze to taka trochę gra słów i
    czepialstwo w mojej ocenie.

  • 4. Data: 2017-09-21 21:24:07
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wątpię, aby istniało unormowanie dla miejsca postojowego inne niż standardowe (oraz
    dla inwalidów, czyli o powiększonej szerokości), czyli dla jednośladu.
    A z drugiej strony sztuka to sztuka, jak w wojsku, i zapewne pozwolenie na budowę i
    pozwolenie na użytkowanie dotyczą lokalu użytkowego o konkretnej liczbie miejsc
    postojowych pojazdów_mechanicznych (za tym idą strefy pożarowe, drogi ewakuacyjne,
    wentylacja itp. itd.).
    Generalnie to warto obejrzeć projekt organizacji ruchu tego lokalu garażowego (część
    opisową i graficzną).

  • 5. Data: 2017-09-22 12:08:56
    Temat: Re: miejsce na jednoślad o ograniczonym dostępie - miejsce standardowe
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 21:24, ń pisze:
> [...]
    wentylacja itp. itd.).
    > Generalnie to warto obejrzeć projekt organizacji ruchu tego lokalu garażowego

    To ja się podepnę.
    Co to znaczy miejsce postojowe "standardowe"?

    Jakoś czasami trafiam na parkingi (zwłaszcza podziemne) projektowane
    chyba dla fiata cinquecento. A nie jeżdżę dużymi autami - największy,
    jaki posiadam, to długa wersja Pajero II. Zresztą, nawet Freelanderem
    czasem trudno się zmieścić na szerokość.

    A gdyby był trochę większy, jak choćby dodge durango czy jakiś ford f350?

    Są jakieś ustalenia dotyczące miejsc parkingowych w nowo budowanych
    garażach zbiorowych?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-09-22 12:23:19
    Od: ń <ń@ń.ń>

    OIDP rozporządzenie Ministra Infrastruktury o warunkach technicznych ...

    -----

  • 7. Data: 2017-09-22 18:07:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2017 o 12:08, Adam pisze:

    > Są jakieś ustalenia dotyczące miejsc parkingowych w nowo budowanych
    > garażach zbiorowych?

    Szerokość minimalna 2,3, zalecana 2,5.

    Shrek

  • 8. Data: 2017-09-22 21:20:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-22 o 18:07, Shrek pisze:

    > Szerokość minimalna 2,3, zalecana 2,5.
    >
    > Shrek

    Zazwyczaj większy problem jest z wjechaniem na swoje miejsce.
    Szerokość samochodu da się skompensować mniejszym otwarciem drzwi,
    promienia skrętu nie ma czym.

  • 9. Data: 2017-09-22 22:42:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-22 o 21:20, t-1 pisze:
> [...]

    Dzięki :)

    > Zazwyczaj większy problem jest z wjechaniem na swoje miejsce.
    > Szerokość samochodu da się skompensować mniejszym otwarciem drzwi,
    > promienia skrętu nie ma czym.

    Skompensować można - ale i tak niewiele zostaje, choćby przy małym
    Freelanderze, który ma prawie 210 cm szerokości. A drzwi ma grubaśne. W
    Chorwacji bodajże wchodziłem przez drzwi bagażnika do auta :)

    Natomiast długim, blisko 5-cio metrowym Pajero rzeczywiście, nieraz na
    zawijasach w piętrowych parkingach muszę się składać na 2 razy. Chociaż
    widuję "blądynki" (nie poprawiać), które jakimś malutkim autkiem, typu
    Audi A1 potrafią z miejsca parkingowego wyjeżdżać na trzy razy, ale to
    już OT ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-09-23 07:23:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2017 o 21:20, t-1 pisze:

    > Zazwyczaj większy problem jest z wjechaniem na swoje miejsce.
    > Szerokość samochodu da się skompensować mniejszym otwarciem drzwi,
    > promienia skrętu nie ma czym.

    jak nie można, jak można - kto ci broni na 15 razy wjeżdzać? Jest
    również coś takiego jak szerokość drogi manewrowej - z tego co pamiętam
    trzy metry dla równoległego i pięć metrów dla prostopadłego.

    Znane mi jest miejsce parkingowe na które można wjechać tyłem, tyle że
    żeby się obrócić to musisz to zrobić na czyimś miejscu... albo wjechać
    tyłem do garażu już od bramy i przejechać tak kilkadziesiąt metrów;)

    Shrek