  • 21. Data: 2017-09-26 21:11:56
    Temat: Re: Mała wspólnota mieszkaniowa - uchwała i umowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.09.2017 o 20:37, J.F. pisze:
    >Zazwyczaj do okresu wypowiedzenia.

    No i zaczynaja sie szczegoly - okreslony w umowie, nie okreslony, a
    moze umowa terminowa.

    J.

  • 22. Data: 2017-09-26 21:31:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2017 o 21:11, J.F. pisze:

    > No i zaczynaja sie szczegoly - okreslony w umowie, nie okreslony, a moze
    > umowa terminowa.

    Jak się nie dogadają to wcześniej czy poźniej tę umowę rozwiążą. A on
    dalej tam będzie mieszkał.

    Wiem bo przerabiałem temat gdzie miałem rację, ale... no cóż - odpuściłem.

    Shrek

  • 23. Data: 2017-09-26 21:55:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak się nie dogadają to wcześniej czy poźniej tę umowę rozwiążą.

    Jakos tak, skoro on chcialby 300, a oni uwazaja, ze 500 byloby
    wlasciwie.
    Co prawda potem umowe podpisali, wiec chyba doszli do porozumienia ...
    na pewnien czas.

    >A on dalej tam będzie mieszkał.
    >Wiem bo przerabiałem temat gdzie miałem rację, ale... no cóż -
    >odpuściłem.

    Ale chyba nie co do wysokosci czynszu.

    Czy byles gotow wynajac za 300, a teraz stoi puste, bo 500 nikt nie
    chce dac, wiec miales racje :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-09-27 06:26:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2017 o 21:55, J.F. pisze:

    > Ale chyba nie co do wysokosci czynszu.

    W sumie to co do wysokości czynszu.

    Shrek

  • 25. Data: 2017-09-27 09:22:22
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 20:33, J.F. pisze:

    > IMO - zgodna z umowa, szczegolnie, ze data umowy pozniejsza.
    > Wyjdzie na to, ze wspolnicy olali swoja wlasna uchwałe.

    Nie o to chodzi, że olali. Wszyscy właściciele, włącznie z Kowalskim,
    zgodzili się na nową kwotę. Tylko chodzi tu o względy formalne: stara
    kwota była w uchwale a nowa kwota w umowie. Pytanie: jak do tego
    podejdzie zarząd: czy obowiązuje go kwota z uchwały czy kwota z umowy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 26. Data: 2017-09-27 10:03:39
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nazwa nie ma znaczenia, ustawa mówi o "zgodzie".
    Najpierw była zgoda ze stycznia, a później była kolejna zgoda (zmieniająca) z lutego.

    -----

  • 27. Data: 2017-09-27 10:16:00
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-27 o 10:03, ń pisze:
    > Nazwa nie ma znaczenia, ustawa mówi o "zgodzie".
    > Najpierw była zgoda ze stycznia, a później była kolejna zgoda (zmieniająca) z
    lutego.

    Możesz zapodać podstawę prawną? Bo w ustawie lokalowej jest mowa o tym,
    że wspólnota podejmuje decyzje w formie uchwały. Czy zatem w nagłówku
    takiej zgody musi być "Uchwała" zamiast "Umowa"? A może wystarczy dodać
    w umowie (w jednym z punktów), że niniejsza umowa jest również uchwałą
    wspólnoty?

    Podobny problem widzę w umowie quoad usum. Umowa taka nie ma określonej
    formy (kodeks cywilny) a w ustawie lokalowej jest mowa, że umowa o
    zmianie wykorzystania części wspólnych musi być w formie uchwały. Czy
    zatem w nagłówku ma być "Uchwała w sprawie quoad usum"? czy może być
    "Umowa quoad usum"? Czy w tym drugim przypadku ktoś nie zarzuci, że nowy
    podział części wspólnych jest umową ale nie jest uchwałą (więc można to
    podważyć)?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 28. Data: 2017-09-27 11:16:27
    Od: ń <ń@ń.ń>

    art. 199 kc i okoliczne.

    -----

  • 29. Data: 2017-09-27 13:28:33
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-27 o 10:03, ń pisze:
    > Nazwa nie ma znaczenia, ustawa mówi o "zgodzie".
    > Najpierw była zgoda ze stycznia, a później była kolejna zgoda (zmieniająca) z
    lutego.

    Art 22 (Ustawa o własności lokali)
    "Do podjęcia przez zarząd czynności przekraczającej zakres zwykłego
    zarządu potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę(...)"

    Art 199 KC
    "Art. 199. Do rozporządzania rzeczą wspólną oraz do innych czynności,
    które przekraczają zakres zwykłego zarządu, potrzebna jest zgoda
    wszystkich współwłaścicieli(...)"

    Czy zarząd nie musi tu mieć jednak uchwały jako podstawy do obciążania
    nową kwotą Kowalskiego?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 30. Data: 2017-09-27 13:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >wszystkich współwłaścicieli(...)"
    >Czy zarząd nie musi tu mieć jednak uchwały jako podstawy do

    IMO to zarzad ma obciazac Kowalskiego zgodnie z zawarta umową.

    Tylko czy wspolnota przekazala zarzadowi umowe.

    J.