  • 1. Data: 2002-06-25 12:14:02
    Temat: Re: Lzenie w Internecie czy mozna pozwac do sadu?
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 25 Jun 2002 14:12:53 +0100, grego napisał/napisała:
    > Na jednej ze stron www ogolnie dostepnej pewien czlowiek wpisujac sie do
    > ksiegi gosci obrazil poprzez okreslenie "debile" pewne osoby. Czlowiek ten
    > pozostawil po sobie slad w postaci adresu email oraz hosta. Czy mozna pozwac
    > go do sadu? Czy TPSA poda do kogo nalezy host: jest to komputer podpiety do
    > sdi, czyli uzytkownikiem jest osoba prywatna lub firma.
    > Jakie sa szanse na wytoczenie i wygranie sprawy?

    IMHO nikla, jesli napisal:" Moim zdaniem, wszyscy tutaj to debile" :)
    Podobne rzeczy (grozenie sadami za to co napisales) wyprawia niejaki Arnold
    Buzdygan (popularnie nazywany "bruzdy w genach") ;)
    Do tej pory nikt nie mial rozprawy, pozwu etc.

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2002-06-25 12:15:05
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    grego napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >sdi, czyli uzytkownikiem jest osoba prywatna lub firma.
    >Jakie sa szanse na wytoczenie i wygranie sprawy?

    Ja proponuję dać sobie na wstrzymanie...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 3. Data: 2002-06-25 12:15:58
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    do
    > sdi, czyli uzytkownikiem jest osoba prywatna lub firma.
    > Jakie sa szanse na wytoczenie i wygranie sprawy?

    zerowe :)

    TPSA poda namiary na klienta tylko w przypadku sprawy w sadzie a taka sprawa
    ma duze sznase na umozenie ze wzgledu na mala szkodlowsc czynu spolecznego

    Mozna sprobowac napisac skarge na dany host ze cos tam cos tam. Jest sznasa
    ze dostanie od TPSA ostrzezenie i troche sie zastanowi.

    AndY

  • 5. Data: 2002-06-25 14:02:04
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    grego napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

    >sprawa

    >sznasa

    >Ale tu nie chodzi o spoleczna szkodliwosc czynu! Tu chodzi o pozwanie do
    >sadu z powodztwa cywilnego - ochrona dobr osobistych.
    >GreGo

    ROTFL!!! A jak ty sobie to wyobrażasz?? wyobrażasz to sobie?: "Sąd otwiera
    rozprawę z powództwa cywilnego obywatela Grego przeciwko obywatelowi
    "Szalony Byk" (lub jakaś inna ksywa) z art 217 KK"

    Jesli koles napisał np: "Jaszyn to głupi debil", to NIC mu nie mogę zrobić,
    bo po prostu nie można mnie zidentyfikować, ot co. Koleś _nie wie_, kto się
    kryje pod danym nickiem. A nawet jakby pisał pod swoim imieniem i
    nazwiskiem, wyzywał konkretną osobę (podając pełne imię i nazwisko, numer
    dowodu pesel ;-))) to i tak niewiele nie można zrobić, bo trzeba by najpierw
    udowodnić, że to konkretnie on pisał te teksty z danego komputera. Może
    powiedziec, że zrobił imprezę, przyszło 20 ludzi, ktoś włączył komputer i
    zaczął wypisywac brednie.
    Jedyne co możesz zrobić do wysłać te wypowiedzi do abuse i nie bawić się w
    pewną sławetną postać polskiego usenetu, co chciała do sądu podać połowę
    adminów serwerów news za to, że na ich serwerach są posty, które go obrażają
    ;-))))

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 6. Data: 2002-06-25 14:09:57
    Od: "elita.pl" <b...@e...pl>

    grego wrote:
    > Na jednej ze stron www ogolnie dostepnej pewien czlowiek wpisujac sie do
    [..]
    > Jakie sa szanse na wytoczenie i wygranie sprawy?

    Takie same jak innej.

    Sposób postępowania jest taki:
    1)Piszesz do abuse tpsa, a konkretnie do mailto:a...@c...tpsa.pl
    2)Odeślą Ci informację, że zarejestrowali zgłoszenie i o zlokalizowaniu
    intruza.
    3)Zanosisz do prokuratury zgłaszenie przestępstwa i podajesz w nim
    namiary gdzie prokurator powinien się zwrócić by otrzymać dane tego
    użytkownika, a konkretnie:
    CST Wydział Bezpieczeństwa TP S.A.
    ul. Nowogrodzka 62B
    02-002 Warszawa
    fax. 22 824 14 52

    Ważne byś napisał tam, że przestępstwo doknęło Cię konkretnie pod tym
    adresem właściwym właśnie dla jego prokuratury.

    4)Prokurator otrzyma dane i dołączy je do akt sprawy, a Ty dzięki temu
    będziesz mógł się z nimi zapoznać.
    5)Czekasz aż prokurator wniesie sprawę do sądu lub samą ja wnieść, dane
    przestępcy już masz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Stowarzyszenie Twórców Internetowych
    http://www.sti.org.pl

  • 7. Data: 2002-06-25 14:11:11
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grego" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Na jednej ze stron www ogolnie dostepnej pewien czlowiek wpisujac sie do
    > ksiegi gosci obrazil poprzez okreslenie "debile" pewne osoby.

    A kto Ci powiedział, że słowo debil jest obraźliwe?
    Zajrzyj do słownika j. polskiego albo do jakiegoś podręcznika psychologii.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 8. Data: 2002-06-25 14:15:32
    Od: "elita.pl" <b...@e...pl>

    grego wrote:
    > Ale tu nie chodzi o spoleczna szkodliwosc czynu!

    Nie przejmuj się takimi gadkami. To nie jest czyn społeczny i takiemu
    bzdetowi nie podlega.

    > Tu chodzi o pozwanie do sadu z powodztwa cywilnego - ochrona
    > dobr osobistych.

    Wtedy będziesz musiał sam udowadniać, że to ta osoba a nie
    inna napisała. Skąd będziesz wiedział jakich świadków powołać
    jeśli ta osoba się nie przyzna?

    Prokurator ma większe pole do działania.

    pozdrawiam
    Arek

  • 9. Data: 2002-06-25 14:49:11
    Od: "grego" <g...@g...pl>

  • 10. Data: 2002-06-25 15:14:57
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnahgnmn.di7.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
> [...]
    Arnold
    > Buzdygan (popularnie nazywany "bruzdy w genach") ;)
    > Do tej pory nikt nie mial rozprawy, pozwu etc.

    Papik, niestety nie wiesz co mowisz ;>
    Owszem byla sprawa i dotknela nawet Sadu Najwyzszego i nie - nie byla w USA
    tylko wlasnie w Polsce.
    Informowalem o tym w Kronice Wydarzen
    co do lzenia i innego godzenia w dobra osobiste zobacz:
    http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm
    albo mniejsze
    http://www.vagla.pl/d_o/do3.htm
    Szanse na wygranie sa, aczkolwiek nie musi byc tak, ze osoba, ktora jest
    dysponentem maila zostawionego na stronie to wlasnie ta osoba, ktora
    dokonala wpisu. Sprawa nie jest trudna jesli chodzi o prawo materialne,
    natomiast sprawa udowodnienia bedzie stanowila istotny problem.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl