  • 1. Data: 2003-06-26 06:39:17
    Temat: Lustracja majątkowa
    Od: "Michael" <k...@o...pl>

    Witam Wszystkich,

    Moje pytanie dotyczy przypadku, w którym urząd skarbowy żąda od obywatela
    okazania wszystkich (dosłownie!!!) źródeł dochodów i wydatków oraz stanu
    majątkowego (łącznie z opłatami za wywóz śmieci, podróżami, stanem rachunków
    bankowych itd.).

    Przypadek taki faktycznie się wydarzył. W związku z tym, mam kilka pytań:

    1. Czy polskie prawo dopuszcza taką lustrację majątkową na obywatelu RP?
    2. Czy można domagać się ujawnienia powodu (lub osoby powoda) takiego
    postępowania?
    3. Czy każdy może złożyć donos do Urzędu Skarbowego w celu przeprowadzenia
    na kimś takiej kontroli?
    4. Jak można się przed tym obronić?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pomoc.

    Pozdrawiam,
    Michał