  • 1. Data: 2009-02-22 10:30:52
    Temat: Lokaty w bankach zagranicznych
    Od: "after" <a...@...pl>

    Witam,
    w Polsce mamy różne oferty lokat, wszystkie jednak są mało atrakcyjne. W
    związku z tym chciałbym zapytać czy jako polak mam prawo zakładać konta i
    lokaty w bankach zagranicznych, gdzie oprocentowanie jest o wieele wyższe?
    Co do tych kont to chyba od 2003 już można, ale nie wiem jak jest
    'dokładnie'.

  • 2. Data: 2009-02-22 10:33:53
    Temat: Re: Lokaty w bankach zagranicznych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    after wrote:
    > Witam,
    > w Polsce mamy ró?ne oferty lokat, wszystkie jednak s? ma?o atrakcyjne. W
    > zwi?zku z tym chcia?bym zapytaae czy jako polak mam prawo zak?adaae konta i
    > lokaty w bankach zagranicznych, gdzie oprocentowanie jest o wieele wy?sze?
    > Co do tych kont to chyba od 2003 ju? mo?na, ale nie wiem jak jest
    > 'dok?adnie'.

    można

  • 3. Data: 2009-02-22 12:21:45
    Od: h...@y...de

    On 22 Feb., 11:30, "after" <a...@...pl> wrote:
> [...]
    > lokaty w bankach zagranicznych, gdzie oprocentowanie jest o wieele wyższe?
    > Co do tych kont to chyba od 2003 już można, ale nie wiem jak jest

    jesli ci chodzi o to czy mozesz jako Polak z punktu widzenia polskich
    urzedow/prawa, to tak - chyba wlasnie pare lat temu sie to
    zalegalizowalo.

    ale pozostaje druga strona, np. w niemczech wiekszosc bankow wymaga
    zameldowania w niemczech zeby otworzyc konto, wiele nie chce nawet
    wyciagow przesylac do Polski.
    A lokaty niemieckie po zrownaniu sie stop % w PL i D bylyby
    atrakcyjne, bo dochody kapitalowe do 800 EUR / osobe sa zwolniane z
    ichniego belkowego.
    A na pewno juz sa atrakcyjniejsze z tego powodu od kazdej polskiej
    lokaty w EUR - aktualnie najlepsze lokaty w D to max 5-5,5%.

    A ty jaki kraj masz na oku?

  • 4. Data: 2009-02-23 14:44:28
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 04:21:45 -0800 (PST), h...@y...de napisał(a):

> [...]
    > A na pewno juz sa atrakcyjniejsze z tego powodu od kazdej polskiej
    > lokaty w EUR - aktualnie najlepsze lokaty w D to max 5-5,5%.

    Znajomy założył konto w rzeszy w jedno popołudnie - jedyne co miał to
    pieniądze i paszport. I nikt niegdy nie robił mu problemów.