  • 11. Data: 2009-11-16 13:54:27
    Temat: Re: Lokatorskie prawo do lokalu
    Od: Luke <l...@w...pl>

    że sprzedać nie mogę to wiem ale czy jest jakiś sposób aby wycofać
    wkład przy opuszczaniu ewentualnie "wpuścić kogoś na mieszkanie" za
    odstępne?

  • 12. Data: 2009-11-16 14:15:11
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Kapitan Jacek Cis, ukrywajacy się pod pseudonimem ąćęłńóśżź pisze:
    > Z Ciebie taki mecenas jak z półtuska premier.
    > JaC

    Proszę proszę, a może by tak pryncypialnie pod nazwiskiem?
    Najlepiej w dyskusjach na sejmikach PZŻ?

  • 13. Data: 2009-11-16 20:21:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A możesz podać przepis (w znaczeniu: algorytm postępowania)? :)

    No więc nazywa się to coś a'la nabycie spółdzielczego lokatorskiego
    prawa do lokalu w zamian za np. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu /
    lokal stanowiący odrębną nieruchomość itp. W tym przypadku występuje się o
    zgodę do spółdzielni i po uzyskaniu na zaświadczeniu takiej zgody sporządza
    się akt notarialny. W przypadku zamiany dwóch praw lokatorskich forma aktu
    notarialnego nie jest raczej konieczna.

    Inna sprawa, że trzeba być sporym idiotą aby tego jeszcze za niecałe 800
    zł na lokal stanowiący odrębną nieruchomość nie przekształcić - jakby ktoś
    zapomniał to możliwe jest to tylko do końca roku 2009.

  • 14. Data: 2009-11-16 20:35:14
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Inna sprawa, że trzeba być sporym idiotą aby tego jeszcze za niecałe 800
    > zł na lokal stanowiący odrębną nieruchomość nie przekształcić - jakby ktoś
    > zapomniał to możliwe jest to tylko do końca roku 2009.

    A spóldzielnia ma prawo przetrzymywać taki wniosek przez 3 m-ce. Dla
    mnie to już za późno. Zostaję przy sp-czo własnościowym. Zresztą i tak
    nie zamierzam sprzedawać mieszkania.

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-11-16 21:42:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > A spóldzielnia ma prawo przetrzymywać taki wniosek przez 3 m-ce. Dla mnie
    > to już za późno. Zostaję przy sp-czo własnościowym. Zresztą i tak nie
    > zamierzam sprzedawać mieszkania.

    Ma prawo <> przetrzyma, poza tym z tego co wiem spółdzielcze własnościowe
    prawa do lokalu przekształcać będzie można nadal.

  • 16. Data: 2009-11-17 01:30:52
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ma prawo <> przetrzyma, poza tym z tego co wiem spółdzielcze własnościowe
    > prawa do lokalu przekształcać będzie można nadal.

    Ale od stycznia to już kupę pieniędzy będzie kosztowało. 2 miesiące temu
    mogłam wykupić za te 800 zł, ale jakoś mi się nie chciało, trochę
    chorowałam i miałam inne sprawy na głowie. Teraz już nie zdążę do końca
    roku.
    Poza tym musiałabym administracji za wszystko płacić, a tak mi ostatnio
    murarz na protokół zreperował ścianę w pokoju, bo wiatr ją trochę wywiał
    (pomimo, że blok jest ocieplony styropianem). Będąc całkowita
    właścicielką musiałabym za to zapłacić, chociaż to nie była moja wina.

    --
    animka

  • 17. Data: 2009-11-17 18:19:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > mogłam wykupić za te 800 zł, ale jakoś mi się nie chciało, trochę
    > chorowałam i miałam inne sprawy na głowie. Teraz już nie zdążę do końca

    Skąd wiesz czy nie zdążysz? To że spółdzielnia ma obowiązek wywiązać się
    z obowiązku w ciągu 3 miesięcy, wcale nie oznacza, że nie może tego zrobić
    np. w 15 dni.

> [...]
    > (pomimo, że blok jest ocieplony styropianem). Będąc całkowita właścicielką
    > musiałabym za to zapłacić, chociaż to nie była moja wina.

    ROTFL. No jak u was się ściany wywiewają od przeciągu, to może
    faktycznie lepiej te mieszkanie sprzedać niż uwłaszczać.

    Zresztą w większości spółdzielni naprawy wewnątrz lokalu (poza pionami
    instalacji itp.) od dawna należą do lokatorów, bez względu na to, jakie to
    jest prawo do lokalu.

  • 18. Data: 2009-11-17 20:56:21
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > z obowiązku w ciągu 3 miesięcy, wcale nie oznacza, że nie może tego zrobić

    Nowe, ze wsi pracownictwo tam jest. Moje koleżanki z Warszawy już tam
    niestety nie pracują, więc nie mam co liczyć na szybkie przekształcenie.
    Już się z tym chamstwem trochę naszarpałam, więc wiem jakie toto potrafi
    być mściwe.

    > ROTFL. No jak u was się ściany wywiewają od przeciągu, to może
    > faktycznie lepiej te mieszkanie sprzedać niż uwłaszczać.

    Lepsze to niż z BTS-u :-) Blok budowany w 1974 roku. Widziałam budowę od
    podstaw, bo niedaleko mieszkałam z rodzicami. Połowa ścian zewnętrznych
    jest z pustaków!
    Jednak chętnych na mieszkanie w tym bloku i miejscu Warszawy to byłoby,
    że hoho. Piękne widoki (fakt, nie góry, lasy, ale trzeba się cieszyć z
    tego co realne).

    > Zresztą w większości spółdzielni naprawy wewnątrz lokalu (poza pionami
    > instalacji itp.) od dawna należą do lokatorów, bez względu na to, jakie to
    > jest prawo do lokalu.

    A ja nie dałam zarobić murarzowi. Nie miał u mnie tym razem fuchy.
    Pracował w ramach swojej pracy "państwowej".

    --
    animka