  • 1. Data: 2009-11-16 10:40:57
    Temat: Pobieranie opłat przez Szpital
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Czy szpital ma prawo pobierać opłaty za pobyt rodzica z dzieckiem w szpitalu
    w nocy ?
    Rodzic nie dostaje od szpitala ani osobnego łóżka ani tez posiłków. Płaci
    się za samo bycie z dzieckiem w szpitalu i odwalaniu części roboty za
    pielęgniarki np za pilnowanie kroplówek - kiedy się kończą, zmiane pampera,
    umycie dziecka itp proste zabiegi przy dziecku, które musiały by wykonywać
    pielęgniarki gdy rodzica nei było.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-16 16:21:31
    Temat: Re: Pobieranie opłat przez Szpital
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    mz pisze:
    > Witam
    > Czy szpital ma prawo pobierać opłaty za pobyt rodzica z dzieckiem w szpitalu
    > w nocy ?

    Dziwne pytanie.

    Art. 68. /Konstytuca RP?

    1. Każdy ma prawo do ochrony zdrowia.

    2. Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze
    publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej
    finansowanej ze środków publicznych. Warunki i zakres udzielania
    świadczeń określa ustawa.

    A gdzie tak jest ?

    --
    jedrus

    Myślenie to ciężka i na koszt podatnika praca.
    http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/

  • 3. Data: 2009-11-16 16:50:24
    Temat: Odp: Pobieranie opłat przez Szpital
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pampera, umycie dziecka itp proste zabiegi przy dziecku, które musiały by
    > wykonywać pielęgniarki gdy rodzica nei było.

    A ta opłata, to nie jest forma darowizny na jakąś fundację? Bop o takich
    sprawach słyszałem i kończyły się wcześniej czy później zarzutami
    prokuratorskimi dla twórców systemu. Normalnie nie za bardzo sobie to
    wyobrażam. Szpital powinien jakiś paragon wydać. Co na nim jest? Faktura?

  • 4. Data: 2009-11-16 17:09:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jedrus pisze:

> [...]
    > publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej
    > finansowanej ze środków publicznych. Warunki i zakres udzielania

    I co z tego bełkotu ma niby wynikać?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-16 18:14:35
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Liwiusz pisze:

    > I co z tego bełkotu ma niby wynikać?

    Ano chocby to, zeby twoja roczochrana pojela istote zapisu w
    Konstytucji. Panstwo, ustawa zasadnicza przyjelo na siebie obowiazek
    ochrony zdrowotnej obywateli i wszelkie inne oplaty to skutek
    falandyzacji albo po nowemu cymanizacji prawa, by w ten sposob generowac
    gnioty regulaminowe ktorych konsekwencje to nieuprawniony haracz.
    Zakladam ze mz opisal szpital dzialajacy w ramach _chorej sluzby
    zdrowia_ a nie siakis tam prywatny.

  • 6. Data: 2009-11-16 18:27:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jedrus pisze:

> [...]
    > gnioty regulaminowe ktorych konsekwencje to nieuprawniony haracz.
    > Zakladam ze mz opisal szpital dzialajacy w ramach _chorej sluzby

    Po pierwsze: przyjęło na siebie obowiązek taki, jak stanowią warunki
    ustawy. Jak ustawa będzie stanowić, że za przyjęcie do lekarza płaci się
    1000zł, to będzie to zgodne z konstytucją. Dlatego konstytucja jest
    bełkotem.

    Po drugie: szpital nie musi być hotelem, a obecność rodzica z dzieckiem
    nie jest warunkiem koniecznym, aby leczyć dziecko.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-16 19:01:14
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > ustawy. Jak ustawa będzie stanowić, że za przyjęcie do lekarza płaci się
    > 1000zł, to będzie to zgodne z konstytucją. Dlatego konstytucja jest

    Ustawa to sobie moze .... Nie mozna pisac ustaw sprzecznych z ustawa
    zasadnicza bo caly czas bedzie (slusznie) zaskarzana.

    > Po drugie: szpital nie musi być hotelem, a obecność rodzica z dzieckiem
    > nie jest warunkiem koniecznym, aby leczyć dziecko.

    Ale w czym problem? Nikt nie pisal przeciez o hotelu a o byciu z chorym
    to po pierwsze.
    Po drugie, szpitale czasami wychodza poza regulamin zezwalajac na 24h
    opieke rodziny nad chorym ale to nie powinno stanowic podstawy do
    pobierania z tego tytulu oplat. Nie zycze ci, abys o takich odstepstwach
    od regulaminu szpitalnego musiał przekonac sie osobiscie.
    I wreszcie po trzecie, sluzna zdrowia potrzebuje natychmiastowej
    reanimacji bo poziom swiadczonych uslug jest na poziomie ciemngrodu w
    afrykanskim ciemnolandzie.

  • 8. Data: 2009-11-16 19:28:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jedrus pisze:

    > Ustawa to sobie moze .... Nie mozna pisac ustaw sprzecznych z ustawa
    > zasadnicza bo caly czas bedzie (slusznie) zaskarzana.

    Ale skoro konstytucja w sprawie szczegółów odwołuje się do ustawy, to
    cokolwiek by się w tej ustawie nie zapisało, będzie to zgodne z konstytucją.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-11-16 19:55:18
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    jedrus <a...@n...btx.pl> napisał(a):

    > Art. 68. /Konstytuca RP?

    Jeżeli ktoś w dyskusjach prawniczych w ten sposób powołuje się na Konstytucję,
    jest albo trollem, albo kretynem.

  • 10. Data: 2009-11-16 22:50:07
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Po drugie: szpital nie musi być hotelem, a obecność rodzica z
    > dzieckiem nie jest warunkiem koniecznym, aby leczyć dziecko.

    sugerujesz, że pobyt matki z 1 miesięcznym dzieckiem winnien być luksusem
    dla matki?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk