  • 1. Data: 2009-11-16 09:41:26
    Temat: Działalność gospodarcza a praca na etacie
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Witam,
    Pracuję na pełnym etacie jako informatyk (w urzędzie gminy), chciałbym
    też założyć sobie firmę o profilu informatyczno-telekomunikacyjnym.
    Dowiedziałem się jednak od przełożonych, że nie mogę prowadzić
    działalności o takim samym profilu jak wykonywany zawód. Czy to prawda?
    Z jakich przepisów może wynikać taki zakaz?

    z góry dziękuję za podpowiedzi
    raqs

  • 2. Data: 2009-11-16 09:51:46
    Temat: Re: Działalność gospodarcza a praca na etacie
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    tyllko i wylacznie z umowy o prace jaka podpisales
    jak masz tam info o dzialalnosci konkurencyjnej :D to nie mozesz

    jak nie masz to niech oni ci podadza podstawe prawna:) bedzie ciekawie:)

  • 3. Data: 2009-11-16 10:01:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 10:41:26 +0100, raqs napisał(a):

> [...]
    > działalności o takim samym profilu jak wykonywany zawód. Czy to prawda?
    > Z jakich przepisów może wynikać taki zakaz?

    Kompletny nonsens.
    Mogłeś się zobowiązać do niepodejmowania działalności konkurencyjnej w
    swojej umowie o pracę, aczkolwiek wątpię.

    Natomiast mogli mieć na myśli sytuację, w której chciałbyś urzędowi
    wystawiać fakturę obok Twojej obecnej umowy. To byłoby faktycznie
    niedopuszczalne (tj. byłoby dopuszczalne, ale to wynagrodzenie i tak
    byłoby w pełni oskładkowane).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-11-16 13:44:35
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Tak sobie myślę, że wątkotwórca został postraszony przez swoją kadrową na
    wyrost - tak, by jej problemów nie przybyło. W rzeczywistości chodzi zapewne
    o art. 30 i 31 Ustawy o pracownikach samorządowych.

    GK

  • 5. Data: 2009-11-16 14:12:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd napisal:
> [...]
    > wystawiać fakturę obok Twojej obecnej umowy. To byłoby faktycznie
    > niedopuszczalne (tj. byłoby dopuszczalne, ale to wynagrodzenie i tak

    Ale czasem ma to sens, szczegolnie w ukladach budzetowych, gdy
    wyczerpiesz fundusz osobowy, a pozostaje ci bezosobowy. Wtedy
    nawet te skladki nie przeszkadzaja tak bardzo :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-11-18 08:23:15
    Od: raqs <r...@i...pl>

    GK pisze:
> [...]
    > wyrost - tak, by jej problemów nie przybyło. W rzeczywistości chodzi zapewne
    > o art. 30 i 31 Ustawy o pracownikach samorządowych.

    Dokładnie. IMHO, przynajmniej w tej części, ta ustawa jest do d..., bo
    każdy może ją interpretować jak chce. BTW, znasz może jakiś dobry
    komentarz do tej ustawy?

    pozdr
    raqs