  • 11. Data: 2007-08-17 11:37:21
    Temat: Re: Lista funkcji zakazanych?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> writes:

    > Jest przygotowywana przez dzial dokumentacji. To mlody i dynamiczny
    > zespól. Wiec troche to potrwa...

    No widzisz, ty sobie stroisz żarty, a to jest poważna sprawa, bo
    okazuje się, że istnieją programy komputerowe, które są w Polsce
    nielegalne.

  • 12. Data: 2007-08-17 14:27:45
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > No widzisz, ty sobie stroisz żarty, a to jest poważna sprawa

    Odpowiem poważnie.
    Sam piszę programy związane z transamisją ważnych danych (karty płatnicze,
    rachunki przy kasie, pre-paidy). Nie spotkałem się z takim wykazem. Pojęcie
    zdefiniowane w 269b KK (oraz związane z nim Art.165 itd.) jest tak szerokie, że
    nie da się z tego zrobić listy "zakazanych funkcji". Np. programista może z tego
    paragrafu beknąć za wytwarzanie wirusa, albo np. jeśli by sprzedał jakiemuś
    dresiarzowi listę kodów kart z odpowiadającymi im PIN-ami.

    > okazuje się, że istnieją programy komputerowe, które są w Polsce
    > nielegalne.

    Oczywiście. Są to wszelkie backdoory, wirusy itd... Ich wytwarzanie, dawanie,
    sprzedawanie są zakazane. Z drugiej strony, za pomocą zwykłego Ethereala można
    się włamać do sieci. Ale jego przeznaczenim jest testowanie pakietów sieciowych
    i wielu programistom na przykład służy jako niezastapione narzędzie w pracy
    (komunikacja TCP/IP). W myśl tego przepisu można też beknąć za posiadanie np.
    takiego urzadzenia: http://www.yuko.com.pl/pvt4.html, bo służy do podglądania
    komunikacji RS-232 i w myśl tego artykułu "jest przystosowane do...".

    Tak, jak koledzy napisali: młotek też może być narzędziem rozboju.
    Faktycznie jednak ten artykuł jest napisany nieprecyzyjnie i przez to podpada
    pod niego wiele legalnego oprogramowania.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 13. Data: 2007-08-17 16:24:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> writes:

    [...]

> [...]
    > z tego zrobić listy "zakazanych funkcji". Np. programista może
    > z tego paragrafu beknąć za wytwarzanie wirusa

    Programista może z tego tytułu beknąć za wytworzenie jakiegokolwiek
    programu, w którym znajdują się błędy związane z bezpieczeństwem.

    Konkretny przykład: w przeglądaarce Opera 9.22 znaleziono niedawno
    taki błąd, w związku z czym wszystkie osoby, które na terenie
    naszego kraju udostępniały tę wersję przeglądarki Opera podpadają
    pod paragraf.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2007-08-18 08:34:07
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Art. 269b mówi o wytwarzaniu, pozyskiwaniu lub zbywaniu programów
    > przystosowanych do różnych niecnych celów.
    > Z tym że jak to w naszym prawie bywa - Windowsowy notepad również pasuje
    > do szerokiej definicji

    nie pasuje bo to musi byc glowne przeznaczenie tego oprogramowania.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.