  • 1. Data: 2007-08-15 17:48:07
    Temat: Koszty sądowe
    Od: a...@o...pl

    Witam, mam następujący problem.
    Do piątku musze wnieść za żalenie na postanowienie odrzucające mój
    sprzeciw od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym. Jest to sprawa
    gospodarcza. Mam pytanie, jaka jest opłata sądowa za takie zażalenie.
    Szukałem w Internecie i ustawie ale mam wątpliwości.
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2007-08-15 17:56:15
    Temat: Re: Koszty sądowe
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 10:48:07 -0700, adam23456 zeznał(a):

    > Witam, mam następujący problem.
    > Do piątku musze wnieść za żalenie na postanowienie odrzucające mój
    > sprzeciw od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym.

    odrzucony z powodu że?
    wniesiony po terminie ?

    > Jest to sprawa
    > gospodarcza. Mam pytanie, jaka jest opłata sądowa za takie zażalenie.
    > Szukałem w Internecie i ustawie ale mam wątpliwości.

    a co znalazłeś ? ;)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 3. Data: 2007-08-15 18:41:08
    Od: a...@o...pl

    Sprzeciw został wniesiony po terminie.
    Jeżeli dobrze zrozumiałem zapis ustawy to wychodzi mi 5%/5 - art. 19
    ust 3 ustawy o kosztach. (Piątą część opłaty pobiera się od zażalenia,
    chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.) Zastanawiam się czy
    niema tu przepisu szczególnego. Jest także art. 99 (Nie pobiera się
    opłaty sądowej, a uiszczoną opłatę zwraca się, jeżeli zażalenie,
    wniesione na zarządzenie przewodniczącego o zwrocie pisma albo na
    postanowienie sądu o odrzuceniu środka zaskarżenia, sąd uzna za
    oczywiście uzasadnione.)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-08-15 18:50:17
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 11:41:08 -0700, adam23456 zeznał(a):

    > Sprzeciw został wniesiony po terminie.

    to po ptokach ;)

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem zapis ustawy to wychodzi mi 5%/5

    dokładnie

    > (Piątą część opłaty pobiera się od zażalenia,
    > chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.) Zastanawiam się czy
    > niema tu przepisu szczególnego.

    nie ma :)

> [...]
    > wniesione na zarządzenie przewodniczącego o zwrocie pisma albo na
    > postanowienie sądu o odrzuceniu środka zaskarżenia, sąd uzna za

    owszem, ale to bardziej dla sądu dyrektywa niż dla Ciebie.
    Bo skąd wiesz, czy będzie to "oczywiście uzasadnione"?
    Dlatego lepiej zapłacić.

    Jeśli chcesz wnosić (ale jeśli naprawde wniosłeś sprzeciw po terminie i
    nie złożyłeś wniosku o przywrócenie, to już po Tobie), to pamiętaj o
    sposobie liczenia.
    Tzn. Wartość przedmiotu sporu (jest w pozwie) - zaokrągla się w górę do
    pełnego złotego, od tego zaokrąglonego liczysz opłatę, którą też
    zaokrąglasz w górę do pełnego złotego.

    Opłata nie może być niższa niż 30 zł.

    powodzenia

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 5. Data: 2007-08-15 18:58:02
    Od: a...@o...pl

    Sprzeciw jest wniesiony po terminie ale według Sądu. Prawda jest taka,
    że wniesiony w terminie ale do błędnie oznaczonego sądu. Sąd twierdzi,
    że data wniesienie sprzeciwu liczy się od dnia nadania go przez
    niewłaściwy sąd do sądu właściwego. Ja twierdzę, że wniosłem do
    właściwego Sądu ale niewłaściwego Wydziału (przez pomyłkę napisałem
    niewłaściwie wydział sądu). Nie chcę więc przywrócenia terminu tylko
    uchylenia postanowienia.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-08-15 19:09:48
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 11:58:02 -0700, adam23456 zeznał(a):

    > Sprzeciw jest wniesiony po terminie ale według Sądu.

    no to wiadomo ;)
    gdyby tak nie myślał, to by nie odrzucił.

    > Prawda jest taka,
    > że wniesiony w terminie ale do błędnie oznaczonego sądu.

    trochę to niejasne wszystko

    > Sąd twierdzi,
    > że data wniesienie sprzeciwu liczy się od dnia nadania go przez
    > niewłaściwy sąd do sądu właściwego.

    to prawda

    > Ja twierdzę, że wniosłem do
    > właściwego Sądu ale niewłaściwego Wydziału (przez pomyłkę napisałem
    > niewłaściwie wydział sądu).

    tu masz rację, ale

    > Nie chcę więc przywrócenia terminu tylko
    > uchylenia postanowienia.

    czy przekazanie nastąpiło postanowieniem czy zarządzeniem ?

    Bo dziwnie jakoś sąd postąpił

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 7. Data: 2007-08-15 19:15:12
    Od: a...@o...pl

    Witam
    W postanowieniu jest tylko to, że Sąd przekazał według właściwości.
    Tak więc niewiem czy to było zarządzenie czy postanowienie. Co do
    samego sprzeciwu zamiast do wydziału gospodarczego poszło do
    cywilnego. Ja wysłałem pocztą sprzeciw w terminie, ale ostatecznie do
    sądu gospodarczego dotarł on po terminie. Sad stwierdził: W
    orzecznictwie jednolicie przyjmuje się, iż w przypadku mylnego
    oznaczenia sądu przy nadaniu pisma procesowego, za datę wniesienia
    pisma procesowego przyjmuje się datę jego wpływu do właściwego sądu.
    Podstawą odrzucenia jest art. 504§1 k.p.c. (Sąd odrzuca sprzeciw
    wniesiony po upływie terminu).

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-08-15 19:30:44
    Od: a...@o...pl

    Jak coś będę wiedział to napiszę. Wielkie dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2007-08-15 19:32:11
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 12:15:12 -0700, adam23456 zeznał(a):

> [...]
    > pisma procesowego przyjmuje się datę jego wpływu do właściwego sądu.
    > Podstawą odrzucenia jest art. 504§1 k.p.c. (Sąd odrzuca sprzeciw

    wygląda na to, że sąd się pomylił trochę.
    Tzn słusznie prawi, ale jeśli oba to wydziały tego samego sądu, to to
    orzeczenie nie ma zastosowania.
    Daj znać czy się udało, proszę.

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911