  • 1. Data: 2007-08-15 17:42:36
    Temat: Moje prawa w mieszkaniu spółdzielczym.
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Witam !

    W mieszkaniu 3 pokojowym lokatorskim mieszkam z żoną i dzieckiem. Jesteśmy
    tu zameldowani. Wraz z nami mieszka moja matka i ona ma 100% "udziałów". Ja
    nie jestem członkiem spółdzielni. Obecnie trwa przekształcenie mieszkania z
    lokatorskiego na własnościowe. Matka ma ochote po przekształceniu na zamianę
    tego mieszkania na dwa mniejsze. Jakie mam prawa do pozostania w tym lokalu
    ? Czy można mnie z rodziną bez mojej zgody "wysiedlić" z tego mieszkania ?
    Czy matka może bez mojej zgody wykonać operację zamiany ?

    --
    Artur

  • 2. Data: 2007-08-16 07:01:15
    Temat: Re: Moje prawa w mieszkaniu spółdzielczym.
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Obecnie trwa przekształcenie mieszkania z lokatorskiego na własnościowe.
    Chyba raczej na wydzieloną wlasność zgodnie z tą nową ustawą.
> [...]
    > rodziną bez mojej zgody "wysiedlić" z tego mieszkania ? Czy matka może bez

    Oczywiście jako jego właścicielka - na umowie zamiany Twój podpis ani zgoda
    nie jest wymagany. I zrobi Ci łaske jeżeli jedno z tych dwóch mniejszych
    udostepni Tobie abyś się do niego przeprowadził. Nie obowiązuje żaden
    metraż, może byc z ciemną wnęką kuchenną i wspólną ubikacją na półpiętrze.

    pozdr

  • 3. Data: 2007-08-16 10:02:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VSS wrote:

    > lokatorskiego na własnościowe. Matka ma ochote po przekształceniu na zamianę
    > tego mieszkania na dwa mniejsze. Jakie mam prawa do pozostania w tym lokalu

    To ty powinieneś wiedzieć, jak brzmi umowa między wami a 'głównym
    lokatorem'.

    > ? Czy można mnie z rodziną bez mojej zgody "wysiedlić" z tego mieszkania ?

    Najpierw musiałaby wypowiedzieć wam aktualną umowę (zakładam, że ustną)
    dającą wam prawo do mieszkania w lokalu i wyznaczyć termin do
    opuszczenia mieszkania. Wy oczywiście możecie to olać. Wtedy musiałaby
    iść do sądu, uzyskać wyrok i przeprowadzić eksmisję przy pomocy
    komornika sądowego. Ale z reguły w takich przypadkach w wyroku jest
    jeszcze klauzula, że trzeba by dla was znaleźć mieszkanie zastępcze -
    mało prawdopodobne, chyba że sama zafunduje.

    > Czy matka może bez mojej zgody wykonać operację zamiany ?

    Jak znajdzie frajera na mieszkanie z lokatorami...

    ATSD może jej chodzi o to, żeby podzielić i jedno dla niej a drugie dla
    was? To w czym problem?