  • 1. Data: 2007-01-23 20:25:00
    Temat: List gończy za niespłaconą grzywnę
    Od: "skibbbi" <s...@g...pl>

    Jest taka sytuacja. Była zasądzona grzywna niestety nie była
    spłacana. Sąd zrobił sprawę i chciał zamienić kasę na areszt.
    Udało się odwołać i są rozłożył grzywnę na raty. Niestety po 3
    wpłaconych ratach nastąpiło zaniechanie spłaty... Minęło 11
    miesięcy i dziś okazało się, że jest list gończy jak napisano w
    uzasadnieniu:

    "postanawia poszukiwać skazanego listem gończym albowiem skazany nie
    przebywa w miejscu zamieszkania, nie jest znane miejsce jego pobytu,
    nie jest możliwe wykonie zastępczej kary pozbawienia wolności"

    za jakiś czas chcę przyjechać na urlop z zagranicy i na bank zwiną
    mnie na granicy. Kasę na grzywnę mam i pytanie jaką procedurę
    zastosować by jak najszybciej został cofnięty list gończy.

    Ja wymyśliłem sobie tak:
    1. Wpłacam kasę do sądu
    2. Piszę do sądu a anulowanie listu gończego

    Mam jednak pytania
    1. Z listu wynika, że mam już zasądzoną karę zastępczą tak więc
    czy wpłata kasy coś zmieni?
    2. Jak wpłynie kasa na konto sądu to ile potrwa anulowanie listu
    gończego?
    3. Co z odsetkami od takiej grzywny? Jestem pewien, że nie anulują
    listu gończego dopóki nie spłacę co do grosika ale z drugiej strony
    nie wiem ile wynoszą odsetki na dzień jutrzejszy (przecież przez
    telefon mi nie powiedzą) więc mogę tylko spłacić kwotę główną.
    Czy w takim razie mimo niezapłacenia odsetek anulują list gończy czy
    po zapłaceniu kwoty głównej przyjdzie pismo ile odsetek do
    zapłacenia i dopiero po zapłaceniu tej kwoty anulują list gończy?

    Jeżeli jakieś ważne kwestie pominąłem w swoich pytaniach, proszę
    mi napisać.

    Dziękuję

    Skibbbi