  • 1. Data: 2007-01-23 18:15:59
    Temat: odpowiedzialność nie-opiekuna
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Usłyszane w radio (cytat niedokładny ale sens oddaje):
    Złapano młodego chłopaka, który powiadomił o bombie w szkole.
    Okazał się nim syn pracownika (komendanta?) miejscowego posterunku
    policji. Policja może domagać się od swego pracownika zwrotu
    kosztów akcji poszukiwania bomby. Policjantom jest wstyd (?) a na
    korzyść funkcjonariusza przemawia fakt, że jest po rozwodzie a
    opiekę nad synem sprawuje matka.

    Zwsze twierdziłem, że kto wierzy dziennikarzom i w radiowe newsy
    jest sam sobie winien więc pytam:

    1. Czy rzeczywiście już istnieje takie prawo umożliwiające
    dochodzenie kosztów przez policję za takie akcje (jeżeli tak to
    chyba nie ma znaczenia że to syn policjanta)? Może dochodzić gmina,
    osoby prywatne za ew. straty ale czy policja?

    2. Dlaczego ew. dochodzenie kosztów od ojca skoro prawo do opieki
    po rozwodzie przysługuje matce? (zakładając, że wyłączne, bo tego
    "dziennikarze" nie powiedzieli). Odpowiedzialność z KK (?) i KC
    dotyczy chyba prawnego opiekuna (zakładając, że ojciec biologiczny
    nim nie jest).

    Arek

  • 2. Data: 2007-01-23 22:13:13
    Temat: Re: odpowiedzialność nie-opiekuna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

> [...]
    > chyba nie ma znaczenia że to syn policjanta)? Może dochodzić gmina,
    > osoby prywatne za ew. straty ale czy policja?

    Sąd moze orzec nawiążkę na koszty.

> [...]
    > "dziennikarze" nie powiedzieli). Odpowiedzialność z KK (?) i KC
    > dotyczy chyba prawnego opiekuna (zakładając, że ojciec biologiczny

    Moim zdaniem bzdura totalna. Nie można tego dochodzić od rodziców.