  • 21. Data: 2002-11-05 01:06:02
    Temat: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "Elita.pl" napisa_(a):

    > A kto wprowadził takie a nie inne prawo?

    Przepis o paserstwie ma swoje lata i gdy go tworzono to o piractwie
    raczej nikt nie myślał.

    KG

  • 22. Data: 2002-11-05 14:07:05
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kamil Golaszewski wrote:
    > Przepis o paserstwie ma swoje lata i gdy go tworzono
    > to o piractwie raczej nikt nie myślał.

    O paserstwie - tak.
    Ale to niedawno posłowie - debilnie - podciągnęli UŻYWANIE pirackich
    wersji programów pod paserstwo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 23. Data: 2002-11-05 17:19:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 05 Nov 2002 15:07:05 +0100), "Elita.pl"
    <b...@e...pl> był(a) napisał(a):

    >O paserstwie - tak.
    >Ale to niedawno posłowie - debilnie - podciągnęli UŻYWANIE pirackich
    >wersji programów pod paserstwo.

    No i słusznie... Jeśli ktoś ukradł, a Ty kupiłeś od złodzieja, jesteś
    paserem. Nie należy się bać nazywać spraw po imieniu. Polacy lubią
    usprawiedliwiać i gloryfikować postawy przestępcze. Wyniósł coś z
    zakładu, to kul... Skombinował, żeby nie zapłacić, jest kul... Ukradł
    program -- jest sprytny...

    Widziałem nawet księży kradnących oprogramowanie. To jest
    przerażające! Trzeba nazywać sprawy po imieniu, to może mniej będzie
    takich złodziei, którzy nie do końca wiedzą, że kradną...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 24. Data: 2002-11-05 18:18:51
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    >(...)Widziałem nawet księży kradnących oprogramowanie. To jest
    >przerażające! Trzeba nazywać sprawy po imieniu, to może mniej będzie
    >takich złodziei, którzy nie do końca wiedzą, że kradną...

    Ej, gościu, bez zbednej ideologii, bez patosu, a takze bez hipokryzji
    proszę...

    Wyniki NBA codziennie rano w Twojej komorce! Sprawdz!
    >>> http://link.interia.pl/f167e

  • 25. Data: 2002-11-05 19:56:43
    Od: r...@p...onet.pl

    Widze że dyskusja niesamowicie sie rozgorzała ,dzięki za wypowiedzi ale moje
    zrozumienie prawa w Rzeczypospolitej jest kiepskie i dlatego pytam sie was o to
    czy . "Kupując windowsa na allegro i pisząc umowe kupna sprzedaży .Moge spać
    spokojnie i w przypadku nalotu MiB nie zapier...ą mi jakiejś umownej grzywny i
    wyroku" .Przepraszam moje poprzednie pytanie chyba było niejasne

  • 26. Data: 2002-11-05 21:18:56
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    r...@p...onet.pl wrote:
    [..]
    > "Kupując windowsa na allegro i pisząc umowe kupna sprzedaży [..]

    Było jasne, tylko niektórzy mają tu problemy ze sobą.
    Powtarzam odpowiedź - możesz spać spokojnie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 27. Data: 2002-11-05 21:28:08
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    > No i słusznie... Jeśli ktoś ukradł, a Ty kupiłeś od złodzieja, jesteś
    > paserem. Nie należy się bać nazywać spraw po imieniu.

    To nazywaj sprawy po imieniu a nie świruj. Nazywanie *UŻYTKOWNIKA*
    pirackiej kopii utworu złodziejem lub paserem to absurd i totalne
    świrowanie.

    > Polacy lubią usprawiedliwiać i gloryfikować postawy przestępcze.

    Ale chyba jednak mniej niż Amerykanie? W końcu nie podniecają się
    tak jak oni Hannibalami i wszelkiej innej maści zbrodniarzami.*

    > Ukradł program -- jest sprytny...

    I tu pokazujesz jak świrujesz. Użytkownik NIE KRADNIE programu.
    On tylko dopuszcza się *NADUŻYCIA* wobec jego twórcy.
    Nie kradnie mu bowiem jego praw autorskich, nie pozbawia praw
    do zarabiania na utworze.
    To, że posłowie nadali temu nadużyciu kryminalny wymiar
    to już czysta paranoja.

    > Widziałem nawet księży kradnących oprogramowanie.

    A czym się wcześniej napaliłeś???

    > To jest przerażające!
    > Trzeba nazywać sprawy po imieniu, to może mniej będzie
    > takich złodziei, którzy nie do końca wiedzą, że kradną...

    Masz rację - to jest przerażające, że inteligentni skądinąd
    ludzie pierdolą takie głupoty jak Ty teraz. Niestety to
    staje się jakąś plagą - nie wiem dlaczego uważasz Ty i Tobie
    podobni, że używanie nieprzystających do rzeczywistości słów
    w czymkolwiek Wam pomoże?
    To tylko wzbudza śmiech politowania i niestety w niczym nie
    przysłuża się sprawie poszanowania przez ludzi praw innych :((

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 28. Data: 2002-11-05 22:22:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 5 Nov 2002 20:56:43 +0100, r...@p...onet.pl
    zakodował:

    >wyroku" .Przepraszam moje poprzednie pytanie chyba było niejasne

    Było jasne. Odfiltruj posty "Elity" i poczytaj.
    Chyba, że chcesz mu wierzyć - wtedy możesz się z nim założyć (tak,
    żeby pokrył koszty jak przegrasz sprawę w sądzie, ale żebyś też
    wyszedł na swoje jak wygrasz) ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 29. Data: 2002-11-05 23:25:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ No i słusznie... Jeśli ktoś ukradł, a Ty kupiłeś od złodzieja,
    >+ jesteś paserem.

    IMHO dopiero jak sprzedasz dalej. Ale może słabo znam polski :)

    >+ Nie należy się bać nazywać spraw po imieniu.

    To swoją drogą. Ale nie do tego zmierzam: złodziej
    to złodziej (choć wg naszego prawa niekoniecznie[1]),
    ale przez złodziejstwo nie staje się mordercą
    ani dajmy na to gwałcicielem.
    "Odpowiednie dac rzeczy słowo"...

    >+ Polacy lubią usprawiedliwiać i gloryfikować postawy przestępcze.

    A to już poza konkursem :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1]...bo dopiero od 250zł (lub 70 w niektórych przypadkach, tak ?)

  • 30. Data: 2002-11-05 23:37:32
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Kaizen wrote:

    >Było jasne. Odfiltruj posty "Elity" i poczytaj.

    Zgadzam się. Remalek, odfiltruj gmatwające sprawę posty Elity
    i przeczytaj dokładnie dyskusję.
    Niestety, ale w wątku 'zagnieździł się' tzw. troll, czyli osoba
    próbująca zrobić szum wokół siebie przez głoszenie kontrowersyjnych
    opinii czy po prostu bzdur i prowokująca w ten sposób innych.

    W skrócie: sprawdź przed zakupem czy to nie jest wersja OEM Windows.
    Jeśli OEM, nie kupuj - wersja taka przeznaczona jest tylko do
    sprzedaży wraz ze sprzętem (co powinno być wyszczególnione na jednej
    fakturze zakupu). Zakupiona oddzielnie jest nielegalna - wyrzucisz
    pieniądze w błoto.

    Można także zadzwonić do MiB :) czyli np. na linię antypiracką BSA:
    tel (0-22) 434-34-34 i wyjaśnić wątpliwości. Na przykład jakie
    dokumenty warto mieć wraz z Windows kupionym z drugiej ręki.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl