  • 21. Data: 2008-07-31 00:02:32
    Temat: Re: Licencja na program komputerowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jul 2008, Troll wrote:

    > alo sprzedajesz na umowe o dzileo i z kazdym podpisujesz taka umowe, przy
    > czym, musisz program przekompilowac chocby
    > z nowym nazwiskiem nabywcy by kazdy ezgepmplarz sie roznil od poprzedniego,
    > albo zakladasz DG.

    Można poprosić o wskazanie, GDZIE mamy do czynienia z wymogiem zakładania
    DG, w szczególności czym różni się wykonanie usługi (dzieła) od
    sprzedaży prawa majątkowego (licencji) przez spowodowanie iż to
    sprzedaż licencji będzie DG???

    Jak na mój gust, sprzedaż praw majątkowych zdecydowanie *mniej*
    "podpada pod DG" niż wykonywanie dedykowanych "dzieł"!

    Na pewno dla podatku dochodowego może załapać się toto pod odrębną
    kategorię podatku (przychód z praw majątkowych, a jakżeby inaczej
    miało to się nazywać? - art.10.1.7 ustawy o podatku dochodowym),
    rzecz jasna VAT jak to VAT swoją drogą - dla VATu to i każdy najem
    pod "gospodarczość" podpada (mimo że ani rejestracji ani dochodowo
    jej nie stanowi).

    I jak na mój gust ma znacznie mniej cech "gospodarczości" niż
    regularne wykonywanie ODRĘBNYCH usług nie tylko dla podatku dochodowego,
    ale również dla tej ustawy:
    http://www.gofin.pl/5,45,46916,1.html
    ...z której wynika obowiązek (ewentualny) rejestracji.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-08-03 06:47:51
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

> [...]
    > DG, w szczególności czym różni się wykonanie usługi (dzieła) od
    > sprzedaży prawa majątkowego (licencji) przez spowodowanie iż to

    napisz to popolsku oto wtedy odpowiem,.

    > Jak na mój gust, sprzedaż praw majątkowych zdecydowanie *mniej*
    > "podpada pod DG" niż wykonywanie dedykowanych "dzieł"!

    podpada pod definicje DG wedlug ustawy ktorej link podales

> [...]
    > ale również dla tej ustawy:
    > http://www.gofin.pl/5,45,46916,1.html
    > ...z której wynika obowiązek (ewentualny) rejestracji.

    wedlug ktorego dokladnie artykulu nie moge podpisywac czesto umowo o dzielo
    na podobna uslgue?