  • 11. Data: 2013-02-22 11:07:00
    Temat: Re: Licencja na odtwarzanie prywatne muzyki / filmu wraz z płytą
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.02.2013 14:45, witek pisze:
    > Gotfryd Smolik news wrote:
    > no w przypadku windows to nie grozi. toto wymaga przeinstalowywania raz
    > na rok.

    Cholera, poważnie? A na mocy jakiego prawa? Bo technicznie nie
    zauważyłem żadnego softu w systemie, który to wymusza.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2013-02-22 15:39:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Cholera, poważnie? A na mocy jakiego prawa? Bo technicznie nie
    > zauważyłem żadnego softu w systemie, który to wymusza.

    zycie kolego to wymusza, zycie.

  • 13. Data: 2013-02-22 15:40:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Cholera, poważnie?

    Nie, to była "teza techniczna".
    I dla ścisłości coś się ze znacznikami pozajączkowało, bo to
    tekst "witka" a nie mój (a może tylko moja wrotka niezasłużenie
    została).

    > A na mocy jakiego prawa?

    Na mocy prawa raz na 5 lat.
    AFAIR licencja nie zawiera zapisu o czasie ważności, więc
    obowiązuje ustawowe 5 lat, ale zawiera furtkę w postaci
    akceptacji licencji podczas procesu instalacji.
    Ustawa z kolei nie zawiera zakazu "wznawiania" licencji,
    tego by już musiała licencja zabraniać (albo nie stanowiąc
    procesu instalacji inaczej wskazywać ograniczenie "od
    dnia pierwszego uruchomienia")

    > Bo technicznie nie zauważyłem
    > żadnego softu w systemie, który to wymusza.

    Zapewniają takie coś dostawcy zewnętrzni, potocznie toto
    określane jest kryptonimem "wirus" ;)
    A poważniej, ogracznenie techniczne *może* wspomagać
    użytkownika w przestrzeganiu warunków licencji, ale
    nie ono jest krytyczne lub obowiązujące, lecz jej treść.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-02-22 17:04:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 15:39, witek pisze:

    > zycie kolego to wymusza, zycie.

    Znaczy ja nie żyję?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2013-02-22 17:06:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Znaczy ja nie żyję?

    ty jestes raczej wybrykiem natury potwierdzajacym regułe.

  • 16. Data: 2013-02-22 17:11:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nie,

    Ano właśnie. A nie zaznaczył, że niepoważnie czyli dla jajec.

    > to była "teza techniczna".

    Tyle, że z gruntu i definicji fałszywa, ale ktoś nieobeznany mógłby w
    nią uwierzyć, stąd mój protest.

    > Zapewniają takie coś dostawcy zewnętrzni, potocznie toto
    > określane jest kryptonimem "wirus" ;)

    A to nie wiem, nie korzystam z tych produktów i mało osób w moim
    otoczeniu korzysta. Zresztą teza witka była, że ,,toto [windows] wymaga
    przeinstalowywania raz na rok. '', a produkty firm trzecich to już inna
    sprawa. Choć może w kręgach, w jakich witek się obraca, istnieje jakieś
    zamiłowanie do instalacji oprogramowania zewnętrznego wymuszającego
    takie zachowanie.

    > A poważniej, ogracznenie techniczne *może* wspomagać
    > użytkownika w przestrzeganiu warunków licencji, ale
    > nie ono jest krytyczne lub obowiązujące, lecz jej treść.

    No i ZTCW to nic o corocznej instalacji tam nie ma, więc teza witka
    poszła do piachu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2013-02-22 17:15:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 17:06, witek pisze:
    > ty jestes raczej wybrykiem natury potwierdzajacym regułe.

    Postaraj się nie ośmieszać. Bo to, że na prawie się fragmentarycznie
    trochę znasz, to nie znaczy że możesz w dowolnym temacie plumkać. Twoje
    ,,techniczne'' wypowiedzi nieraz doprowadzały mnie do śmiechu. Nie
    chciałem tego pisać publicznie, ale skoro ty zacząłeś znów swoje
    ulubione osobiste wycieczki, to niestety przekażę ci tę prawdę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2013-02-22 18:45:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > chciałem tego pisać publicznie, ale skoro ty zacząłeś znów swoje
    > ulubione osobiste wycieczki, to niestety przekażę ci tę prawdę.

    uderz w stol a nozyce sie odezwa.

  • 19. Data: 2013-02-24 20:38:35
    Od: Jakub Anderwald <j...@a...info>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2013 14:45:33 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > uwaga tylko na zmianę "medium". Bo tego licencja nie uwzględnia.

    Skąd taki wniosek, skoro treść licencji nie istnieje?

  • 20. Data: 2013-02-25 02:55:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jakub Anderwald wrote:

    > Skąd taki wniosek, skoro treść licencji nie istnieje?

    no właśnie z faktu że "nie istnieje"

    Bo jakbyś miał takie prawo to musiałbyś to mieć w licencji.
    A jej nie masz.