  • 31. Data: 2009-06-05 13:49:38
    Temat: Re: Licencja a UOKIK
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Roman Rumpel napisal:
    > Ale tego Urzad Celny nie może badać, bo nie ma ani wiedzy, ani
    > kompetencji. Urząd wzywa do wszczęcia procedury sądowej pod rygorem
    > zwolnienia towaru. Jak uprawniony złoży odpowiednio wniosek o ściganie
    > albo wniosek o zabezpieczenie i potem pozew, to sąd, przy pomocy
    > biegłych rozstrzygnie, czy powód miał. czy nie miał racji. Jak miał to
    > wszystko ok, jak nie miął to powód poniesie koszty procedur celnych.

    Ale to Urzad wykazuje w tym przypadku inicjatywe, ktora nie ma
    zadnych podstaw merytorycznych. W tym patencie nie ma nic na temat
    MP3. Skad w takim razie wiazanie tego patentu, zadan PATPOL-u
    i frazy MP3? No skad? Na jakiej podstawie Urzad zaczal scigac
    importerow MP3, skoro w tym patencie nie ma do tego podstaw.
    Ta inicjatywa mi smierdzi na kilometr.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 32. Data: 2009-06-05 13:51:36
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]

    biegłych rozstrzygnie, czy powód miał. czy nie miał racji. Jak miał to
    wszystko ok, jak nie miął to powód poniesie koszty procedur celnych.

    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 33. Data: 2009-06-05 13:52:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Roman Rumpel napisal:
    > NO przecież patent trwa ile trwa, to o co chodzi. Ma ochronę na 20 lat,
    > to z niej do końca korzysta. Wymyślacie pierdoły.

    Jakie pierdoly? Ten patent dotyczy sprzetowej realizacji
    specyficznego dekodera. Niech scigaja lewych importerow
    tych dekoderow. Jezeli nawet taki dekoder byc moze realizuje
    dekodowanie MP3 to jest to jedno. Ale nie kazdy dekoder MP3 musi
    naruszac ta konkretna realizacje chroniona patentem.
    A tu robi sie nagonke calosciowa. I to smierdzi w formie
    lagodnej nadgorliwoscia urzednika, a formie ostrej korupcja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 34. Data: 2009-06-05 13:53:10
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Dlatego wlasnie pisalem, ze jest tu robota dla chlopcow z CBA,
    > bo sprawa smierdzi na kilometr. Na rok...dwa lata przed wygasnieciem
    > tego hochsztaplerskiego patentu nagle ujawnia sie jakis troll patentowy,
    > ktory usiluje golic ludzi dopoki formalnie moze.

    NO przecież patent trwa ile trwa, to o co chodzi. Ma ochronę na 20 lat,
    to z niej do końca korzysta. Wymyślacie pierdoły.

    Zawrzesz umowę najmu na czas określony i na rok przed końcem dasz sie
    wyrzucić? Bo już koniec umowy blisko?

  • 35. Data: 2009-06-05 15:59:46
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > i frazy MP3? No skad? Na jakiej podstawie Urzad zaczal scigac
    > importerow MP3, skoro w tym patencie nie ma do tego podstaw.

    Jezu - ostatni raz, bo mi się nie chce przepierać ze spiskową teorią
    dziejów. nie Urząd podjął inicjatywę, tylko ktoś, najpewniej pełnomocnik
    uprawnionego, czyli Patpol, ale równie dobrze ktokolwiek inny w innym
    kraju wspólnoty zgłosił do wspólnotowej bazy podejrzenie możliwości
    naruszenia praw własności przemysłowej, przy imporcie mp3 wszystkich
    producentów innych niż ci, którzy płaca licencję sisvel (tu lista tych
    co płacą). W tym momencie Urząd na potkawszy mp3 jest obowiązany
    zatrzymać towar, jeżeli jest to wchodzące na wspólnotowy obszar celny
    mp3 inne niż wskazane jako dopuszczalne.

    Ale jak chcesz węszyć spiski, to wolna droga, dla mnie EOT

  • 36. Data: 2009-06-05 16:01:24
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Jacek_P pisze:
    a. I to smierdzi w formie
    > lagodnej nadgorliwoscia urzednika, a formie ostrej korupcja.

    Już uciekłeś od meritum poprzedniej wypowiedzio podejrzeniach z powodu
    końca ochrony?
    Dobra, ja kończę

  • 37. Data: 2009-06-05 19:24:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Roman Rumpel napisal:
    > Ale jak chcesz węszyć spiski, to wolna droga, dla mnie EOT

    Spiski? Nie. Korupcje? Tak.

    Podejrzenie naruszenia patentu przy mp3 (Twoje) ->
    -> Naruszenie patentu (Urzad) ->
    -> Zadanie kasy (PATPOL)

    Fajny ciag wnioskowania, co? Miedzy podejrzeniem, a zadaniem kasy jest
    daleka droga. To na PATPOL-u ciazy obowiazek wykazania naruszenia patentu,
    a nie na importerze. Wykazali? Nie. Zadaja kasy. Tak.
    To jest oczywista proba wyludzenia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 38. Data: 2009-06-07 18:24:42
    Od: "Mic" <m...@o...pl>

    > Fajny ciag wnioskowania, co? Miedzy podejrzeniem, a zadaniem kasy jest
    > daleka droga. To na PATPOL-u ciazy obowiazek wykazania naruszenia patentu,
    > a nie na importerze. Wykazali? Nie.

    Dokładnie, to jest podstawowy "problem". Nie otrzymałem wraz z "zarzutem"
    żadnych dowodów na to, że łamię patent. Jedynie miła Pani z Patpolu (na prawdę
    była miła, aż za bardzo), już w tydzień po zatrzymaniu towaru stwierdziła w
    rozmowie telefonicznej, że na pewno łamie. Skąd wiedziała? Przecież UC
    zatrzymał, czyli coś jest na rzeczy. :|

    > Zadaja kasy. Tak. To jest oczywista proba wyludzenia.

    To także rozważałem. Znaczy, czy nie donieść o próbie wyłudzenia.
    Sisvel AKA Philips nie chciał wtedy wyłudzić, ale Patpol, owszem.
    Ponad 10 tys. zł.

    Pozdrawiam Mic

  • 39. Data: 2009-06-07 18:26:52
    Od: "Mic" <m...@o...pl>

    > Bo każdy zainteresowany wiedział, że takich rzeczy się nie patentuje.

    No właśnie. Podobno niewiedza nie zwalnia ze stosowania prawa.
    Czytam w ustawie, że MP3 nie może być opatentowane, bo jest
    to algorytm. Nie szukam nawet czy te urządzenia potrzebują
    patentu... a potem pasztet, bo jednak można to opatentować
    jakimś cudem... :|

  • 40. Data: 2009-06-07 18:35:20
    Od: m...@o...pl

    > No to piszesz o pisemku, czy o pozwie?

    Piszę o tzw. piśmie ugodowym. Pozwu jeszcze nie otrzymałem. Swoją drogą, długo
    jeszcze będę musiał czekać na pozew? Jestem strasznie ciekaw co oni tam
    wymyślili... Choć na podstawie postanowienia otrzymanego z sądu wynika, że ich
    żądania były identyczne z tymi zastałymi w "pisemku".

    > Pisemko dla mnie nic nie znaczy - odpowiadam regularnie na takie i
    > głupsze, sam piszę wątpliwe. W pozwie, zwłaszcza gospodarczym,
    > musi być dobrze określona podstawa roszczeń.

    Mogę to sprawdzić udając się do sądu?

    > A czy patent ma, czy nie ma związku z mp3, to w procesie (jeśli ów
    > patent zostanie wskazany w pozwie jako podstawa roszczeń) zadecydują biegli.

    Cóż, orientowałem się w tym temacie. Biegły zażyczył sobie 7 tys. zł netto za
    oświadczenie czy urządzenie podpada pod ów patent, czy też nie. Masakra. :|