  • 1. Data: 2009-05-02 23:06:11
    Temat: Lepiej sąd okręgowy czy rejonowy?
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Mamy sprawę cywilną, w której jednocześnie (wspólna podstawa
    faktyczna) dochodzimy roszczeń deliktowych (z czynu niedozwolonego) i
    kontraktowych (z umowy). Załóżmy że zdarzenie to ma charakter dający
    również podstawę do dochodzenia praw niemajątkowych z tytułu
    naruszenia dóbr osobistych o których mowa w art. 17 pkt 1 kpc, ale że
    oczywiście to nie jest dla powoda najistotniejsze, bo tak naprawdę
    liczy się kasa.

    Możemy więc, poprzez niewielką i w gruncie rzeczy nieistotną dla
    powoda zmianę zakresu powództwa zadecydować, czy właściwy będzie sąd
    rejonowy czy okręgowy.

    Lepiej celować w okręgowy czy rejonowy? Chodzi o Warszawę. Jakie są
    różnice w długości postępowania? Czy kompetencje sędziów są aż tak
    różne żeby z tego powodu decydować się na sąd okręgowy?

  • 2. Data: 2009-05-04 11:36:29
    Temat: Re: Lepiej sąd okręgowy czy rejonowy?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > Mamy sprawę cywilną, w której jednocześnie (wspólna podstawa
    > faktyczna) dochodzimy roszczeń deliktowych (z czynu niedozwolonego) i
    > kontraktowych (z umowy).

    To chyba nie jest możliwe.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-05-04 13:28:59
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 4 Maj, 13:36, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > To chyba nie jest możliwe.

    Co nie jest możliwe? Wspólne dochodzenie takich roszczeń? Na jakiej
    podstawie?

  • 4. Data: 2009-05-04 13:32:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > Co nie jest możliwe? Wspólne dochodzenie takich roszczeń? Na jakiej
    > podstawie?

    A na jakiej jest?
    Co do jednej osoby, gdy wspólna (ta sama) podstawa faktyczna to albo
    czyn niedozwolony albo umowa.
    Dawaj kazus, bo to ciekawe.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-05-04 13:39:25
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 4 Maj, 15:32, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > A na jakiej jest?
    > Co do jednej osoby, gdy wspólna (ta sama) podstawa faktyczna to albo
    > czyn niedozwolony albo umowa.
    > Dawaj kazus, bo to ciekawe.

    Banalne i sto razy omawiane. Wynajmujący pozbawiający posiadania.

    jest nawet taki przepis KC:
    Art. 443.
    Okoliczność, że działanie lub zaniechanie, z którego szkoda wynikła,
    stanowiło niewykonanie
    lub nienależyte wykonanie istniejącego uprzednio zobowiązania, nie
    wyłącza
    roszczenia o naprawienie szkody z tytułu czynu niedozwolonego, chyba
    że z
    treści istniejącego uprzednio zobowiązania wynika co innego.

  • 6. Data: 2009-05-04 13:42:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

> [...]
    > że z
    > treści istniejącego uprzednio zobowiązania wynika co innego.

    Ok, ale nie łącznie. Oznacza to wybór reżimu.
    Nie można sobie brać trochę z tego, a trochę z tego.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-05-04 13:45:08
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 4 Maj, 15:39, przypadek <p...@g...pl> wrote:

    > Banalne i sto razy omawiane. Wynajmujący pozbawiający posiadania.

    Przy okazji dojdzie do naruszenia dobra osobistego - nienaruszalności
    mieszkania, przez co poszkodowany może wnosić (albo nie) o złożenie
    oświadczenie odpowiedniej treści od naruszającego, które może sobie
    oczywiście powiesić w ramce, ale które czyni cały pozew roszczeniem "o
    prawa niemajątkowe" w rozumieniu art. 17 pkt 1 kpc i pozwala skierować
    cały pozew do sądu okręgowego. Gdzie lepiej?

  • 8. Data: 2009-05-04 13:46:37
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 4 Maj, 15:42, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Ok, ale nie łącznie. Oznacza to wybór reżimu.
    > Nie można sobie brać trochę z tego, a trochę z tego.

    No ale powiedzmy sobie szczerze, jakie to ma znaczenie? Jeśli w pozwie
    powołam się i na to i na to to co mi sąd zrobi?

  • 9. Data: 2009-05-04 13:49:35
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    > Ok, ale nie łącznie. Oznacza to wybór reżimu.
    > Nie można sobie brać trochę z tego, a trochę z tego.

    A właściwie na jakiej podstawie tak twierdzisz?

  • 10. Data: 2009-05-04 13:50:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > No ale powiedzmy sobie szczerze, jakie to ma znaczenie? Jeśli w pozwie
    > powołam się i na to i na to to co mi sąd zrobi?

    Ale co mnie to obchodzi co ci sąd zrobi.
    Ja tylko mówię że trzeba się na coś zdecydować.
    Takie pozwy jak proponujesz to piszą niedouczeni "profesjonaliści".

    --
    @2009 Johnson