  • 1. Data: 2008-09-24 08:40:52
    Temat: Legitymacja PZU pracownika, a zwolnienie
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Dwa pytanka:
    -jaka jest procedura wyrobienia takiej legitymacji w firmie
    zatrudniającej poniżej 20 pracowników (bo u mnie nikt nie wie)
    -jak to jest ze zwolnieniem lekarskim gdy się ma wszystko w ZUS ok.
    tylko nie ma legitymacji ?
    tu wyjaśnienie - Pracuję już ponad 2 lata (pierwsza praca w życiu), z
    tym, że mi nikt nawet nie wspomniał, że jest taka książeczka. Po roku
    pracy byłem na chorobowym (trochę kręcili nosem) ale dostałem zwolnienie
    i ostrzeżenie, że następnego bez książeczki nie dostanę. Już miałem
    powypełnianie wnioski ale jakoś tak czasu nie było bo nawał roboty.
    Teraz wybieram się do lekarza bo chyba mnie grypa bierze i boje się, że
    będą kłopoty ze zwolnieniem. Co by było jakbym np. zgubiła taką
    książeczkę i w tym czasie się rozchorował ?

    Thx za info

  • 2. Data: 2008-09-24 09:12:27
    Temat: Re: Legitymacja PZU pracownika, a zwolnienie
    Od: pete <d...@o...pl>

    jakie wnioski? idz do kadr i niech Ci zrobią, ich psi obowiązek...

  • 3. Data: 2008-09-24 09:17:04
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    pete pisze:
    > jakie wnioski? idz do kadr i niech Ci zrobią, ich psi obowiązek...

    Kadry = księgowa ?

    Tylko, że ja jestem chory już a wyrobienie to trwa około 30 dni z tego
    co doczytałem.

  • 4. Data: 2008-09-24 09:36:24
    Od: pete <d...@o...pl>

    to weź ostatni druk ZUS RMUA jak nie masz książeczki, powinno wystarczyć.

  • 5. Data: 2008-09-24 21:06:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-24 10:40 Radek D napisał/a:
> [...]
    > zatrudniającej poniżej 20 pracowników (bo u mnie nikt nie wie)
    > -jak to jest ze zwolnieniem lekarskim gdy się ma wszystko w ZUS ok.

    Niepotrzebna Ci legitymacja. Potrzebny Twój dowod osobisty oraz NIP,
    REGON, adres firmy, w której pracujesz.

    --
    animka

  • 6. Data: 2008-09-25 07:46:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Sep 2008 10:40:52 +0200, Radek D napisał(a):

> [...]
    > będą kłopoty ze zwolnieniem. Co by było jakbym np. zgubiła taką
    > książeczkę i w tym czasie się rozchorował ?

    Tak ogólnie, to jeszcze nie słyszałem o czymś takim jak legitymacja PZU.

    Jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne, czyli tzw. bezpłatna służbę
    zdrowia, to niestety w każdym województwie obowiązują w tej dziedzinie
    inne zwyczaje. I dlatego rady, których co tu udzielono nie muszą się
    sprawdzić.