  • 1. Data: 2008-09-24 08:59:55
    Temat: Czy takie prawo?
    Od: "Jotemwu " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Najpierw był strajk poczty, potem wakacje, teraz mają przeprowadzkę w sądzie
    i oni bardzo przepraszają ale nie będą wydawane dokumenty przez czas, aż się
    uporządkują.

    Sprawa mojej skargi na czynności komornika ciągnie się od początku maja br.
    Postanowienie oddalające skargę zapadło po 3 miesiącach - ostatniego dnia
    lipca. Miesiąc zabrało pani asesor napisanie uzasadnienia i wysłanie do
    stron. Strony otrzymały pisma 1 września. Rozumiem były wakacje. Wcześniej
    strajk poczty.

    Teraz trzy tygodnie i 2 dni trwa już uprawomocnianie się tego postanowienia.
    Przepisy stanowią, że czeka się na zwrotkę i ew.odwołanie od postanowienia
    nawet od strony, dla której jest to postanowienie korzystne.
    Zwrotki nie ma, wierzyciel olał sprawę i nie odebrał na poczcie. Wszystko co
    miał do wygrania już wygrał. Po co ma odbierać. Pismo z sądu = kłopoty.
    Teraz to nawet może poczta wreszcie odda zwrotkę ale w ogólnym bajzlu nie
    takie rzeczy zginą.

    A ty człowieku płać i płać ...

    Jakim ten dług jest nie dojdzie, czy rzekomy czy faktyczny ale podczas tych
    miesięcy kiedy trwa postępowanie odwoławcze w sądzie rejonowym, został
    spłacony z nawiązką. Liczyłem.

    Komornik jednak nie rozliczy egzekucji bo tłumaczy się, że nie ma akt, są w
    sądzie. Sąd nie zwróci akt komornikowi bo postanowienie nieprawomocne,
    pomimo że ja strona pokrzywdzona nie złożyłem odwołania od decyzji. Niby
    wszystko grzecznie ale wyraźnie składający skargę musi ponieść karę za to,
    że śmiał. Jedyne co wolno to - płacz i płać!

    Komornik zajmie, już teraz "górką" kolejne moje pensje i premie. Mogę się
    owszem odwoływać i prosić o zwrot. Ciekawe, jak zwróci kiedy pieniądze
    poszły już do wierzyciela? Ciekawe na jakiej podstawie pobiera skoro nie ma
    akt? Skąd wie kiedy powinien przestać?

    Czy to jakiś mój pech czy to prawo i sprawiedliwość takie są dziurawe w tyj
    Polsce?

  • 2. Data: 2008-09-25 12:33:15
    Temat: Re: Czy takie prawo?
    Od: "Jotemwu " <h...@W...gazeta.pl>

    Jotemwu <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    sądzie
    > i oni bardzo przepraszają ale nie będą wydawane dokumenty przez czas, aż

    Byłem w sądzie. Tydzień minął od złożenia prośby o wydanie prawomocnego
    postanowienia a 4 tygodnie od pobrania przeze mnie na poczcie
    nieprawomocnego postanowienia i wysłania mojej zwrotki przez pocztę do sądu.
    Jest tam zapewne już od 3 tygodni.
    Nic się nie dzieje w tej sprawie.
    Jakiś strajk włoski w sądach dziś czwartek 25 września i jutro piatek 26
    września?

  • 3. Data: 2008-09-25 12:41:37
    Od: "Jotemwu " <h...@W...gazeta.pl>

    Jotemwu <h...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    Acha! Zapomniałem dodać, że moja pensja wrześniowa poszła do komornika a
    konto nadal zablokowane pomimo, że od miesiąca powinno być już zwolnione a
    nadpłata oddana. Nadpłata nie zwrócona i właśnie wzrosła o kolejne 2000 zł.

    A to Polska właśnie?

  • 4. Data: 2008-09-29 07:15:48
    Od: "Jotemwu " <h...@W...gazeta.pl>

    Cztery dni później, 29 września - 3 tygodnie od upłynięcia terminu złożenia
    odwołania przeze mnie, z którego zrezygnowałem.

    W sądzie nic się nie dzieje. Jeżdżę tam już codziennie i założę się że dziś
    usłyszę ten sam tekst co wcześniej. Byłem w czwartek 25 i piątek 26, pojadę
    dziś, jutro, pojutrze itd. Codziennie 2 godziny "w plecy". Godzina podróży z
    pracy do sądu w jedną i godzina podrózy z sądu do domu.

    Od maja miał funkcjonować system Elektronicznych Skrzynek Podawczych gdzie
    możnaby przez internet dowiadywać się o stanie sprawy. Działa ale nie w
    sądach. Wyposażenie informatyczne w polskich sądach przypomina początkowy
    okres informatyzacji w Polsce jakieś 20 lat temu ...

    Nie mam oczywiście na myśli sądu prowadzącego księgi wieczyste. Oby tylko
    wszystkie urzędy państwowe były tak zaawansowane technicznie.

  • 5. Data: 2008-10-02 04:53:09
    Od: "Jotemwu " <h...@W...gazeta.pl>

    W sądzie plaża, jakieś szkolenia. Za tydzień jak pani sędzia wróci z
    integracji spróbują zorientować się czy fakt niedotarcia korespondencji do
    wierzyciela to skutek zaniedbań poczty czy może po prostu list nie wyszedł w
    ogóle z sądu ...
    Nie, to niemożliwe! Ksiądz? Nie, to niemożliwe?

    Muszę walczyć o swoje pieniądze. Wypłacają mi po 500 zł na cały miesiąc
    życia a komornik ma już 1500 zł nadpłaty.
    _____________________________________

    W n i o s e k do komornika sądowego
    Zwracam się z uprzejmą prośbą o przeliczenie czy roszczenie wierzyciela,
    XXX XXXXXX, w zajęciu komorniczym KMP XX/08 w punkcie &#8222;zaległości&#8221;
    zostało
    wyczerpane.
    Wg moich wyliczeń na dzień 26-09-2008, datę pobrania kolejnej raty z
    moich poborów, kształtuje się na poziomie 1 500 zł na plusie.
    Wszystkie dane, na podstawie których dokonałem wyliczeń i szczegółowe
    wyliczenia w załączeniu.
    Proszę uprzejmie nie odpowiadać na tę prośbę. Bardzo proszę o
    ustosunkowanie się najszybciej, jak to będzie możliwe, do faktu istniejącej
    nadpłaty w stosunku do roszczenia i naliczonych kosztów komorniczych i
    porozumienie się z moim pracodawcą w takim trybie aby nadpłata nie ulegała
    już dalszemu zwiększaniu, a co do czego mam nadzieję, uległa całkowitej
    redukcji. Przypomnę też, aby Pan nie zwracał ew. nadpłaty na moje konto w
    mBank, gdyż był Pan łaskaw go wcześniej zablokować.
    Z poważaniem,
    J.M.W.

    Za dwa tygodnie napiszę tu czy Pan komornik ustosunkował się w ustawowym
    terminie.