  • 1. Data: 2008-09-23 22:26:29
    Temat: Spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wspolnosc majatkowa.
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    osoby dramatu - zona i maz

    fakty

    rok 74 jeszcze-nie-zona wnosi do spoldzielni wklad lokatorski
    rok 80 jeszcze-nie-zona otrzymuje przydzial lokatorskiego prawa do lokalu
    rok 83 zona i maz biora slub
    poczatek lat 90 - na podstawie zlozonego wniosku i uchwaly RN
    spoldzielni zona przeksztalca prawo lokatorskie we wlasnosciowe z
    rabatem 80% (czyli 20% roznicy miedzy niesplaconym kredytem a
    zwaloryzowanym wkladem).

    Dodatkowe informacje
    - raty kredytu podawane w ksiazeczce oplat byly splacane z majatku
    wspolnego, stanowily w sumie znikomy procent kredytu
    - kwota wykupu (20% roznicy wspomniane wyzej) - z majatku wspolnego
    - zona posiadala z czasow panienskich ksiazeczke mieszkaniowa, z ktorej
    otrzymala premie gwarancyjna w chwili przeksztalcenia prawa do
    mieszkania na wlasnosciowe, premia pi razy drzwi pokrywala kwote wykupu

    Bardzo Wazne Pytanie

    Czy obecnie spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu jest:
    a) zony b) meza c) wspolne (jakie udzialy?).

    Czy po zalozeniu KW w kwestii wlasnosci
    a) pozostanie jak wyzej b) cos sie zmieni (co i jak?)

    Pozdrawiam
    Wieslaw

    PS. drugi casus pod rzad, ale to nie praca domowa, w rodzinie sie
    skumulowaly zagadki ostatnio.

  • 2. Data: 2008-09-24 07:21:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak.
    Poszperaj w orzecznictwie Sadu Najwyzszego.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-09-26 18:43:20
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Wwieslaw pisze:

    > Bardzo Wazne Pytanie
    >
    > Czy obecnie spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu jest:
    > a) zony b) meza c) wspolne (jakie udzialy?).

    Nie jestem pewien, ale moim skromnym zdaniem, jezeli prawo wlasnosciowe
    do lokalu powstalo w wyniku przeksztalcenia prawa lokatorskie nalezacego
    uprzednio do majatku osobistego zony, to prawo wlasnosciowe tez wchodzi
    w sklad jej majatku osobistego.

    > Czy po zalozeniu KW w kwestii wlasnosci
    > a) pozostanie jak wyzej b) cos sie zmieni (co i jak?)

    Nic nie ma prawa sie zmienic.

  • 4. Data: 2008-09-26 21:46:42
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jestes zdecydowanie zbyt zarozumialy w tej sprawie.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-09-27 15:38:59
    Od: Heming <n...@n...pl>

    666 pisze:
    > Jestes zdecydowanie zbyt zarozumialy w tej sprawie.

    Poniewaz?

  • 6. Data: 2008-09-27 21:41:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2008, Heming wrote:

    > Poniewaz?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia
    Spłaszczyłeś się na wstępie postu tak, że aż prześwitywało na
    wylot :)

    pzdr, Gotfryd