  • 1. Data: 2008-09-24 07:52:41
    Temat: Pobyt czasowy a gospodarstwo domowe
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    Witam.
    Mam stałe zameldowanie w miejscowości Aaa. Idę na studia dlatego
    planuję zgłosić pobyt tymczasowy dłuższy niż 2 m-ące w miejscowości
    Bbb. Tutaj mam 2 pytania do grupowiczów.

    1)Aby zgłosić swój pobyt tymczasowy dłuższy niż 2 m-ące zapewne
    potrzebuje kwitu, że mam jakieś prawo do danego lokalu. Z 4 kolegami
    wynajmuję mieszkanie w bloku. Wystarczy mi umowa UŻYCZENIA na dany
    lokal!? Ponieważ bądź co bądź jest to jakaś tam umowa cywilno-prawna
    lecz zaznaczam, że nie posiadam umowy NAJMU.

    2) Przy różnych kwiatach, papierach, zgłoszeniach, wnioskach
    gospodarstwo domowe to w świetle prawa tylko ja + moje dochody,gdzie
    jestem zameldowany w miejscowości Bbb a nie ja + babki + dziadki +
    rodzice + rodzeństwa w miejscowości Aaa - dobrze rozumiem!?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i życzę miłego dnia :)

  • 2. Data: 2008-09-24 12:04:45
    Temat: Re: Pobyt czasowy a gospodarstwo domowe
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "XWindowsMen" <x...@g...com> napisał
> [...]
    >lokal!? Ponieważ bądź co bądź jest to jakaś tam umowa cywilno-prawna
    >lecz zaznaczam, że nie posiadam umowy NAJMU.

    Umowa powinna wystarczać. Ale spotkałem się z sytuacjami, jak takie umowy
    odrzucali w urzędzie, bo nie było tam zaznaczone na jakiej podstawie ten
    wynajmujący/użyczający ma prawa do lokalu.
    Inną formą potwierdzenia, jest udanie się z użyczającymi i jego aktem
    własności/przydziału.

> [...]
    >jestem zameldowany w miejscowości Bbb a nie ja + babki + dziadki +
    >rodzice + rodzeństwa w miejscowości Aaa - dobrze rozumiem!?

    Nie do końca. Co wchodzi w skłąd gospodarstwa domowego powinny regulować te
    przepisy, które odnoszą się do sfery jakiej dotyczą. A więc przepisy
    odnośnie pomocy socjalnej itp. Tam szukaj.
    Często jest tak, iż istnieje wiele definicji czegoś, w zależności od gałęzi
    prawa, na której użytek ma to służyć.
    Jeśli o studia idzie, często jest to w regualminie pomocy materialnej i
    patrz też w ustawie o szkolnictwie wyższym i rozporządzeniach do niej.

  • 3. Data: 2008-09-24 14:15:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    XWindowsMen pisze:
> [...]
    > lokal!? Ponieważ bądź co bądź jest to jakaś tam umowa cywilno-prawna
    > lecz zaznaczam, że nie posiadam umowy NAJMU.

    Może być użyczenie, to też tytuł prawny, ale pamiętaj, że osoba,
    która użycza Tobie mieszkanie za darmo, sama musi zapłacić podatek
    dochodowy od wartości rynkowej tego użyczenia (tak, jakby wynajmowała).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-09-24 19:28:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    XWindowsMen wrote:
> [...]
    > lokal!? Ponieważ bądź co bądź jest to jakaś tam umowa cywilno-prawna
    > lecz zaznaczam, że nie posiadam umowy NAJMU.

    tak.

> [...]
    > jestem zameldowany w miejscowości Bbb a nie ja + babki + dziadki +
    > rodzice + rodzeństwa w miejscowości Aaa - dobrze rozumiem!?

    a do czego to?

  • 5. Data: 2008-09-24 19:31:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Może być użyczenie, to też tytuł prawny, ale pamiętaj, że osoba, która
    > użycza Tobie mieszkanie za darmo, sama musi zapłacić podatek dochodowy
    > od wartości rynkowej tego użyczenia (tak, jakby wynajmowała).

    On zresztą, też. Bo gdyby wymajął, to o tyle bylby biedniejszy ile by
    zapłacił. W związku z tym, że nie zapłacił to o tyle jest bogatszy,
    czyli to jest jego dochód do opodatkowania.

    Jak ktos chce napisac, ze to bzdura, to przed napisaniem prosze
    doczytac, a dopiero potem pisac.

  • 6. Data: 2008-09-24 19:36:03
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Mam stałe zameldowanie w miejscowości Aaa. Idę na studia dlatego
    > planuję zgłosić pobyt tymczasowy dłuższy niż 2 m-ące w miejscowości
    > Bbb. Tutaj mam 2 pytania do grupowiczów.

    Ty tak z własnej woli czy też ktoś Ci kazał? Bo normalnie to nie musisz.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-09-24 21:44:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > Ty tak z własnej woli czy też ktoś Ci kazał? Bo normalnie to nie musisz.

    co nie musi
    isc na studia?

  • 8. Data: 2008-09-25 05:59:44
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    On 24 Wrz, 21:28, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a do czego to?

    Hmmm... aby stypendium socjalne uzyskać. Jeśli wezmą pod uwagę tylko
    moje dochody - mam szanse je dostać. Jeśli policzą gospodarstwo domowe
    jako mama + tata + brat (uczący się) + ja (i oczywiście moje
    dochody)... to nie mam szans go dostać bo na głowę będzie ponad 500
    PLN. Co z tego, że na papierze tyle jest skoro od rodziców nie dostaje
    żadnej pomocy finansowej... dlatego kombinuje.

  • 9. Data: 2008-09-25 18:35:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    XWindowsMen wrote:

> [...]
    > PLN. Co z tego, że na papierze tyle jest skoro od rodziców nie dostaje
    > żadnej pomocy finansowej... dlatego kombinuje.

    Jeżeli utrzymujesz się samodzielnie to wpisz tylko swoje dochody.
    Co prawda na uczelni będą się burzyć, bo dopóki studiujesz i nie
    pracujesz to jesteś na utrzymaniu rodziców i rodzice mają obowiązek cię
    utrzymywać, ale spróbuj przewalczyć swoje stanowisko.
    Szczególnie jeśli zarabiasz wystarczająco dużo, aby dało się z tego
    utrzymać.
    Jeżeli zarabiasz 200 zł na miesiąc, to nikt ci nie uwierzy, że
    utrzymujesz się samodzielnie.