  • 1. Data: 2005-09-14 08:19:30
    Temat: Kupno mieszkania "darowanego"...
    Od: "Attyla" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chcę zawrzeć umowę przedwstępną kupna-sprzedaży mieszkania. Sprzedawca otrzymał
    to mieszkanie jako darowiznę od swojej mamy. Oczywiście przed wszystkim obejrzę
    całą umowę darowizny sprawdzając czy nie ma w niej zapisanych żadnych
    służebności w stosunku do darczyńcy. Nie chciałbym aby mi się po kupieniu
    mieszkania zwaliła na głowę jakaś "mamuśka" :)
    Tu mam pytania... (dodam że umowa przedwstępna będzie mieć formę pisemną, nie
    idziemy z tym do notriusza)

    1. Czy jeśli takie służebności będą zapisane (np. dożywotnie mieszkanie dla
    darczyńcy) powinienem wymagać od sprzedawcy zmiany umowy darowizny ?

    2. Czy jeśli w umowie przedwstępnej znajdzie się zapis, że sprzedawca oświadcza
    iż przedmiot sprzedaży nie jest obciążony na rzecz osób trzecich i można nim
    swobodnie rozporządzać, można uznać że kłóci się on z zapisami o służebnościach
    w umowie darowizny ? (byłaby to jakaś podstawa do dochodzenia odszkodowania)

    3. Czy w ogóle w przypadku wystąpienia zapisu o służebnościach warto się
    pakować w kupno tego mieszkania? Czy proces "wyprostowania" tego jest może zbyt
    długi...
    Mieszkanie jest ładne i zależy mi na nim ale nie zamierzam tracić kasy którą
    dam jako zadatek, a zapis o służebnościach, może spowodować kłopoty z
    uzyskaniem kredytu na pozostałą część mieszkania. No i oczywiście nie zamierzam
    nikogo niańczyć do końca jego/jej życia...

    Pozdrawiam i dziękuję...
    Attyla

  • 2. Data: 2005-09-14 09:41:53
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Attyla <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Chcę zawrzeć umowę przedwstępną kupna-sprzedaży mieszkania. Sprzedawca
    otrzymał

    > to mieszkanie jako darowiznę od swojej mamy itd

    Gdyby była służebność do aktu notarialnego sprzedaży niech stanie rónież
    mamuśka i złoży oświadczenie o zrzeczeniu się prawa (służebności). I po
    kłopocie.

    b.