  • 1. Data: 2005-09-14 07:25:45
    Temat: Tajemnica korespondencji
    Od: "g.polak" <g...@t...pl>

    Witam,

    Czy pracodawca ma prawo otwierać przesyłki przesyłane na adres firmy i
    adresowane imiennie?
    lub
    Czy jest zoboowiązany do przekazania przesyłki osobie dla której przesyłka
    jest przeznaczona w stanie nienaruszonym z zachowaniem tajemnicyy
    korespondencji?

    Przykład:
    Jan Kowalski
    Nazwa Firmy
    ul. Słoneczna
    00-000 Warszawa

    Pozdrawiam,
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2005-09-14 07:43:44
    Temat: Re: Tajemnica korespondencji
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    hmm mnie sie wydaje, ze jak podales adres firmy to jest to przesylka
    firmowa, ktora moze otworzyc twoj pracodawca, bo podajac dane firmy
    przedstawiles sie jako pracownik a nie jako prywatna osoba. Trzeba zdac
    sobie sprawe z tego, ze w firmie nie ma tajemnic przed szefostwem ;)

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 3. Data: 2005-09-14 09:12:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> niebacznie
    popelnil news:dg8jrg$okv$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > hmm mnie sie wydaje, ze jak podales adres firmy to jest to
    > przesylka firmowa, ktora moze otworzyc twoj pracodawca,

    Wiele razy wałkowane wte i wewte.
    Ja uważam, że zgodnie z przestarzałymi zasadami dobrego wychowania:

    NAZWA FIRMY
    Jan Kowalski
    ul. Słoneczna
    00-000 Warszawa
    - to przesyłka służbowa "ze wskazaniem", niezobowiązującym

    JAN KOWALSKI
    Nazwa Firmy
    ul. Słoneczna
    00-000 Warszawa
    - to przesyłka prywatna nadana na adres pocztowy firmy

    Wszelie wątpliwości znosi adresowanie:
    Jan Kowalski
    ul. Słoneczna
    00-000 Warszawa
    BTW możliwość odbioru również, gdyż FIRMA może odesłać taką przesyłkę
    z adnotacją - adresat nieznany.

    > w firmie nie ma tajemnic przed szefostwem ;)
    A w firmie gdzie pod tym samym adresem są zarówno mieszkania prywatne
    jak i biuro bez wydzielonej numeracji lokali też?

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2005-09-14 09:38:10
    Od: "g.polak" <g...@t...pl>

    Dziękuję za wyjaśnienia, jednak chciałbym podeprzeć się jakimś aktem
    prawnym, w którym ten problem jest rozwiązany.
    Czy może ktoś podać jakiś odnośnik.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz.