  • 11. Data: 2005-04-30 19:38:36
    Temat: Re: Kupilem monitor - okazal sie niesprawny...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kubaz wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > chyba

    > Co mi po tym, ze wysle list polecony? On by musial mi takim samym
    > odpowiedziec, myslisz ze by mu sie chcialo? On juz laske robi ze na meila
    > odpowiada, zreszta nawet jakby odpowiedzial listem poleconym to co z tego?
    > To byl by tylko dowod ze do mnie wyslal list a to co jest w srodku moge
    > sobie sam napisac i powiedziec, ze on mi to wyslal

    tu nie chodzi, o to czy on odpowie, czy nie, tylko, żebyś ty miał dowód,
    że w ogóle jakąś reklamację składałeś.
    Potem się okaże, że czas minął, a ty nie masz żadnego dowodu.
    Nagrywanie rozmów to dobre na rywina.

  • 12. Data: 2005-04-30 20:47:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Na wszelki wypadek wydrukowalbym strone z Allegro,
    > z ta aukcja.

    i ten wydruk mialby byc dowodem ? :-)

    P.

  • 13. Data: 2005-04-30 20:51:41
    Od: "Kubaz" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d50qs1$pq$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > i ten wydruk mialby byc dowodem ? :-)

    Wydruk nie ale aukcja tak, wydruk byl by jedynie informacja - co gdzie i jak
    szukac

    --
    Kubaz

  • 14. Data: 2005-04-30 21:11:11
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > i ten wydruk mialby byc dowodem ? :-)

    jesli gosc przedstawil oferte na aukcji i opisal towar jako sprawny,
    to ten wydruk jest jedynie ewentualna pomoca ale nie dowodem.

    na dobra sprawe to kazdy moze isc w zaparte ze to nie
    on wystawil aukcje tylko mlodszy brat, ktory sie nie zna na
    sprzecie i cos pomieszal :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2005-04-30 21:47:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kubaz" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > wlasnie o to mi chodzi, wiem ze rozmowa z nim nie ma sensu i nie mam
    zamiaru
    > dlugo rozmawiac, chce tylko zeby potwierdzil to, ze wiedzial o usterce
    aby
    > to nagrac

    No to ewentualnie ma sens. Choć jego maile wydają mi się wystarczającym
    dowodem. Zwłaszcza, jeśli przechodziły przez serwer ALLEGRO. Generalnie
    zalecam pośpiech w składaniu zawiadomienia. Jeśli gość będzie się
    wypierał swoich maili, to zajdzie konieczność zabezpieczenia stosownych
    logów serwerów pośrednich. A te nie są wiecznie archiwizowane.

  • 16. Data: 2005-04-30 21:48:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d50qs1$pq$1@inews.gazeta.pl...

    > i ten wydruk mialby byc dowodem ? :-)

    A nie jest? Jest silniejszym dowodem, jak zeznanie pokrzywdzonego w
    każdym razie. Silniejszym, bowiem pokrzywdzony może coś zapomnieć,
    pomylić się. jak wydrukował, to już ten aspekt odpada.

  • 17. Data: 2005-04-30 21:49:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > na dobra sprawe to kazdy moze isc w zaparte ze to nie
    > on wystawil aukcje tylko mlodszy brat, ktory sie nie zna na

    Ta linia obrony upada w chwili, gdy przyjął pieniądze.

  • 18. Data: 2005-04-30 22:29:21
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d50qs1$pq$1@inews.gazeta.pl...

    > A nie jest?

    no jak wydruk ktory mozesz w notatniku sporzadzic moze byc dowodem?

    Jest silniejszym dowodem, jak zeznanie pokrzywdzonego w
    > każdym razie. Silniejszym, bowiem pokrzywdzony może coś zapomnieć,
    > pomylić się. jak wydrukował, to już ten aspekt odpada.

    moim zdaniem dowodem moze byc rekord z bazy danych allegro dotyczacy
    tej aukcji otrzymany bezposrednio od allegro, taki wydruk moze byc tylko
    wskazowka dla policji/prokuratury gdzie i czego maja szukac.

    Inaczej doszlibysmy do absurdow, tak jak z wydrukami rozmow z gadu :)

    p.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik, molestowanie seksualne ...

  • 19. Data: 2005-04-30 23:16:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d510rt$jie$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wskazowka dla policji/prokuratury gdzie i czego maja szukac.
    >
    > Inaczej doszlibysmy do absurdow, tak jak z wydrukami rozmow z gadu :)

    Dowodem jest to, co sąd za dowód uzna. Wydruk może być dowodem z
    powodzeniem. Przesłuchujesz w charakterze świadka pokrzywdzonego i przy
    tym wprowadzasz ten wydruk jako dowód. Oczywiście taki dowód podlega
    ocenie sądu. Podejrzewam, ze opierając się tylko na nim żaden sąd wyroku
    nie wyda. Ale jako jeden z elementów może spokojnie być. Dodasz do tego
    załóżmy logi z serwerów przejściowych i za pośrednictwem biegłego
    stwierdzisz, ze objętość się zgadza (bo samych wiadomości może nie być.

    Gdyby Twój tok rozumowania stosować, to w zasadzie żadne przedstawione
    sądowi pismo wysłane komuś listem poleconym dowodem by nie było. też je
    przecież można napisać w edytorze i nie wiadomo, czy takiej treści pismo
    wysłano. Może przedstawiona kopia jest zmieniona?

  • 20. Data: 2005-04-30 23:33:31
    Od: "Kubaz" <k...@t...pl>

> [...]
    > wypierał swoich maili, to zajdzie konieczność zabezpieczenia stosownych
    > logów serwerów pośrednich. A te nie są wiecznie archiwizowane.

    Maile byly wysylane nie przez allegro ale osobiscie, w poniedzialek mam
    zamiar do niego dzwonic albo nawet jutro - zalezy kiedy wykombinuje cos zeby
    nagrac rozmowe, bo niestety nie mam telefonu z dyktafonem. Na wszelki
    wypadek wysle tez list polecony w poniedzialek - akurat we wtorek konczy sie
    owe 14 dni 'gwarancji' no i jak juz sobie z nim porozmawiam to w
    poniedzialek zglosze oszustwo...

    --
    Kubaz