  • 1. Data: 2005-07-14 07:42:12
    Temat: Kupilem dzialke rekraacyjna... z dachem azbestowym ! Co robic ?
    Od: " Rysio29" <r...@g...pl>

    Witam Grupowiczow.
    Kupilem dzialke uprawno - rekraacyjna z altana, na ktorej znajduje sie dach
    azbestowy.
    Po 3 miesiacach zorientowalem sie, jaki blad popelnilem. W tym czasie
    chodzilem wraz
    z cala rodzina, narazajac ja na straszne konsekwencje zachorowania na raka w
    perspektywie
    najblizszych 20 - 40 lat. Co gorsza, w otoczeniu znajduje sie kilka innych
    dzialek
    z dachami azbestowymi.
    W umowie napisalismy, ze obydwie strony nie beda wnosily zadnych roszczen.
    Jednoczesnie przed podpisaniem umowy zona zapytala sie w obecnosci gospodarza
    tychze ogrodkow:
    "Mam nadzieje, ze nie bedzie tu zadnych niespodzianek?"
    Osoba sprzedajaca zaprzeczyla: "Na pewno nie"
    Jednoczesnie z relacji sasiadow wiemy, ze gospodarz obligowal wlascicieli
    dzialek z dachami azbestowymi do malowania tychze dachow, zeby nie pylily.
    Poprzedni wlasciciel nie moze
    sie wyprzec, ze nie wiedzial o tym problemie.

    Czujemy sie oszukani i wlosy staja mi deba, ze tak sie niepotrzebnie
    narazalismy.
    Chce oddac dzialke poprzedniemu wlascicielowi, odzyskujac wplacone pieniadze.
    Pytanie moje brzmi nastepujaco: Jakie mam szanse na wygranie sprawy w sadzie
    o zwrot pieniedzy za ta dzialke ?

  • 2. Data: 2005-07-14 08:00:22
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik Rysio29 <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:db550k$rtg$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    pieniadze.
    > Pytanie moje brzmi nastepujaco: Jakie mam szanse na wygranie sprawy w

    Wg mnie spore. To podstepne zatajenie wady (w sensie zatajenia istotnych
    cech obnizajacych uzywalnosc rzeczy) i zrzeczenie sie roszczen nie ma tu
    znaczenia. Pozostaje tylko kwestia dowodu, ze o wlasciwosciach tych nie
    wiedziales i nie mogles sie dowiedziec podczas normalnego sprawdzania rzeczy
    (bo dach byl zamalowany). Proces trudny ale szanse wg mnie sa.

    Dan

  • 3. Data: 2005-07-14 08:25:20
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Pytanie moje brzmi nastepujaco: Jakie mam szanse na wygranie sprawy w sadzie
    > o zwrot pieniedzy za ta dzialke ?

    Nie ... nie macie.

  • 4. Data: 2005-07-14 09:04:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Rysio29 napisał(a):
    > Czujemy sie oszukani i wlosy staja mi deba, ze tak sie niepotrzebnie
    > narazalismy.

    Widze, ze Fakt, SuperExpress i inne zrobily Ci wode z mózgu.. owszem,
    azbest jest szkodliwy, ale nie na tyle, żeby bać się tam przebywać!
    Kiedyś tylko jego używano, a jakoś nie widać, żeby zmalała ilość
    zachorowań na raka po tym, jak tego zabroniono. Przestań więc panikować
    i spokojnie dalej jeździj na tą działkę, albo wynajmij firmę, która
    wymieni Ci dach. Ot, proste.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-07-14 09:09:06
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: scream [Thu, 14 Jul 2005 11:04:07 +0200]:

    > Przestań więc panikować i spokojnie dalej jeździj na tą
    > działkę, albo wynajmij firmę, która wymieni Ci dach.
    > Ot, proste.

    Wiesz, male ryzyko to tez ryzyko. A po co niepotrzebnie
    ryzykowac, zwlaszcza zdrowiem dzieci, jesli nie trzeba?

    Kira

  • 6. Data: 2005-07-14 09:13:53
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Rysio29 napisał(a):
> [...]
    > perspektywie
    > najblizszych 20 - 40 lat. Co gorsza, w otoczeniu znajduje sie kilka innych

    buehehhee
    ta grupa robi sie lepsza od komentarzy z onetu ;)
    ja, na twoim miejscu, bym teraz wystapil o wielomilionowe odszkodowanie,
    jak to robia w USA ;)

    azbest jest szkodliwy gdy sie go polamie, gdy zostawisz go w spokoju i
    wypylilo juz sie wszystko co mialo, to nie stanowi zagrozenia.

  • 7. Data: 2005-07-14 09:18:10
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

> [...]
    >
    > azbest jest szkodliwy gdy sie go polamie, gdy zostawisz go w spokoju i
    > wypylilo juz sie wszystko co mialo, to nie stanowi zagrozenia.

    Nie chodzi o szkodliwosc tylko o obnizenie wartosci/uzywalnosci w zwiazku z
    konstrukcja azbestowa dachu. Taka konstrukcja wiaze sie co najmniej z
    koniecznoscia wymiany poszycia, ktorego koszty sa znaczne w zwiazku z
    koniecznoscia oplacenia utylizacji. Jesli sprzedawca zapewnial o dachu z
    konstrukcji blaszanej , a okazalo sie ze jest azbestowa, to jest to
    klasyczne podstepne zatajenie wady. /wada jest takze brak cech, o ktorych
    zapenial sprzedawca, lub ukrycie cech obnizajacych wartosc/.

    Na wielomilionowe odszkodowanie to szans raczej nie ma:)

    Dan.

  • 8. Data: 2005-07-14 09:19:53
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Wiesz, male ryzyko to tez ryzyko. A po co niepotrzebnie
    > ryzykowac, zwlaszcza zdrowiem dzieci, jesli nie trzeba?

    Nie przesadzaj ... rownie dobrze mozna byloby nie wypuszczac dzieci na
    ulice, bo spaliny szkodzą ...

  • 9. Data: 2005-07-14 09:23:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Nie przesadzaj ... rownie dobrze mozna byloby nie wypuszczac dzieci na
    > ulice, bo spaliny szkodzą ...

    albo do skzoly bop moze pylicy od pisania kreda po tablicy dostac :-)

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 10. Data: 2005-07-14 09:24:39
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: KrzysiekPP [Thu, 14 Jul 2005 11:19:53 +0200]:

    > Nie przesadzaj ... rownie dobrze mozna byloby nie wypuszczac
    > dzieci na ulice, bo spaliny szkodzą ...

    Nie przesadzam. To jest tak: wylazilam kiedys oknem z domu
    rodzinnego jak mnie po dobroci nie chcieli wypuscic ;> mimo
    ze mozna sobie przy tym nogi polamac i kark skrecic. No ale
    istnial sensowny powod ;) Z tego samego okna nie wylazilam
    jednak nigdy majac do dyspozycji alternatywe w postaci drzwi,
    bo po co niby?

    Jak jest alternatywa w postaci oddania tej dzialki i kupna
    innej, bez azbestu, to IMO nalezy z niej skorzystac.

    Kira