  • 1. Data: 2015-02-04 18:36:39
    Temat: Kultura urzędnicza?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jak co roku pojechałem do placówki NFZ załatwić kartę europejskiego
    ubezpieczenia zdrowotnego EKUZ. Zdziwiłem się nieco, gdy na drzwiach
    zobaczyłem kartkę z napisem "karty EKUZ wydawane są WYŁĄCZNIE w
    poniedziałki i czwartki".
    Gdyby w sklepie mi ktoś powiedział, że codziennie to tylko pieczywo i
    nabiał, a napoje wyłącznie w czwartki, to bym wiedział co mu
    odpowiedzieć, ale w tej sytuacji poczułem się na na "Misiu".
    Pytanie jest takie: czy urząd może sobie tak wymyślić?
    Przejechałem nadaremno ponad 50 km. Niby nic, ale wk******ie było.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-02-04 18:57:36
    Temat: Re: Kultura urzędnicza?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > odpowiedzieć, ale w tej sytuacji poczułem się na na "Misiu".
    > Pytanie jest takie: czy urząd może sobie tak wymyślić?

    Hmm, no to musze ci powiedzieć, że ja załatwiałem kilka razy karte w
    Poznaniu i miałem dokładnie odwrotne odczucia.
    Bo:
    - wniosek mozna złozyc mailem
    - karte mozna odebrac osobiscie lub pprosic o wysłanie do domu
    - jak potrzebowąłem wyrobić karte bedac za granica, to mi pani wysłała na
    maila skan wystawionej karty a oryginał poszedł na adres domowy.

    Innymi słowy - w Poznaniu jakby inna jakośc.

    Jak widzisz taka kartke, to wchodzisz do jakiegos kierownika i tłumaczysz,
    ze takie karteczki to cie nic interesują i ze przejechałes specjalnei 50km.
    I w 90% przypadkó sprawe masz załatwiona.
    A jak nie to juz zalezy tylko od Twojej inwencji. Ogólnie ludzie sa za
    grzeczni wiec wiekszosc rezygnuje. Cóż... Ja bym nie wyszedł...

  • 3. Data: 2015-02-04 20:22:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-04 o 18:57, Budzik pisze:
    > Hmm, no to musze ci powiedzieć, że ja załatwiałem kilka razy karte w
    > Poznaniu i miałem dokładnie odwrotne odczucia.
    > Innymi słowy - w Poznaniu jakby inna jakośc.
    Zatem Chrzanów gratuluje Poznaniowi

    > Jak widzisz taka kartke, to wchodzisz do jakiegos kierownika i tłumaczysz,
    > ze takie karteczki to cie nic interesują i ze przejechałes specjalnei 50km.
    Problem w tym, że w Chrzanowie jest tylko delegatura, czy filia
    krakowskiego NFZ i to jednoosobowa, a więc pani za biurkiem ma władzę
    absolutną.

    Jacek

  • 4. Data: 2015-02-04 20:56:16
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 18:36, Jacek pisze:
> [...]
    > odpowiedzieć, ale w tej sytuacji poczułem się na na "Misiu".
    > Pytanie jest takie: czy urząd może sobie tak wymyślić?

    Biurokracja zawsze sobie sama znajdzie pracę.

    --
    @foe_pl

  • 5. Data: 2015-02-04 21:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik the_foe t...@w...pl ...

    > Biurokracja zawsze sobie sama znajdzie pracę.

    Dlatego na chama czyli urzednika nieroba trzeba reagować chamstwem...

  • 6. Data: 2015-02-04 21:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Zatem Chrzanów gratuluje Poznaniowi

    A dziekujemy :)

    > Problem w tym, że w Chrzanowie jest tylko delegatura, czy filia
    > krakowskiego NFZ i to jednoosobowa, a więc pani za biurkiem ma władzę
    > absolutną.

    To dzwoń do jej kierownika.
    Zresztą ciekawe co by zrobiła jakbyś się usiadł i uparł...

    Na stronie umieścili chociaż taką informację?

  • 7. Data: 2015-02-04 22:45:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2015, Jacek wrote:

    > Pytanie jest takie: czy urząd może sobie tak wymyślić?

    Wrzuciłem guglowi pytanie w stylu "czy urząd może skrócić godziny
    pracy", wzięło i wyszło że skracają - w różny sposób.
    Ergo, "nic dziwnego".
    Nie zmienia to faktu iż nie jest to odpowiedź na pytanie
    "czy mogą" :)

    > Przejechałem nadaremno ponad 50 km.

    Ta... można się wkurzyć.
    Z drugiej strony, czasami dzwonię tu i ówdzie, żeby sprawdzić
    do której dziś pracują, bo niespodzianki typu "tak cały urząd
    czynny, ale wpłacić już dziś się nie da bo kasa do 14" nie
    są rzadkie.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2015-02-04 22:47:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2015, Jacek wrote:

    > Problem w tym, że w Chrzanowie jest tylko delegatura, [...]
    > i to jednoosobowa,

    ...czyli w sumie pani postanowiła że "dziś tej szafki nie
    otwieramy". Khem.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2015-02-05 11:45:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 04 Feb 2015 20:22:17 +0100, Jacek
    <k...@a...com> wrote:

    >Zatem Chrzanów gratuluje Poznaniowi

    IMHO do Chrzanowa też nie musisz jeździć:

    http://www.nfz-krakow.pl/stronadlapacjenta/index.php
    ?site=art&idd=0&ida=19
    pocztą elektroniczną: (w przypadku, gdy wniosek został przesłany za
    pośrednictwem poczty elektronicznej, a brak jest podpisu na wniosku,
    wnioskodawca ma możliwość wyłącznie odbioru osobistego EKUZ)

    W Szczecinie zamawiam tylko mailem i odbieram ze skrzynki w domu w
    ciągu 4-5 dni. Kiedyś do wniosku załączałem jeszcze skan RMUA a teraz
    to już sam wniosek zeskanowany (z zeskanowanym podpisem) wysyłam.
    Gdyby nie to że na wniosku jest data wniosku to bym wysyłał co pół
    roku ten sam skan a tak to drukuje i skanuje. Mógłbym co prawda w
    paint domalowywać aktualną datę, ale nie będę urzędnikom utrudniał
    skoro oni ułatwiają i przyjmują @. Jedyny kontakt jaki miałem z
    wystawcami kart to był kontakt telefoniczny z NFZ do mnie. Było to
    wtedy gdy wysłałem wniosek na 5 tygodni przed końcem bieżącej karty
    (wyjazd rozpoczynałem gdy karta była ważna a kończyłem gdy już byłaby
    nieważna, dlatego chciałem mieć dwie). Dowiedziałem się że dwóch kart
    nie można mieć i nie mogą mi wystawić drugiej która zacznie ważność za
    miesiąc. Wystawiają od dziś i koniec. Poprosili o zniszczenie starej
    karty i wystawili nową.

    WAM

    PS. Dla zagmatwania dodam że wnioski email wysłane do Szczecina
    obsługiwane są w Pyrzycach i stamtąd wysyłają karty, widocznie tam NFZ
    ma tańszych pracowników.

    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2015-02-05 13:03:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-05 o 11:45, WAM pisze:

    > IMHO do Chrzanowa też nie musisz jeździć:
    Jak mam dużo czasu, to wysyłam pocztą do NFZ Kraków i "już" za 4
    tygodnie dostaję karty pocztą. Teraz wyskoczył wyjazd wcześniej, niż
    planowano i trzeba było fatygować się osobiście.
    Dziś załatwiłem i wszystko poszło sprawnie i grzecznie, ale wczoraj mi
    się ciśnienie podniosło.
    Jacek