    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kultura urzędnicza?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 04 Feb 2015 17:57:36 GMT

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Jak co roku pojechałem do placówki NFZ załatwić kartę europejskiego
    > ubezpieczenia zdrowotnego EKUZ. Zdziwiłem się nieco, gdy na drzwiach
    > zobaczyłem kartkę z napisem "karty EKUZ wydawane są WYŁĄCZNIE w
    > poniedziałki i czwartki".
    > Gdyby w sklepie mi ktoś powiedział, że codziennie to tylko pieczywo i
    > nabiał, a napoje wyłącznie w czwartki, to bym wiedział co mu
    > odpowiedzieć, ale w tej sytuacji poczułem się na na "Misiu".
    > Pytanie jest takie: czy urząd może sobie tak wymyślić?
    > Przejechałem nadaremno ponad 50 km. Niby nic, ale wk******ie było.
> [...]
    Hmm, no to musze ci powiedzieć, że ja załatwiałem kilka razy karte w
    Poznaniu i miałem dokładnie odwrotne odczucia.
    Bo:
    - wniosek mozna złozyc mailem
    - karte mozna odebrac osobiscie lub pprosic o wysłanie do domu
    - jak potrzebowąłem wyrobić karte bedac za granica, to mi pani wysłała na
    maila skan wystawionej karty a oryginał poszedł na adres domowy.

    Innymi słowy - w Poznaniu jakby inna jakośc.

    Jak widzisz taka kartke, to wchodzisz do jakiegos kierownika i tłumaczysz,
    ze takie karteczki to cie nic interesują i ze przejechałes specjalnei 50km.
    I w 90% przypadkó sprawe masz załatwiona.
    A jak nie to juz zalezy tylko od Twojej inwencji. Ogólnie ludzie sa za
    grzeczni wiec wiekszosc rezygnuje. Cóż... Ja bym nie wyszedł...