  • 41. Data: 2018-03-12 15:02:09
    Temat: Re: Ktoś podał mój adres na allegro jako swój
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:46:05 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Zwroty poczta ma w d4. Jeśli adres jest prawidłowy to nic nie zrobisz.

    "Adresat nieznany", "adresat wyprowadził się" Adresat nie żyje"
    Z takimi m.in adnotacjami poczta zwraca listy(nawet te niepolecone) do nadawcy
    ale pewnie nie zawsze i nie wszystkie
    Te które trawią do przegródki na zwroty czy zostaną fizycznie listonoszowi oddane/nie
    odebrane od listonosza to w wiekszości przyadków zwracają.

    > Jak jest nieprawidłowy to jak chcesz być pożyteczny to wrzucic do
    > skrzynki nadawczej.

    Że niby do skrzynki pocztowej z adnotacja "zwrócić do nadawcy- adresat nieznany"?
    Może to zadziałać.

  • 42. Data: 2018-03-12 15:06:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:39:52 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Raczej dlatego, że boi się, że to jakiś myk, który może zakończyć się
    > komornikiem i będzie musiał tłumaczyć, ze nie jest wielbłądem.

    Wysłanie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru i przypiętą kartka z treścia listu
    do zwrotki w niczym mu w takiej sytuacji nie pomoże.

    >Dlatego chce dochować należytej staranności wcześniej.

    Dlatego proponujemy tu żeby dla świętego spokoju poinformował Allegro o
    prawdopodobnej pomyłce
    Wysłanie maile do allegro z krótka informacja zajęło by autorowi wątku mniej więcej
    tyle czasu ile tworzenie tu tego wątku.

  • 43. Data: 2018-03-12 18:01:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2018 o 15:02, Kris pisze:

    > "Adresat nieznany", "adresat wyprowadził się" Adresat nie żyje"

    W przypadku rejestrowanych. Spam mają w D4.

    > Te które trawią do przegródki na zwroty czy zostaną fizycznie listonoszowi
    oddane/nie odebrane od listonosza to w wiekszości przyadków zwracają.

    Awcalebonie. U mnie już do zwrotów się nie mieszczą. Rozmawiałem z
    listonoszem na ten temat - info jak powyżej. Dodam że nie jest on z tych
    leniwych i często jak mnie nie ma to dzwoni na prywatny numer.

    > Że niby do skrzynki pocztowej z adnotacja "zwrócić do nadawcy- adresat nieznany"?
    Może to zadziałać.

    Jak adres nieprawidłowy, to może drugi raz dostarczą pod właściwy, jak
    prawidłowy to dostaniesz jeszcze raz;)

    Shrek

  • 44. Data: 2018-03-12 18:02:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2018 o 14:48, Liwiusz pisze:

    > Nie rozumiem. Jak wysłanie listu miałoby spowodować, ze nie "będzie
    > musiał tłumaczyć się przed komornikiem"? Wyjaśnij mi ten fenomen.

    Ale dopuszczasz do siebie myśl, że zapytał na grupie _bo_nie_wie_ ?

    Shrek

  • 45. Data: 2018-03-12 18:02:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2018 o 15:06, Kris pisze:

    > Wysłanie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru i przypiętą kartka z treścia
    listu do zwrotki w niczym mu w takiej sytuacji nie pomoże.

    Ty wiesz, on nie. Dlatego pytał.

    Shrek

  • 46. Data: 2018-03-12 19:03:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-12 o 18:02, Shrek pisze:

    > Ale dopuszczasz do siebie myśl, że zapytał na grupie _bo_nie_wie_ ?

    Nie, bo dostał odpowiedź co zrobić, to mimo to brnie w jakieś pieniackie
    rozwiązania.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2018-03-13 11:07:15
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.03.2018 o 18:01, Shrek pisze:

    > W przypadku rejestrowanych. Spam mają w D4.

    Wielokrotnie było omawiane tutaj i w sąsiednich grupach, że procedura
    jest taka, że jeśli złapie cię listonosz z poleconym i ty powiesz "nie
    mieszka/umarł" to list wraca z taką adnotacją jak podałeś. Natomiast
    jeśli doszło do wypisania awizo to list wraca z adnotacją "adresat nie
    odebrał" i żadne zgłaszanie na poczcie nie jest w stanie treści tej
    adnotacji zmienić.

    Oczywiście to wszystko dotyczy poleconych, zwykłe listy nie wracają
    prawie nigdy (chociaż są znane przypadki, że jednak wróciły).

    MJ

  • 48. Data: 2018-03-13 11:58:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2018 o 11:07, Michał Jankowski pisze:

    > Oczywiście to wszystko dotyczy poleconych, zwykłe listy nie wracają
    > prawie nigdy (chociaż są znane przypadki, że jednak wróciły).

    Tylko my rozmawiamy właśnie o zwykłym.

    BTW. Jak adnotacja "nie mieszka/nie żyje/cokolwiek" ma się do KPA -
    chyba nijak, więc jakie znaczenie ma co listonosz wpisze?

    Shrek

  • 49. Data: 2018-03-13 12:03:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-13 o 11:58, Shrek pisze:

    > Tylko my rozmawiamy właśnie o zwykłym.
    >
    > BTW. Jak adnotacja "nie mieszka/nie żyje/cokolwiek" ma się do KPA -
    > chyba nijak, więc jakie znaczenie ma co listonosz wpisze?

    Co ma KPA do allegro?

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2018-03-13 12:07:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2018 o 12:03, Liwiusz pisze:

    > Co ma KPA do allegro?

    Nic, podobnie jak dyskusja o poleconym, skoro przyszło zwykłym. Dlatego
    było _BTW_