  • 11. Data: 2007-01-13 22:22:16
    Temat: Re: Ktos mial pecha i dodatkowo trafil
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mg napisał(a):

    > To jest totalna kompromitacja wymiaru sprawiedliwosci w temacie
    > scigania ludzi za skopiowany soft.

    Nie zakładałbym od razu kompromitacji wymiaru sprawiedliwości, raczej
    biegłego (a przy okazji i oskarżonego). Biegły jest po to powoływany,
    aby wytłumaczyć policji, prokuraturze, a na końcu sądowi o co tak
    naprawdę chodzi.
    Parę razy udalo mi się stawać przed Wysokim Sądem jako biegły i wiem,
    ile cierpliwości trzeba wykazać, żeby wytłumaczyć czym naprawdę są
    numery na 0700, dlaczego, mimo blokady, można bylo zadzwonić na wyspy
    Tonga czy fakt przypisania numeru IP do konkretnej osoby nie oznacza, że
    to własnie ta osoba włamała się na serwer X.

    Natomiast fakt, że takie bezdety pojawiły się w opinii biegłego świadczy
    tylko i wyłacznie o jego poziomie i o tym, że w wymiarze sprawiedliwości
    w IV RP (ale rownież w tych o niższych numerach) jest poważna luka.

    M.

  • 12. Data: 2007-01-14 01:34:43
    Od: "mg" <a...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Nie zakładałbym od razu kompromitacji wymiaru sprawiedliwości, raczej
    > biegłego (a przy okazji i oskarżonego).

    Co to za wymiar sprawiedliwosci co powoluje takiego bieglego ?

  • 13. Data: 2007-01-14 01:39:15
    Od: "mg" <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie do końca - program na licencji GNU niekoniecznie musi być darmowy.

    Rozumiem, ze chodzi Ci o to, ze kazdy ma prawo do czerpania z zyskow z
    programow GNU.
    W tym kontekscie chodzi jednak o to, ze kazdy program GNU jest darmowy.

    Licencja GNU:

    1.
    Możesz kopiować i rozprowadzać w dowolnych mediach wierne kopie
    kodu źródłowego Programu w otrzymanej formie pod warunkiem, że w
    widoczny sposób i odpowiednio podasz na każdej kopii właściwą
    informację o prawie autorskim i zrzeczenie się uprawnień z tytułu
    gwarancji ....

    2.
    Możesz modyfikować swoją kopię czy kopie Programu oraz dowolne
    jego części, tworząc przez to pracę opartą na Programie, jak
    również kopiować i rozprowadzać takie modyfikacje i pracę na
    warunkach podanych w pkt.1 powyżej - pod warunkiem ...

    3.
    Możesz kopiować i rozprowadzać Program (lub opartą na nim
    pracę - zgodnie z pkt.2 w kodzie wynikowym lub w formie wykonywalnej w
    myśl postanowień pkt.1 i 2 powyżej, pod warunkiem zrealizowania
    również poniższych wymogów:

  • 14. Data: 2007-01-14 16:44:58
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    mg wrote:

    > W tym kontekscie chodzi jednak o to, ze kazdy program GNU jest darmowy.

    Nie jest.

    > Licencja GNU:
    [ciach]

    No i gdzie tam mowa, że programy są darmowe?
    Nic, a w szczególności nawet licencja GNU, nie zabrania sprzedaży takich
    programów. Inna sprawa, że może być problem ze znalezieniem kupca :)
    Jedyne ograniczenie jeżeli chodzi o koszty jest takie, że ew. opłata za
    dostarczenie kodów źródłowych nie może być wyższa niż faktycznie
    poniesione koszty.

    PS. 'free as in <free speech>, not as in <free beer>'
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak