  • 1. Data: 2008-09-24 09:33:34
    Temat: Kto wnosi i dlaczego - ciąg dalszy ale nowy post.
    Od: s...@g...com

    Witam, kilka tygodni temu miałem następujący problem i uzyskałem dość
    sporo ciekawych odpowiedzi co i jak mam zachować się w sądzie...
    problem wyglądał tak:

    ------------
    Jestem w konflikcie ze współwłaścicielem
    nieruchomości, osoba ta utrudnia mi korzystanie ze współwłasności,
    zakłada zamki, zamyka bramę na łańcuch i pełno tego typu historii.
    Wezwana na miejsce policja powiedziała, że nie jej to rozstrzygać i
    żeby założyć sprawę cywilną...

    Kilka dni później ściągnąłem furtkę w celu dorobienia zamków i kluczy
    - druga osoba zgłosiła sprawę na policje i dzisiaj był policjant
    przesłuchać mnie w sprawie kradzież i, że sprawa idzie do sądu
    grodzkiego.

    ------------

    Niestety nie było wezwania do sądu tylko dziś dostałem list polecony
    do sądu i w nim był

    Wniosek o ukaranie
    Wyrok bez udziału stron

    W wyroku (bez udziału stron) zostałem skazany na 100zł grzywny za
    kradzież furtki wartości 250zł na szkodę Pana XY (pan XY jest
    współwłaścicielem terenu oraz jak sądzę furtki.)

    Proszę o pomoc co z tym zrobić

  • 2. Data: 2008-09-24 11:39:17
    Temat: Re: Kto wnosi i dlaczego - ciąg dalszy ale nowy post.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał
    >W wyroku (bez udziału stron) zostałem skazany na >100zł grzywny za

    A w wyroku nie ma przypadkiem napisane, jakie środki odwoławcze Ci
    przysługują?

  • 3. Data: 2008-09-25 20:45:05
    Od: s...@g...com

    On 24 Wrz, 13:39, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał

    > A w wyroku nie ma przypadkiem napisane, jakie środki odwoławcze Ci
    > przysługują?

    No tak, jest informacja o sposobie , poszukałem w sieci i znalazłem
    informację, że jeśli wniosek o ukaranie był złożony na wniosku
    specjalnym to i ja powinienem na podobnym druku złożyć swój sprzeciw

    znalazłem coś takieg (Sprzeciw od wyroku zaocznego)

    http://www.ms.gov.pl/sprawy_cywilne/form5_sp.pdf

    I chciałem swoje wyjaśnienia napisać mniej więcej tak, że skoro jestem
    współwłaścicielem terenu a bramka wg mnie wlicza się w tą
    współwłasność to jak mogłem ukraść coś swojego jednak w tym wniosku o
    ukaranie jest w dowodach napisane , że są zeznania świadków i odpisy
    aktu notarialnego w którym jest wyraźnie to napisane a mimo to
    zostałem ukarany 100 zł...

    Dzięki za pomoc

  • 4. Data: 2008-09-26 00:29:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, s...@g...com wrote:

> [...]
    > ukaranie jest w dowodach napisane , że są zeznania świadków i odpisy
    > aktu notarialnego w którym jest wyraźnie to napisane a mimo to

    Uwaga, nie jestem prawnikiem.
    Ale takie cóś ma swoją nazwę, coś w stylu "obraza przepisów
    prawa materialnego" (o ile nie pomyliłem pojęć), na przykładzie:
    http://prawoity.pl/wiadomosci/apelacja-w-prawie-karn
    ym-cz-8-obraza-przepisow-prawa-materialnego
    Może ktoś skomentuje, czy nie wypadałoby tak napisać, wskazując
    wprost na to co objaśniasz?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-09-26 07:08:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał
    >znalazłem coś takieg (Sprzeciw od wyroku zaocznego)

    >http://www.ms.gov.pl/sprawy_cywilne/form5_sp.pdf

    To co pokaujesz na mój gust dotyczy spraw CYWILNYCH. A Ty jak rozumiem
    zostałeś ukarany za WYKROCZENIE. Ciebie tyczy się kodeks postępowania w
    sprawach o wykroczenie, a nie kpc. Tam czytaj. I się zastanów czy masz wyrok
    zaoczny czy nakaz zapłaty. Na mój gust napisz po prostu sprzeciw w zwykłym
    piśmie, obyś nie przekroczył terminu, bo będzie koniec.