  • 1. Data: 2004-01-21 15:22:52
    Temat: Kredyt w "Grupie Kapitałowo Budowlanej Eurogroup" - syst. arg.
    Od: "Nindalf" <n...@o...WIESZ_CO_WYCIAC.pl>

    Moi rodziciele pochopnie zdecydowali sie na kredyt w tejże instytucji. Nie
    bede komentował tego, bo po wglądzie w umowe, okazuje sie ze ma to znamiona
    systemu argentyńskiego. Wpłacili 1350 zł "opłaty wstępnej".
    A w umowie m.in wyczytać można iż....

    §. 1 Określenie stron umowy:
    Stronami niniejszej są:
    Grupa kapitałowa (...) oraz Wstępujący do Programi, który po utworzeniu się
    _gremium_ staje się uczestnikiem programu.

    i dalej...

    §. 4 Początek funkcjonowania gremium
    1. EuroGroup zgrupuje podpisaną przez Klienta umowe z innymi umowami z
    terencu całej Polski tworząc gremium w ramach tych samych, badz roznych
    zestawów kwotowych.
    4. Klient moze odstąpic od umowy przed utworzeniem Gremium. Klient który
    odstępuje od umowy przed utworzeniem Gremium, lub Uczestnik Programu, który
    rezygnuje z uczestnictwa w Gremium w mysl §. 13 zostanie obciążony kosztami
    opłaty administracyjnej która zostanie potrącona z oplaty wstępnej w
    wysokości 95% opłaty wstępnej (!!!) (...).

    najciekawszy jest "przydział produktu"

    §. 7
    3. Przydział Produktu poprzez udział własny przebiega w następujący sposób:
    a) ustalenie i zaprotokołowanie wysokości funduszu gremium
    b) ustalenie i zaprotokołowanie najwiekszej ilosci zaoferowanych rat
    kompletnych
    c) Przydział otrzymuje oferta która zawiera najwyzsza oferowaną ilosć
    kompletnych rat do wpłacenia

    dalej jest o planie ratalnym blablabla...

    Miła pani przy podpisywaniu umowy powiedziała ze pieniążki bedą już po 2
    tygodniach

    i teraz najważniejsze, bo o wycofaniu sie z tego młynu, bez tracenia tych
    1350zł

    Z tego co mi wiadomo, po 19 września 2002 r. weszła w życie ustawa
    umożliwiająca odstąpienie od umowy bez podania przyczyn w ciągu 10 dni....

    Czy w tym przypadku można zastosować tą ustawe, i wycofać sie w terminie 10
    dni, nie ponosząc przy tym kosztów (a zwłaszcza tych 95% kwoty wstępnej)

  • 2. Data: 2004-01-21 15:43:29
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Nindalf wrote:
> [...]
    > dni, nie ponosząc przy tym kosztów (a zwłaszcza tych 95% kwoty wstępnej)

    Zapewne przedmiotem umowy jest taki "towar", który powoduje, że zostaje
    ona wyłączona spod działania ustawy o kredycie konsumenckim (np.remont,
    mieszkanie). Zresztą ustwa przewiduje właśnie przepadek opłty
    przygotowawczej.
    Ale jeśli nie utworzono jeszcze gremium, to jak najszybciej niech złożą
    oświadczenie o odstąpieniu od umowy, z tym przepadkiem 95% opłaty
    wstępnej da się powalczyć w sądzie na podstawie przepisów o klauzulach
    niedozwolonych. Proponuję skontaktować się z Federacją Konsumentów albo
    powiatowym rzecznikiem konsumentów.
    Inna mozliwością jest powołanie sie na przepisy dotyczące błędu (art.84
    kodeksu cywilnego), ale tu moga być problemy z udowodnieniem tego.
    W piśmie do firmy można jednak wskazać obie podstawy.

    KG

  • 3. Data: 2004-01-21 15:55:49
    Od: "Nindalf" <n...@o...WIESZ_CO_WYCIAC.pl>

    > Zapewne przedmiotem umowy jest taki "towar", który powoduje, że zostaje
    > ona wyłączona spod działania ustawy o kredycie konsumenckim (np.remont,
    > mieszkanie).

    Bingo :-( -
    §. 2. Przedmiot umowy:
    1. Przedmiotem umowy jest uczestnictwo Klienta w Programie, którego celem
    jest nabycie przez Uczestnika Programu produktu określonego na pierwszej
    stronie umowy.(w okienku "Nazwa Produktu - Przeznaczenie", starszy wpisał
    "Remont" (wychodzi tu sukińsyństwo takich firm bo starszy powiedział "spłata
    zadłużeń, remont itp.)
    2. Produkt może być przeznaczony na: budowe, odbudowe, rozbudowe, nadbudowe,
    przebudowe, remont budynku, lub lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość, a
    także produktem mogą być nieruchomości, prawa użytkowania wieczystego,
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego oraz wkład
    członkowski do spółdzielni mieszkaniowej

    > Zresztą ustwa przewiduje właśnie przepadek opłty
    > przygotowawczej.
    Która ustawa dokładnie?

  • 4. Data: 2004-01-21 19:11:47
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Nindalf wrote:
> [...]
    > "Remont" (wychodzi tu sukińsyństwo takich firm bo starszy powiedział "spłata

    niestety wychodzi...
    gdy weszła w zycie ustawa o kredycie konsumenckim (2002 r.), która
    dawała prawo do odstąpienia od takiej umowy do czasu wypłaty srodków,
    wszystkie firmy dość szybko zaczęły udzielać "kredytów" tak, aby nie
    można było jej stosować

    > Która ustawa dokładnie?

    ustawa o kredycie konsumenckim, DzU 2001r., nr 100, poz.1081

    KG

  • 5. Data: 2004-01-21 22:42:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nindalf" <n...@o...WIESZ_CO_WYCIAC.pl> napisał w wiadomości

    Zajrzyj do umowy dokładnie, bo ja dziś miałem w ręku podobną i znalazłem
    jedno wyjście awaryjne. Może w tamtej też przecwanili w ten sposób.
    Zobacz, czy na początku umowy (druga strona tak mniej więcej góra 10
    linijek) nie ma czasem zapisu, że wymagany jest w ciągu trzech dni podpis
    współmałżonka, jeśli to ma być majątek wspólny. Jeśli jest, a nigdzie w
    umowie nie napisano, że to będzie majątek odrębny i współmałżonek takiego
    podpisu nie złożył, to można uchylić się od umowy tłumacząc, że została
    zawarta z warunkiem zawieszającym zgody małżonka, a małżonek zgody nie
    wyraża.

  • 6. Data: 2004-01-22 01:57:23
    Od: "Nindalf" <n...@o...WIESZ_CO_WYCIAC.pl>

    > Zobacz, czy na początku umowy (druga strona tak mniej więcej góra 10
    > linijek) nie ma czasem zapisu, że wymagany jest w ciągu trzech dni podpis
    > współmałżonka, jeśli to ma być majątek wspólny.

    Nie ma :/

    Wysłałem starego do rzecznika praw konsumenckich, moze coś wykombinuje

  • 7. Data: 2004-01-22 19:38:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wysłałem starego do rzecznika praw konsumenckich, moze coś wykombinuje

    Jak wymyśli coś sensownego, to rzuć na grupę. Może się jeszcze komuś
    przyda.