  • 1. Data: 2004-01-21 15:29:48
    Temat: Re: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Od: M...@o...pl (KaMil)

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    >I po odpowiedzi ze nic nie trzeba zglaszac moglby nei wyrejestrowac
    W pytaniu było: "Czy bedzie trzeba dokonac jakis zmian we
    wpisie do ewidencji?"
    Ewidencje dz.g. prowadzi Urzad Miasta i tam rzeczywiscie niczego NIE
    trzeba zmieniac. Odpowiedz byla wiec prawidlowa. O wyrejestrowanie nie
    pytal.

    >czyli mozna naiwnie sadzic, ze zadnych krokow nie trzeba poczyinac,
    Oczywiscie, ze NIE trzeba, bo nie mozna jej podzielic 'na pol'. Spolka
    istnieje w calosci lub wcale.

    >Zmienia sie to ze NIE MA SPOLKI a byla..
    Jednak we wpisie do ewidencji NIC sie nie zmienia (o to pytal).

    >Wiec trzeba uaktualnic WPIS DO EWIDENCJI i zrobic korekte zgloszen NIP.
    Mylisz pojecia ! Wpis do ewidencji nie zawieral spolki. Wszystko tam
    zapisane dalej jest aktualne. A nip to U.S., o co nie pytal.

    >To TYM BARDZIEJ grozne dla niego, gdy "skorzysta z rady"
    >i dojdzie do wniosku, ze potrzebna mu druga..
    Przeciez nikt nie proponowal mu zalozenia drugiej dz.g. wiec nie moze
    skorzystac z czegos, czego nie bylo.

    KaMil

  • 2. Data: 2004-01-22 10:25:50
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    KaMil wrote:

> [...]
    > Ewidencje dz.g. prowadzi Urzad Miasta i tam rzeczywiscie niczego NIE
    > trzeba zmieniac. Odpowiedz byla wiec prawidlowa. O wyrejestrowanie nie

    dyskutujemy, czy "rzniemy glupa" ?

    Urzad miasta rejestruje PRZEDSIEBIORCOW a nie "dzialanosci".
    Jeden przesiebiorca ma miec JEDEN wpis a w nim WSZYSTKIE
    FORMY prowadzeina dzialnosci i wszystkie MIEJSCA i zakresy
    prowadzenia dizalnosci

    Zmiana danych objetych zgloszeniem wymaga AKTUALIZACJI WPISU.
    Odpowiedz byla wiec nieprawidlowa.
    Jesli COKOLWIEK zmieina (co jest objete wpisem) -
    beda mieli obowiazek uaktualnic wpisy.

    A to ze urzedy traktuja ZWYKLE lagodnie
    przedsiebiorcow ktorzy nie aktualizuja wpisow
    nie znaczy, ze robic tego nie trzeba.

    zacytuje z dodatkowymi komentarzami pierwszy moj list:

    > Spółka to przecież umowa między już instniejącymi dwoma odrębnymi
    > podmiotami ! Każdy już jest przedsiębiorcą.

    Owszem osoby sa przedsiebiorcami ale FORMA PRAWNA jest s.c.
    spolki takiej podzielic sie nie da ale "sa sposoby",
    by osiagnac to, co prawdopodobnie osiagnac "pytacz".

    Dodatkowy kometnarz:

    Pan "Matej" wyraznie zasugerowal ze chodzi mu o to, by dzialnosc
    ktora prowadza dzie osoby w formie s.c. prowadzily nadal dwie osoby
    "indywidulanie". I otrzymal odpowiedz ze inby "po co dzielic,
    jak sa juz przedsiebiorcami".
    Nie dyskutowalem nad tym co nam do tego "po co".
    Pytajacy chce osiagnac jakis cel. NIE DA sie go osiagnac poprzez
    "podzial", bo cos takiego nie istnieje. Ale tez niemozna na zasadzie
    "po co" prowadzic dalej tej dzialnosci "we wlasnym imieniu" niczego
    nie "przerejestrowujac". Proba takiej dzialnosci moze prowadzic do
    katastrofy.

    > Nie, chyba, ze zmienią się zgłoszone wcześniej dane nt. adresu,
    > rodzaju działalności itp

    Tak.
    Zmieni sie forma dziallnosci a pewnie i siedziba,
    bo dla osoby fisycznej nie s.c. to zwykle miejsce zamieszkania.

    DK : Jest oczywiste, ze jesli pytajacy NIC nie zrobi,
    to NIC nie trzeba zglaszac. Lecz on chce zmienic.
    Odpowiedz na poprzedni akapit wskazuje, ze mozna "nic nie robiac"
    dzialac "oddzielnie", co w polaczeniu z komentowana odpowiedzia
    sprawia, ze dzialanie sobie oddzielnie i NIC ine zglaszanie
    moze prowadzic do katastrofy.

    Jesli chce sie zamiast w forme s.c robic TO SAMO w TYM SAMYM
    miejscu jako DWIE wspolpracujace ze sobba osoby dzialajace
    jako jeddoosobowe, gdy robilo sie to w ramach spolki s.c,
    nalezy dokonac MNOSTWO formalnosci.

    A pierwsza z nich to aktualizacja wpisu do ewidencji.

    > Po co mu druga dz.g. ? Rozszerza zakres pierwszej, prowadzone na
    > własne imię i nazwisko.

    DG jest JEDNA... ale jesli zaprzestanie dzialaci
    s.c. trzeba wyrejestrowac w US i UStat.
    trzeba zaktualizowac NIP...

    DK.

    Odpowiedz sugeruje ze moznamiec druga dzialnosc lecz "po co"
    GDYBY mozna bylo miec druga, to powodow "po co" znalazloby sie kilka.
    Chocby "manie badz niemanie kasy fiskalnej", opodatkowanie ryczaltem,
    zwolnienie z VAT itd itp...
    Wpuszczenie czlowieka w maliny ze niby mozna lecz "po co" to piiii....

    Poza tym Pan "Matej" wyraznie pisal ze nie chca dzialac razem
    w ramach s.c. ale.. przed dalszym komentarzem przeczytajmy nastepny fragment
    bo on wiele wyjasnia

    > Nie ma 'częsci'. Wspólnicy odpowiadają solidarnie za cały dług.

    Chyba nie o to chodzilo "pytaczowi"...

    D K.

    Wyraznie widac ze PRAWDOPODOBNUE Pan Matej pyta, czy mozna zrobic tak.

    Wspolnik ma zarejestrowana DG i poza tym prowadza razem DG w formie s.c.
    Pan Matej chialby "wziac kase" i zostawic sprawy prowadzone przez spolke
    dotychczasowemu wspolnikowi.

    Nie ma racji odpowiadajacy ze nie ma "czesci". Majatek jest wspolwlasnoscia
    wspolnikow i moga sie nim podzielic (przy wystapieniu badz rozwiazaniu
    spolki) - jak to zrobic opisuje K.C.

    Wspolnicy odpowiadaja SOLIDARNIE za zobowiazania spolki, lecz to dotyczy
    osob trzecich. WOBEC SIEBIE odpowiadaja na zasadach KC, jesli jeden splaci
    dlug, przysluguje mu roszczenie o zwrot tego, copowinien zaplacic wspolnik.

    Jak dzielic zyski i straty opisuje umowa spolki, w sprawach nie
    uregulowanych decyduje KC.
    ----

    Widze takie rozwiazanie...

    Ten co chce nadal prowadzic dzialanosc rozszerza wpis do ewidencji
    o dzialalnosc prowadzona samodzielnie, zglasza aktualizacje NIP
    deklaruje sposob rozliczania w US i odkupuje od s.c wszystko...
    (FV). potem likwidujecie s.c (remanent 0) regulujecie zobiwiazania
    i juz... chyba ze okaze sie ze jakies zobowiazania sie pojawia,
    to trzeba je regulowac.

    > Artur Golański

    No i wrocmy znow do Pana..

    > Oczywiscie, ze NIE trzeba, bo nie mozna jej podzielic 'na pol'. Spolka
    > istnieje w calosci lub wcale.

    CZEGO Pan broni ?

    Wskazal mi Pan pomylke- przyznalem sie .
    Czy Pan tez to potrafi ?

    Odpowiedz sugerowala, ze mozna nie czyniac zadnych krokow dzialac "osobno".

    Dzialajacej spolki (s.c) podzielic sie nie da, ale majatek po spolce i dlugi
    oczywiscie mozna "ma pol" podzielic, lecz nie mozna skorzystac z rady by
    "zadnych krokow" nie podejmowac zadnego urzedu nie informowac i zadnych
    deklaracji nie skladac, tylko ot tak sobie "wypowiedziec umowe" i dzialac
    dalej jako firmy jednoosobowe.

    > Jednak we wpisie do ewidencji NIC sie nie zmienia (o to pytal).

    Zmienia sie..
    Zmienia sie forma dzialnosci ..

    > Mylisz pojecia ! Wpis do ewidencji nie zawieral spolki.

    A powinien..

    > Wszystko tam
    > zapisane dalej jest aktualne. A nip to U.S., o co nie pytal.

    Niejest aktualne zeprzedziebiorca prowadzi dzialnosc w formie s.c.

    > Przeciez nikt nie proponowal mu zalozenia drugiej dz.g. wiec nie moze
    > skorzystac z czegos, czego nie bylo.

    Ale sugerowal ze mozna tylko "PO CO" ?

    MOIM zdaniem (zwyklego prostego podatnika)
    w wypadku wystapienia ze spolki badzjej rozwiazania nalezy uaktualnic
    WSZYSTKIE zgloszenia, w ktorych jest informacja o formie prowadzenia
    dzialnosci s.c.

    > KaMil

    Boguslaw