  • 1. Data: 2004-01-21 15:08:25
    Temat: definicja "absolwenta" (wojsko)
    Od: "Oracz" <o...@i...pl>

    Witam. Ryje archiwum grupy od poludnia, ale nie znalazlem nic
    satysfakcjonujacego.
    Za tydzien WOJSKO chce sie ze mna widziec. Moja sytuacja: koncze 27 lat za
    miesiac, skonczylem w zeszlym roku 4,5 letnie studia inzynierskie, jednak
    sytuacja nie pozwolila mi obronic pracy, przez co kilka dni temu wykreslono
    mnie z listy studentow.
    Prawo z zeszlego roku dawalo automatyczne przeniesienie do rezerwy
    absolwentom szkol wyzszych. W tym roku sprawa jeszcze nie jest jasna.
    ALE: Czy jestem absolwentem, skoro ukonczylem przewidziany tok ksztalcenia
    na uczelni i zdalem wszystkie egzaminy???
    I czy kwalifikuje sie pod zeszloroczny przepis, czy obejmie mnie juz
    tegoroczny dot. poboru?
    Prosze o odpowiedzi,
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-01-21 15:13:58
    Temat: Re: definicja "absolwenta" (wojsko)
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > ALE: Czy jestem absolwentem, skoro ukonczylem przewidziany tok ksztalcenia
    > na uczelni i zdalem wszystkie egzaminy???

    - studia skonczylem w lutym (4,5 roku mgr)
    - obroniłem się pod koniec kwietnia
    - w grudniu poszedłem do WKU aby miec na papierze ze wojsko nic ode mnie nie
    chce. Panią nie interesowala wogole moja data obrony tylko uczkonczenia
    studiów. Moze tu jest jakis trop?

    ST
    PS. oczywiscie .. przeniesiony do rezerwy (rocznik 77)

  • 3. Data: 2004-01-21 15:18:44
    Od: "Oracz" <o...@i...pl>

    USTAWA
    z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowi zku obrony Rzeczypospolitej
    Polskiej

    Art. 91.
    Ilekro w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyz szych", rozumie si
    przez to poborowych, którzy ukonczyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem jednoli-
    tych studiów magisterskich lub studiów wyzszych zawodowych, a jeseli
    bezposrednio po uko czeniu studiów wyzszych zawodowych podjeli nauke na
    uzupe niajacych studiach magisterskich - tak ze poborowych, którzy ukonczyli
    ostatni rok nauki prze widziany programem tych studiów - cho by studiów nie
    uko czyli, a studia byly prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub
    zaocznym.

    Poprosze o przetlumaczenie tego tekstu. ;-)
    Dzieki wielkie
    Marek

  • 4. Data: 2004-01-21 15:22:43
    Od: "Oracz" <o...@i...pl>

    I jeszcze jedno: rozmawialem wczoraj telefonicznie z moja jednostka WKU -
    tam facet twierdzil, ze potrzebny jest moj DYPLOM! (ostatecznie
    zaswiadczenie z uczelni, ze taki dyplom otrzymam w najblizszym czasie, bo
    obronilem iznynierke/magisterke). Gdzie prawda???
    Musze bys obroniony czy nie?
    Mieszam sie powoli.
    Marek

  • 5. Data: 2004-01-21 15:23:56
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    > Panią nie interesowala wogole moja data obrony tylko uczkonczenia
    > studiów. Moze tu jest jakis trop?

    dostane taki papier dot. ukonczenia studiow przed obroną??

    pozdrawiam
    nome

  • 6. Data: 2004-01-21 16:11:13
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    > ALE: Czy jestem absolwentem, skoro ukonczylem przewidziany tok ksztalcenia
    > na uczelni i zdalem wszystkie egzaminy???

    http://www.fundacjapwp.aonet.pl/katstron/piszczy/pra
    wo/ustzas03.html

    91.
    Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych", rozumie
    się przez to poborowych, którzy złożyli egzaminy wymagane planem studiów, w
    tym egzamin dyplomowy i uzyskali uprawnienia do otrzymania dyplomu.

    Chyba że coś się zmieniło.

    W rzeczywistości wszystko zależy od komendanta WKU.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 7. Data: 2004-01-21 17:24:33
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "Oracz" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > I jeszcze jedno: rozmawialem wczoraj telefonicznie z
    > moja jednostka WKU - tam facet twierdzil, ze potrzebny
    > jest moj DYPLOM!

    Powiedz mu, że jest głupi trep i ma wszy jak ruskie czołgi.

    Żartuję ;)

    A poważniej - absolwent to student po uzyskaniu absolutorium. Masz zaliczony
    ostatni rok - jesteś absolwent i rozporządzenie Cię obejmuje.

    Istnieje prawdopodobieństwo, że wzywają Cię, żeby Ci właśnie to wstemplować.

  • 8. Data: 2004-01-21 19:27:14
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > dostane taki papier dot. ukonczenia studiow przed obroną??

    nie mam zielonego, ja dostalem dyplom po obronie.

    ST

  • 9. Data: 2004-01-21 21:35:06
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Boa" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się przez to poborowych, którzy złożyli egzaminy wymagane planem studiów,
    > tym egzamin dyplomowy i uzyskali uprawnienia do otrzymania dyplomu.

    ta definicja dotyczy tych, ktorzy rozpoczeli studia w roku akad 2002/2003
    polecam archiwum grupy z przelomu listopada i grudnia
    Sierp zglebil temat dokladnie

    pozdro

  • 10. Data: 2004-01-22 09:30:21
    Od: "Oracz" <o...@i...pl>

    > Istnieje prawdopodobieństwo, że wzywają Cię, żeby Ci właśnie to
    wstemplować.

    "Wzywa sie....... w celu powolania do czynnej sluzby wojskowej" - taka
    postac ma moje wezwanie :(
    Marek