  • 1. Data: 2002-01-29 22:42:09
    Temat: Kratka w samochodzie
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Jak wygląda sprawa kratek dzielących przedział towarowy od osobowego w
    samochodach kupionych na firmę (chodzi o samochody typu Citroen Berlingo
    czy Renault Kangoo), tzn. czy mogę sobie tę kratę ściągnąć bez ryzyka że
    jakiś nadgorliwy policjant się do tego przyczepi?
    I czy urzędy będą czepiały się homologacji (była na ten temat jakaś afera,
    że to niby wcale nie są auta towarowe) - w dowodzie rej. jest "osobowo-
    towarowy".
    Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 2. Data: 2002-01-30 07:50:32
    Temat: Re: Kratka w samochodzie
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości:
> [...]
    > że to niby wcale nie są auta towarowe) - w dowodzie rej. jest "osobowo-

    Ogólnie całą impreza rozchodzi się o to czy producent zadbał o badanie
    homologacyjne które jasno stwierdza że samochód jest przystosowany do
    przewożenia ładunków (po odpowiednim dostosowaniu pojazdu czyt. z kratką).
    Nie wiem czy coś w tej materii się zmieniło ale wymagana był zdolnośc
    samochodu do przewożenia 500kg ładunku i dlatego odpadły z tej klasyfikacji
    samochody VAN np CC. Najmniejszym chyba jest Seicento.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-01-30 10:59:23
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawia... Budzik
    > b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516
    >
    > "Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną"

    Zgodnie z "Rozporządzeniem Ministra Transportu w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" pojazd
    ciężarowy powinien mieć oddzieloną przestrzeń ładunkową od części
    przeznaczonej dla osób trwałą przegrodą. Nie konieczni więc musi to byś
    "kratka" może np. szyba itp.
    Wszystko opiera się na tym, iż takie wymagania ma tylko pojazd ciężarowy, a
    więc liczy się nie dopuszczalna ładowność, a wpis w dowodzie rejestracyjnym.
    Jeśli twój Kangoo czy Berlingo jest zarejestrowany jako ciężarowy to
    niestety kratka musi być jeżeli jest odwrotnie to możesz śmiałościągnąć.
    P.S Niestety nie ma czegoś takiego jak samochód ciężarowo - osobowy lub
    ciężarowo - uniwersalny (Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym) to są tylko
    wymyślone wpisy urzędników w Urzędach Komunikacji, a więc taki pojazd będzie
    zawsze ciężarowym

  • 4. Data: 2002-01-30 21:02:53
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze d...@p...pl:

> [...]
    > Prawo o Ruchu Drogowym) to są tylko wymyślone wpisy urzędników w
    > Urzędach Komunikacji, a więc taki pojazd będzie zawsze ciężarowym

    Czyli za ściągniętą kratkę mogę dostać mandat, dobrze rozumiem???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski

  • 5. Data: 2002-01-30 23:00:13
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    > Tako rzecze d...@p...pl:

    > Czyli za ściągniętą kratkę mogę dostać mandat, dobrze rozumiem???

    Tak i w dodatku możesz mieć zatrzymany dowód rejestracyjny

    Pozdrawiam - Manek

  • 6. Data: 2002-02-01 17:03:53
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Maniek" <d...@p...pl> napisał:

    >Tak i w dodatku możesz mieć zatrzymany dowód rejestracyjny
    Pod warunkiem, ze zapis [w dowodzie rej. jest "osobowo-towarowy"]
    'osobowo-towarowy' należy utożsamić z 'ciężarowy' !
    I tu bym się nie zgodził, mandatu nie przyjał, a na zatrzymanie dowód
    rej. wniósłbym skargę.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2002-02-01 21:16:09
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Pod warunkiem, ze zapis [w dowodzie rej. jest "osobowo-towarowy"]
    > 'osobowo-towarowy' należy utożsamić z 'ciężarowy' !

    Nie ma czegoś takiego jak "towarowy". Cytowane przeze mnie Rozporządzenie
    mówi wyraźnie samochód "ciężarowy".
    A co to jest samochód ciężarowy mówi Art. 2 pkt 42 Ustawy Prawo o Ruchu
    Drogowym, który cytuję:

    42) samochód ciężarowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie
    do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód
    ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w
    liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą,

    > I tu bym się nie zgodził, mandatu nie przyjał, a na zatrzymanie dowód

    Masz takie prawo - skierują wniosek do Sądu Grodzkiego :-(

    > rej. wniósłbym skargę.

    Też masz takie prawo ale dowodu i tak nie oddadzą :-(

    Pozdrawiam - Maniek

  • 8. Data: 2002-02-02 15:54:49
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Maniek" <d...@p...pl> napisał NIE na TEMAT:

    >Nie ma czegoś takiego jak "towarowy"
    Wiem !
    Zwrocilem ci tylko uwage, co JEST w dowodzie, a do czego odniosles sie
    ty ze swym wyrokiem.

    >samochód ciężarowy mówi Art. 2 pkt 42 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym,
    Wiem ! Znam PoRD !

    >cytuję:
    Niepotrzebnie !

    >Masz takie prawo - skierują wniosek do Sądu Grodzkiego :-(
    Też wiem ! I dlatego z niego korzystam, przewidujac (slusznie), ze
    policjant nie ma racji, ja sprawe wygram,mandatu nie zaplacę.

    >Też masz takie prawo ale dowodu i tak nie oddadzą :-(
    Ooo ! Coż to za sedzia, ktory wydaje gotowe wyroki i do tego nie w
    zgodzie z litera prawa ?
    Reasumujac
    Na postawione pytanie:
    (Twoją odpowiedz: Tak i w dodatku...)
    moja brzmi: NIE ma podstaw prawnych do mandatu, zatrzymania dowodu.
    Uzasadnienie: pojazd NIE jest zarejestrowany jako ciężarowy (czytaj:
    tzw. kratka jest zbędna).
    I taki byl temat !

    Artur Golański

  • 9. Data: 2002-02-04 13:04:35
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    .
    > Uzasadnienie: pojazd NIE jest zarejestrowany jako ciężarowy (czytaj:
    > tzw. kratka jest zbędna).
    > I taki byl temat !
    >
    > Artur Golański

    Jaki byl temat? Wlasnie taki czy sam.ciezarowy a takowym jest
    np.Berlingo(obojetnie czy w dow.rej.jest napisane towarowy czy ciez-osob)
    musi miec kratke .

    Odpowiedz brzmi musi i za zdemontowanie zatrzymuje sie dow.rej.Przynajmniej
    przez poznanska policje.A swoja droga sa problemy w Urzedzie
    Skarbowym(zciagna Vat)

    Leszek

  • 10. Data: 2002-02-04 21:05:26
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:
    >Jaki byl temat?
    Nie pytaj, tylko sam przeczytaj !

    >Wlasnie taki czy sam.ciezarowy
    Pytanie było o "osobowo-towarowy" i taki, który nie ma homologacji
    jako ciezarowy. Czytaj najpierw, potem wcinaj się ;-)

    >A swoja droga sa problemy w Urzedzie Skarbowym(zciagna Vat)
    1. Nie "sciagna" -nie jestes na bieżaco !
    2. Sam sobie przeczysz - gdyby mial ciezarowy, to nie byloby pytania i
    watpliwosci w US.
    EOT.

    Artur Golański