  • 1. Data: 2002-01-29 23:09:49
    Temat: Re: legalność oprogramowania
    Od: "fairfax" <f...@p...onet.pl>

    Kupiłem komputer z programem windows 98. Na książeczce było napisane ze
    > oprogramowanie wyłącznie sprzedawane jest z nowymi komputerami.
    > Zmieniłem komputer na nowszy czy moge używać tego oprogramowania z nowym
    > komputerem czy jest ono już nielegalne.

    Możesz, o ile posiadasz licencję (naklejka) i oryginalny cd-rom lub fakturę
    zakupu, na której wyszczególniony jest windows

  • 2. Data: 2002-02-07 13:47:22
    Temat: legalność oprogramowania
    Od: "gemini" <g...@v...pl>

    witam
    mam pytanie.
[...]

    Piotr

  • 3. Data: 2002-02-07 16:08:06
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 7 Feb 2002, gemini wrote:

    > Kupiłem komputer z programem windows 98. Na książeczce było napisane ze
    > oprogramowanie wyłącznie sprzedawane jest z nowymi komputerami.

    Tzn? Wersja OEM?

    > Zmieniłem komputer na nowszy czy moge używać tego oprogramowania z nowym
    > komputerem czy jest ono już nielegalne.

    Jeśli zmieniłeś płytę główną czy procesor, to prawdopodobnie nie możesz
    (zależy do którego kawałka hardware przywiązana była licencja).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-02-08 07:36:50
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

> [...]
    > "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
    > We're English, and the English are best at everything." [W. Golding,

    czytałem kiedyś w "CHIP", że jeśli pozostał w nowszym komputerze jakikolwiek
    element ze starego komputera to licencja jest nadal ważna.

    SOTB

  • 5. Data: 2002-02-08 08:47:45
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 8 Feb 2002, Sotb wrote:

    > czytałem kiedyś w "CHIP", że jeśli pozostał w nowszym komputerze jakikolwiek
    > element ze starego komputera to licencja jest nadal ważna.

    A to już zależy od szczegółów licencji (możliwe że Microsoft tak uważa,
    ale jeśli do zestawu dołącza się np. Corel Draw, to już inna para
    kaloszy). Zresztą M$ zapowiedział wprowadzenie BIOSLocków dla
    oprogramowania OEM (zwłaszcza Win 2000), co wskazywałoby na powiązanie
    tegoż z płytą główną.

  • 6. Data: 2002-02-09 19:44:32
    Od: "RySZARd" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...
    > On Fri, 8 Feb 2002, Sotb wrote:
    > oprogramowania OEM (zwłaszcza Win 2000), co wskazywałoby na powiązanie
    > tegoż z płytą główną.

    .hm...chyba nie z plyta ani z innym elementem
    ja teraz niedawno kupilem win oem do firmy z tylko dyskiem,
    skoro sprzedaja nawet win'y oem z myszką!!

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 7. Data: 2002-02-09 20:27:02
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 9 Feb 2002, RySZARd wrote:

    > .hm...chyba nie z plyta ani z innym elementem
    > ja teraz niedawno kupilem win oem do firmy z tylko dyskiem,
    > skoro sprzedaja nawet win'y oem z myszką!!

    Przecież to właśnie napisałem.

    Poza tym kontekst, kochany, kontekst - jeśli soft OEM jest wyposażony w
    BIOSLock, to raczej bez sensu byłoby go sprzedawać z myszką.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-02-11 19:22:35
    Od: "Grzegorz" <g...@d...pl>

    Panowie powoli. Od kilku miesięcy obowiązuje nowa licencja na produkty OEM
    firmy Microsoft. Nie ma już obowiązku nabycia programu z płytą główną,
    dyskiem lub prockiem. Wystarczy jakieś inne urządzenie, np myszka.
    Aczkolwiek lepszybyłaby stacja dyskietek, ale może być i przewód zasilający
    :)).
    Podpucha to czy Bill naprawdę zmądrzał i nie chce się przyznać do błędu?

    Pozdrawiam

    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-02-12 11:56:42
    Temat: Re: legalno?ć oprogramowania
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Feb 2002 20:22:35 +0100, "Grzegorz" <g...@d...pl>
    wrote:

> [...]
    >dyskiem lub prockiem. Wystarczy jakieś inne urządzenie, np myszka.
    >Aczkolwiek lepszybyłaby stacja dyskietek, ale może być i przewód zasilający

    Dzwoniłem na infolinię i bardzo niegrzeczna pani stwierdziła, że
    a) może być z dowolnym elementem zestawu
    ale
    b) kabelek od dysku nie jest taki i z kabelkiem nie może być...

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)