  • 11. Data: 2002-02-05 08:01:48
    Temat: Re: Kratka w samochodzie
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    >Wlasnie taki czy sam.ciezarowy
    Pytanie było o "osobowo-towarowy" i taki, który nie ma homologacji
    jako ciezarowy. Czytaj najpierw, potem wcinaj się ;-)

    1.Osobowo-towarowy=ciezarowy(czy sie z tym zgadzasz czy nie)
    2.Jakiej homologacji?Liczy sie wpis w dowodzie.Jesli osobowy to
    osobowy.Kazdy inny(towarowy.ciez.osob)to ciezarowy.
    3.Vat zciagna(czy sie podoba czy nie) zmienilo sie tylko w stosunku do
    nowych(tegorocznych).
    4.A wcinam sie bo widze ze dyskutujecie jak slepi o kolorach(wydaje sie wam
    ze tak jest0a ja po prostu to wiem.

    Leszek

  • 12. Data: 2002-02-05 17:11:25
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał :

    A wcinam sie bo widze ze dyskutujecie jak slepi o kolorach

    To pod moim adresem ??

    Pozdrawiam - Maniek

  • 13. Data: 2002-02-05 17:22:33
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowych(tegorocznych).
    > 4.A wcinam sie bo widze ze dyskutujecie jak slepi o kolorach(wydaje sie

    A tak swoją drogą to w swojej wypowiedzi w trzech pierwszych punktach
    powtórzyłeś mój wcześniejszy post ;-))

    Pozdrawiam - Maniek

  • 14. Data: 2002-02-05 20:22:20
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:

    >1.Osobowo-towarowy=ciezarowy
    Nieprawda !

    >(czy sie z tym zgadzasz czy nie)
    Twoje czy moje zgadzanie jest TU bez znaczenia, gdyz wynika to
    istniejacego prawa. W klasyfikacji rodzajów pojazdów istnieje podział
    na osobowe i ciężarowe. Natomiast w podrodzaju 'ciężarowe' wyróznia
    się m.in ciężarowo-osobowy. Twór "osobowo-towarowy" NIE istnieje w
    żadnym rodzaju, ani podrodzaju pojazdów !

    >2.Jakiej homologacji?Liczy sie wpis w dowodzie.Jesli osobowy to
    >osobowy.Kazdy inny(towarowy.ciez.osob)to ciezarowy.
    Nie poprawiaj Trybunału Konstytucyjnego ! Zgodnie z jego wykładnią o
    tym czy dany pojazd jest ciężarowy czy osobowy decyduje własnie
    homologacja.

    >3.Vat zciagna(czy sie podoba czy nie) zmienilo sie tylko w stosunku do
    >nowych(tegorocznych).
    Nie jestes na biezaco :-(
    Otóż prawo do wykorzystanego odliczania podatku od towarów i usług
    zachowają te osoby, które w okresie do 1 stycznia 2001 r. nabyły
    samochód osobowy, przerobiony następnie na samochód ciężarowy,
    posiadające w dowodzie rejestracyjnym tego samochodu odpowiedni wpis,
    potwierdzający taką przeróbkę (pismo ministra finansów z 28 stycznia
    2002 r. wydane na podstawie art. 14 par. 1 pkt 2 Ordynacji
    podatkowej).
    Jakie 'sciąganie' masz na mysli ? Nowi (tegoroczni) NIE zarejestrują
    pojazdu osobowego jako cieżarowego :-)

    >4.A wcinam sie bo widze ze dyskutujecie jak slepi o kolorach(wydaje sie wam
    >ze tak jest0a ja po prostu to wiem.
    Ty po prostu wiesz :-D
    A może 'Ci slepi' wiedzą więcej o kolorach niż niektórzy o istniejacym
    w Polsce prawie ?

    Artur Golański

  • 15. Data: 2002-02-05 21:36:09
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Nie poprawiaj Trybunału Konstytucyjnego ! Zgodnie z jego wykładnią o
    > tym czy dany pojazd jest ciężarowy czy osobowy decyduje własnie
    > homologacja.

    Każdy z nas ma racje. Mówisz o homologacji - racja ale jej wynikiem jest
    adnotacja w dowodzie rejestracyjnym czy pojazd jest ciężarowy czy też nie.
    Tyle tylko, że policjanta nie interesuje homologacja, bo przecież kierowca
    nie ma przy sobie dokumentacji dotyczącej homologacji, a opiera się na
    wpisie w dowodzie rejestracyjnym. I tak: jadę Citroenem Berlingo, który jest
    zarejestrowany (po homologacji) jako samochód ciężarowy - muszę mieć kratkę,
    jedziesz ty Citroenem Berlingo, który jest zarejestrowany jako samochód
    osobowy - nie musisz mieć kratki. Jest taka możliwość ?Chyba jest. Wszystko
    zgodne z prawem ? Chyba też. I o to chodziło.

    Pozdrawiam - Maniek

  • 16. Data: 2002-02-06 19:38:44
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Maniek" <d...@p...pl> napisał:

    >Chyba też. I o to chodziło.
    Więc po co ta zbędna dyskusja ?
    Od poczatku twierdzilem (sprawdz raz jeszcze wszystkie post-y), ze
    jezeli w DR nie ma wpisu 'cięzarowy', a cokolwiek innego (nawet nie do
    końca zgodnego z litera prawa), to kratki mieć nie musi i przyjmowac
    mandatu tez. Policjant opiera sie na wpisie wlasnie w DR. Jezeli jest
    bardzo dociekliwy, z odpowiednio duża wiedza nt. np. homologacji, to
    dowód moze zatrzymac, jako niezgodny ze stanem faktycznym (oczywisty
    blad urzednika), ale bez karania uzytkownika MK.
    Mam nadzieje, ze temat jest zamkniety.

    Artur Golański

  • 17. Data: 2002-02-07 14:48:24
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > dowód moze zatrzymac, jako niezgodny ze stanem faktycznym (oczywisty
    > blad urzednika), ale bez karania uzytkownika MK.

    Dyskusja z toba przypomina kopanie sie z koniem.Co prawda jest to mozliwe
    ale przyjemnosc z tego zadna.

    EOT

    Leszek