    From: "Maniek" <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kratka w samochodzie
    Date: Wed, 30 Jan 2002 11:59:23 +0100

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:29012002.3B5CA31F@budzik61.poznan.pl...
    > Hej
    > Jak wygląda sprawa kratek dzielących przedział towarowy od osobowego w
    > samochodach kupionych na firmę (chodzi o samochody typu Citroen Berlingo
    > czy Renault Kangoo), tzn. czy mogę sobie tę kratę ściągnąć bez ryzyka że
    > jakiś nadgorliwy policjant się do tego przyczepi?
    > I czy urzędy będą czepiały się homologacji (była na ten temat jakaś afera,
    > że to niby wcale nie są auta towarowe) - w dowodzie rej. jest "osobowo-
    > towarowy".
    > Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
    >
    > --
> [...]

    Zgodnie z "Rozporządzeniem Ministra Transportu w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" pojazd
    ciężarowy powinien mieć oddzieloną przestrzeń ładunkową od części
    przeznaczonej dla osób trwałą przegrodą. Nie konieczni więc musi to byś
    "kratka" może np. szyba itp.
    Wszystko opiera się na tym, iż takie wymagania ma tylko pojazd ciężarowy, a
    więc liczy się nie dopuszczalna ładowność, a wpis w dowodzie rejestracyjnym.
    Jeśli twój Kangoo czy Berlingo jest zarejestrowany jako ciężarowy to
    niestety kratka musi być jeżeli jest odwrotnie to możesz śmiałościągnąć.
    P.S Niestety nie ma czegoś takiego jak samochód ciężarowo - osobowy lub
    ciężarowo - uniwersalny (Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym) to są tylko
    wymyślone wpisy urzędników w Urzędach Komunikacji, a więc taki pojazd będzie
    zawsze ciężarowym